rand2
rand2

Podziel się!

Kolejne potrącenie na oznakowanym przejściu. Lekarze walczą o jego życie


reklama

Wczoraj o godzinie 17.50 doszło do potrącenia 56-letniego mężczyzny, który był na oznakowanym przejściu dla pieszych. Lekarze z knurowskiego szpitala walczą o jego życie

Do zdarzenia doszło na przejściu przy ulicy Szpitalnej w Knurowie. Jak wstępnie ustalono, 41-latek jechał z centrum w stronę ulicy Rybnickiej, a w tym samym czasie przez jezdnię przechodził 56-letni knurowianin. Potrącił go. Na miejsce przyjechały wszystkie służby. Rozpoczęto akcję ratowania życia rannego. Nieprzytomny mężczyzna został przetransportowany do knurowskiego szpitala. Kierujący samochodem był trzeźwy. Policja zatrzymała mu prawo jazdy. Wszczęto dochodzenie w sprawie wypadku.

 

źródło: KMP 

Gliwice nominowane w plebiscycie Kocham to Miasto – Miasto Roku 2017

Następny artykuł »

Czarna seria potrąceń na oznakowanych przejściach. Mały szczegół może uratować życie

Skomentuj

 

komentarzy 177

  1. 25 listopada 2017

    Nie wiem jak inni kierowcy, ale ja ucząc się przepisów ruchu drogowego ponad 20 lat temu uczyłem się ze „ kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych powinien zachować SZCZEGÓLNĄ ostrożność , biorąc pod uwagę ze pieszy może wejść na pasy . Pieszy nie moze wtargnąć na pasy ponieważ jest jego droga – kontynuacja chodnika … to tak jakby powiedzieć ze samochód jadący droga z pierwszeństwem wtargnął na skrzyżowanie !! Pieszy jest tak samo użytkownikiem dróg jak kierowca, my kierowcy nie jesteśmy ich właścicielami i nie my ustalamy czy kogoś wpuścić czy nie . Mieszkam w Norwegii i takie sytuacje są nie do pomyślenia . Pieszy który dochodzi do przejścia może mieć zamknięte oczy i wie ze nic mu się nie stanie bo samochód na 100 % się zatrzyma . Co w momencie gdy do przejścia zbliży się niewidomy ? Lub pijany ? Kierowca który widzi pieszego a ma obowiązek go widzieć , musi być przygotowany ze wejdzie na pasy , w związku z tym powinien dostosować prędkość do strefy w której znajdują się pasy . A jeśli ktoś pisze ze nie widać pieszych to niech wsiada za kierownice , bo jedzie na zasadzie „może się uda” i może nikt nie odważy się wyjść na ulice . Kierowcy zwolnijcie , na trasie 5km i tak nie zaoszczędzicie więcej niż 3-5 min. Pozdrawiam

  2. Mac
    25 listopada 2017

    “a w tym samym czasie przez jezdnię przechodził 56-letni knurowianin. Potrącił go” Ludzie, kto redaguje te informacje? Czy wy całą szkołę przespaliście? To się nie kwalifikuje nawet jako praca domowa 9-latka, a co dopiero tekst publikowany w internecie!

  3. Ymahara
    23 listopada 2017

    Ostatnio w sieci krąży film na którym dzieci wybiegają zza autobusu wprost pod ciężarówkę nie zerkajac nawet czy jest wolne. Ludzie chodzą w ten sam sposób . Wyskakują zza innych samochodów nie upewniając sie czy to w korku czy nie . Zedne ograniczenia , progi czy fotoradary nikomu zycia nie uratują jesli będzie włazić pod jadace auto . Przejacie nie działa w ten sposób ze gdy pieszy postawi na nim noge to samochód się zatrzymuje … Jadąc pod światło , czyli pod słońce lub gdy z naprzeciwka jedzie inny samochód po zmroku , swiacace swiatlo powoduje ze nie widac nawet pasów , a co dopiero pieszego . Druga sprawa , stojąc 2 metry od przejścia nie oczekuj ze ktos sie zatrzyma . Stan blisko , nawet wystaw delikatni nogę , nikt nie jezdzi przy krawężniku . Ale nie wlaz dopuki sie samochód nie zatrzyma

