SixSilver Jubiler Gliwice

Upały przyszły i jeszcze trochę u nas pogoszczą, spieszymy więc z receptą na zdrowie i orzeźwienie

Przyrządzone ze świeżych składników, będą nie tylko bombą witaminową, pełną zdrowia i mikroelementów, ale również zapewnią błyskawiczną poprawę samopoczucia podczas upału, a przy najwyższych temperaturach, są również doskonałym zastępstwem dla przekąsek.

FORUM

Wszystkie koktajle z naszych przepisów smakują najlepiej w wersji schłodzonej – przygotowanej ze składników z lodówki lub w opcji schłodzonej po przygotowaniu, a przed spożyciem. Podane ilości składników przewidują przygotowanie 2 solidnych porcji koktajlu.

1. Tropikalne mango

• 2 szklanki mango (świeżego lub w zalewie) • ¾ szklanki nektaru z mango lub soku jabłkowego • 1 szklanka mleka kokosowego • łyżka stołowa brązowego cukru lub miodu • sok wyciśnięty z 1,5 limonki • kostki lodu

Składniki zblenduj na gładką konsystencję i dodaj kostki lodu w ilości wg własnego uznania.

2. Truskawkowa klasyka

• 3 szklanki obranych, umytych truskawek • 1,5 szklanki jogurtu greckiego lub kefiru • 4 łyżki śmietany (jeśli koktajl ma być wersją niskotłuszczową, ten składnik można pominąć) • miód lub brązowy cukier do smaku • liście świeżej mięty • kostki lodu

Składniki zblenduj na gładką konsystencję i dodaj kostki lodu w ilości wg własnego uznania, udekoruj miętą.

3. Smoothie jagodowe

• 1 szklanka umytych jagód • pół szklanki soku pomarańczowego • ½ szklanki jogurtu greckiego • miód do smaku • kostki lodu

Składniki zblenduj na gładką konsystencję i dodaj kostki lodu w ilości wg własnego uznania.

4. Arbuzowe orzeźwienie

• ćwiartka arbuza bez pestek • 3 banany • sok z 1 limonki • miód lub brązowy cukier do smaku • listki mięty • kostki lodu

Składniki zblenduj na gładką konsystencję i dodaj kostki lodu w ilości wg własnego uznania i udekoruj listkami mięty.

5. Bezalkoholowe mojito

Ten koktajl bezsprzecznie króluje na liście najbardziej orzeźwiających w nieznośny upał.

• 2 limonki • gazowany napój o smaku cytrynowym (typu Sprite) – w wersji niskokalorycznej możesz go zastąpić gazowaną wodą mineralną • mięta • brązowy cukier do smaku • kostki lodu

Limonkę wyszoruj dokładnie, pokrój w plastry lub ćwiartki, wyciskając sok do szklanki (i wrzucając również te wyciśnięte), dosyp cukier i po 8-9 listków mięty na porcję, ugnieć składniki tłuczkiem do drinków lub jakimkolwiek innym przyrządem kuchennym, wypełnij szklankę lodem i dolej do pełna gazowany napój.

6. Letnia bomba

• Szklanka arbuza bez pestek • 1/3 szklanki jagód • 1 kiwi (obrane ze skórki) • 1 banan • 1/3 szklanki mango • miód lub brązowy cukier do smaku • kostki lodu

Składniki zblenduj na gładką konsystencję i dodaj kostki lodu w ilości wg własnego uznania.

7. Kiwi na pomarańczy

• 3 kiwi • sok z 2 dużych pomarańczy • miód lub brązowy cukier do smaku • kostki lodu

Wyciśnij sok z pomarańczy, pozostawiając nieco pulpy, pokrojone w kostkę, obrane ze skóry kiwi zblenduj na gładką konsystencję, posłodź do smaku, dodaj lód w ilości wg własnego uznania.

8. Szpinakowa świeżość

• 1,5 szklanki umytych liści szpinaku • sok z 3 dużych pomarańczy • 2 jabłka • miód lub brązowy cukier do smaku • kostki lodu

Wyciśnij sok z pomarańczy, pozostawiając w nim nieco pulpy, zblenduj liście szpinaku oraz obrane ze skóry, pokrojone w kostkę jabłko, posłodź do smaku i dodaj lód w ilości wg własnego uznania. Jeśli wolisz wersję o nieco rzadszej konsystencji, możesz dodać odrobinę wody.

9. Orzechowo-bananowa rozkosz

• 2 banany • 5 dużych łyżek masła orzechowego • 1,5 szklanki mleka kokosowego • miód lub brązowy cukier do smaku • kostki lodu

Składniki zblenduj na gładką konsystencję i dodaj kostki lodu w ilości wg własnego uznania.

10. Kawowa świeżość

Na koniec coś dla miłośników kawy, którzy w koktajlach, obok orzeźwienia poszukują również solidnej dawki energii.

• 1,5 szklanki przestudzonej kawy (najlepiej przygotowanej wcześniej, dobrej kawy z ekspresu) • 1,5 banana • mleko • miód lub brązowy cukier do smaku • kostki lodu

Banana zblenduj na gładką konsystencję, dolej kawę i mleko, dosłodź do smaku, zblenduj łącząc składniki i dodaj kostki lodu w ilości wg własnego uznania.

źródło: sportroom.pl

 

2 KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here