  4. 23 listopada 2017

    Prawo jazdy zabrać i koniec

  5. 23 listopada 2017

    Nie wiem co oznacza Twój termin „kiedyś” ale zwróć uwagę że rocznie przybywa ponad 3% samochodów. A rynek jeszcze nie jest nasycony. Do tego wzrost ilości kierowców na drogach. Paradoksalnie, wraz ze wzrostem liczby kierowców i samochodów wypadkowość statystycznie maleje w ujęciu ilości kierowców. Trochę inaczej podają statystyki wypadkowe bo one biorą pod uwagę liczbę urodzin i zgonów a nie ilośc samochodów i kierowców w odniesieniu do liczby wypadków. Po za tym tak jak napisałem powyżej nie zawsze kierowca czy pieszy jest winien. Organ administrujący danym odcinkiem drogi winien zrobić wszystko by była ona w jak najlepszym stanie i nie stanowiła zagrożenia ale je eliminowała. I na koniec pytanie: dlaczego w krajach takich jak Czechy znak ograniczenie prędkości ( Zona 30, Zona 50 ) skłania polskich kierowców do zdjęcia nogi z gazu a w Polsce tego nie czynią?

  6. 23 listopada 2017

    No niektórzy to naprawdę nie mają Rozumu!!!

  7. 22 listopada 2017

    pO PROSTU WYSTARCZY DOSTOSOWAC PREDKOSĆ DO SYTUACJI I KROPKA

  8. 22 listopada 2017

    Klaudia Załoga nie byc moze odebrał życie —ALE ODEBRAŁ ZYCIE MOJEMU WSPANIAŁEMU KOLEDZE Z BYŁEJ PRACY BYŁ CUDOWNYM CZŁOWIEKIEM KTÓREGO BEDZIE BRAKOWAC WIELU JEGO KOLEZANKOM I KOLEGOM Z PRACY

  9. 22 listopada 2017

    Arkadiusz Brych Wiesz ja jestem zdania ze kiedyś kierowcy tez jezdzili i tylu wypadkow na przejsciach dla pieszych nie bylo

  10. 22 listopada 2017

    Szczerze, osobiście jeżeli za mną jest pusto i jadę rozpędzony stała prędkością to jadę, pieszy poczeka tez 5 sekund. Sam będąc w skórze pieszego nie mam o to problemu

  11. 22 listopada 2017

    Proszę nie używać nagminnie caps locka. Znak nie sprawi ze bede zwalniał na każdym przejściu do 20 jeśli widze ze nikogo nie ma, a co innego jak ktoś wchodzi bez zastanowienia

  12. 22 listopada 2017

    od 1 .11 powinien być obowiązek noszenia przez pieszych odblaskow.

  13. 22 listopada 2017

    No mnie chcial uwalic, ale czas mu sie juz kończył i sie nie udało :v

  14. 22 listopada 2017

    Adrian nie do końca.. to nie jest jeden manewr raczej a jak każdy wie im ktoś dluzej jeździ to znaczy ze egzaminator widzi i bieg stres itd i chce go uwalić na czymś, dlatego użyłem czasu jako przykładu

  15. 22 listopada 2017

    Grzesiu, on sprawdza czy umiesz wykonac manewr na drodze i tylko to xd

  16. 22 listopada 2017

    Przypuszczenie i ocenianie to różnica. Nie mowię ze to rekord tylko wykorzystuje czas zakończenia jako argument na poprawna jazdę, a szczerze to nie wiem co egzaminator oceni w czasie krótszym od tych 25 minut

  17. 22 listopada 2017

    Grzegorz, to Ty zacząłeś się chwalić jak szybko zdałeś prawko, więc chcę Ci tylko uświadomić, że rekordu nie pobiłeś, a ja nie oceniałam Twojej jazdy, bo jej nie znam. Za to Ty oceniłeś moją, nie wiem na jakiej podstawie

  18. 22 listopada 2017

    Grzesiu, ja 50 minut jezdzilem i ino 1 blad xD

  19. 22 listopada 2017

    25-30 to już jest chyba czas nie do przebicia, No chyba ze… powstrzyma sie xd

  20. 22 listopada 2017

    Pogodz sie z tym, ze nie masz racji i odejdz stad

  21. 22 listopada 2017

    A tak poważnie to 3/4 ludzi ma wyjebane w twoj czas na egzaminie. Na drodze pelnej aut, w stresowej sytuacji te 10 minut ci nic nie pomoże

  22. 22 listopada 2017

    Laska argumentow nie ma i teraz bedzie sie chwalic, ze zdala egzamin w 10 minut xd

  23. 22 listopada 2017

    Adrian Bańbor to tak przy okazji xd

  24. 22 listopada 2017

    A co ma czas zdania do prawdziwej jazdy? XD

  25. 22 listopada 2017

    Czekam

  26. 22 listopada 2017

    To zapytaj naszych wspólnych znajomych jak ja prowadzę, zanim cokolwiek napiszesz na ten temat, bo nie rozumiem na jakiej podstawie się tak wypowiadasz.
    I zapytaj ich też, w ile ja zdałam prawo jazdy, bo powiem Ci, że tu akurat jesteś trochę do tyłu 😀 Jeśli masz wątpliwości, to podeślę Ci, za parę minut 🙂

  27. 22 listopada 2017

    Dziewczynko, daj se siana. Chuja sie znasz na jezdzie, a probujesz byc glupio madra. Nie musimy widziec jak jezdzisz, bo to widac jak namietnie podchodzisz do teorii. Jak przyjdzie stresowa sytuacja i zapomnisz o teorii ti sie zesrasz, a nie poradzisz. Tyle w temacie

  28. 22 listopada 2017

    Powiedz o moim kupionym prawku wszystkim znajomym którzy mnie chwalą za dobra jazdę, oraz mojemu egzaminatorowi, który zakończył egzamin po Ok 25 minutach mówiąc, że widzi ze nie doczeka sie raczej żadnego błędu.

  29. 22 listopada 2017

    Po pierwsze, w nic nie grałam 😉 Nikt nie musiał tego mówić, można to wyczytać z jego wypowiedzi. Z sytuacji którą przytoczyłeś Grzegorz, najbardziej razi mnie “odruchowo jedziesz, bo masz zielone”, ale halo! Za kierownicą masz obowiązek cały czas się skupiać nad tym co robisz, to nie jest żadna nowość, że jak masz zielone kolizyjne, to można się spodziewać że piesi na tej drodze w którą skręcasz mogą wtedy mieć zielone. O tym też wyraźnie mówili na teorii, odnoszę wrażenie, że kupiliście prawko, alno wygraliście w chrupkach. Bo niestety ale to są podstawy, a wsiadając za kierownice, masz obowiązek być skupiony i wiedzieć co robisz. A sytuacja, którą przedstawiłeś pokazuje bardziej “potrąciłem człowieka, z mojej własnej nieuwagi, ale to była jego wina, bo był na przejściu, i nie przewidział, że kierowca się nie zatrzyma.”
    Ty widzisz w ogóle co piszesz?
    Deszcz tutaj nie jest wytłumaczeniem, bo nic na niego nie poradzimy, musimy się po prostu jeszcze bardziej skupiać. Tu chodzi o ludzkie życie. Prawka na stałe nie zabiera się za potrącenie pieszego bez uszczerbka na zdrowiu. Jedynie się zatrzymuje, doczytaj zresztą nawet w tym konkretnym artykule mowa jest o zatrzymaniu prawka.U policjantów, żeby sprawca nie wsiadał za kierownice, to jest oczywiste.
    I kolejna sprawa, nie pozjadałam rozumów, mówię tylko to, co wiem i co myślę. I nie, teoria to nie wszystko. Nie wiecie jak prowadzę, nigdy nie widzieliście mnie za kółkiem, a rozprawiacie na temat mojego ruszania ze świateł i jeżdżeniu 40km/h… No nic więcej nie mogę dodać.

  30. 22 listopada 2017

    I jeszcze Konrad Antoniak

  31. 22 listopada 2017

    Konrad Antoniak powinien wszystkich uczyć jak jeździć

  32. 22 listopada 2017

    Nagadaja takim ludziom na kursach, a potem jezdza jak barany i nie potrafia nawet plynnie ruszyc spod swiatel

  33. 22 listopada 2017

    Nie wiem czy taki sam przepis jest w hiszpanii ale tam nawet jak dochodzisz do przejscia samochody juz sie zatrzynuja. Super sprawa i moje marzenie by i w Polsce tak bylo.

  34. 22 listopada 2017

    Adrian coś w tym jest

  35. 22 listopada 2017

    Grzegorz to nie ma co sie klocic, tacy ludzie poprostu uwazaja, ze jak ktos jezdzi szybciej i plynniej od nich, to odrazu wariat i nie szanuje zycie ludzkiego :v

  36. 22 listopada 2017

    Tskoch kierowców jak Ty Klaudia nazywają niedzielnymi kierowcami, których wyprzedzam bo jadą 40km/h i wykonuje jakieś dziwne manewry

  37. 22 listopada 2017

    Pozdjadalas rozumy, myslisz, ze teoria to wszystko. Wsiadz za kierownice, a potem sie wypowiadaj. Uwielbiam takich jaki ty, na chuju sie znaja, a najwiecej do gadania maja :v

  38. 22 listopada 2017

    Przegrałas już swoim poziomem wypowiedzi i wyzywaniem… kto powiedział ze on nie szanuje ludzkiego życia? Jakby potrącił kogoś to nie stracił by tylko prawka, ale tez psychikę i kilkanaście lat z życia. Przytaczając zwykła częsta sytuacje, skręcasz na zielonym w prawo jako pierwsza, pada, nic nie widać, odruchowo jedzies bo przecież masz zielone, nagle za słupka wyłania Ci sie pieszy, którego dalej ledwo widać. Dalej należy zabrać prawko?

  39. 22 listopada 2017

    Jakbyś się nie wpieprzał w połowie dyskusji, to byś wiedział, że myślę obiektywnie, i pod innym komentarzem to widnieje. Najlepiej jednak przeczytać kilka komentarzy i to właśnie z nich, wyciągać wnoski. Ty nie masz poszanowania dla ludzkiego życia, dlaczego żądasz szacunku od kogoś? Jakbyś potrącił pieszego na pasach, to byś prawko stracił, z własnej głupoty. Ja naprawdę nie wiem, w czym wy macie problem 😀 To jest tak trudne dla waszych umysłów, żeby po prostu przy przejściu zwolnić? Żeby się nie zachowywać jak pan i władca dróg? Jakby ktoś z Twoich bliskich, został potrącony, nie gadałbyś takich głupot, tylko szukałbyś winnego. Najwięcej szczeka ten, który ma najmniej do powiedzenia. Na dodatek nie rozumiesz gdy ktoś do Ciebie mówi, że zakończył dyskusję, także już nie mam pytań, pozdrawiam 😉

  40. 22 listopada 2017

    Cos ty Mateusz Ryborz, ja juz 3 razy stracilem za nie ustąpienie pierwszeństwa pieszenu na pasach

  41. 22 listopada 2017

    Adrian Bańbor nie stracisz prawka jak go nie masz

  42. 22 listopada 2017

    Mateusz Ryborz udziel sie

  43. 22 listopada 2017

    Hola hola, ale trochę szacunku pani “yntelygentna”. Poza tym, przejezdzilem w rok więcej km, niz ty przez polowe życia :v. Pragne zaznaczyc, ze pieszy nie jest bez winy. Bo jak sie potraci pieszego to najłatwiej zwalic na kierowcę, bo za szybko jechal, bo w telefon patrzy, bo milion powodow. Ale na pieszego nikt nagonki nie zrobi bo szkoda czlowieka. Medal ma dwie strony. Polecam obiektywne myslenie.

  44. 22 listopada 2017

    A kierowca to król, kolego? Myślisz, że dostałeś prawko, i hulaj dusza? Takie osoby właśnie powinny mieć badania psychologiczne, przed otrzymaniem prawka. Życie i zasady to dwie różne rzeczy, dlatego tyle ludzi ginie w wypadkach, amebo umysłowa. Tobie życzę Adrian Bańbor żebyś prędko te prawko stracił, bo na to zasługujesz. Gówniak ledwo do auta wsiadł, i już mu się wydaję, że jest panem ulic. Czyli w Twoim mniemaniu lepiej zapierdalać ile fabryka dała, nie zwalniać przy przejściach, a jak jebniesz pieszego, to “no bywa, nie jest królem, mógł nie wchodzić na przejście “? … Szkoda słów na takich zacofanych idiotów jak Ty, i zakończyłam z Tobą dyskusję, oby nie do zobaczenia, a napewno nie na drodze, bo aż strach.

  45. 22 listopada 2017

    Jak czytam te komentarze to chce mi się śmiać jak bardzo hejtujecie kierowców. WSZYSCY PIESI, ubierajcie się bardziej na czarno, nie zwracajcie uwagi czy ktoś jedzie czy nie, przecież was zawsze widać. Nie pozdrawiam.

  46. 22 listopada 2017

    Na jazdach trabia o tym, zeby jezdzic zgodnie z ograniczeniami predkosci, jezdzisz tak?

  47. 22 listopada 2017

    Zycie, a zasady to dwie rozne rzeczy xD

  48. 22 listopada 2017

    Koleżanko, ale pieszy to nie jest król

  49. 22 listopada 2017

    To niezłe wpakowanie

  50. 22 listopada 2017

    Spotkałam się z tym, że na każdych możliwych jazdach i egzaminach, trąbią nam o tym, że pieszy ma pierwszeństwo. I tego się trzymam, nie sprawia mi kłopotu zatrzymanie się przed pieszym, by w niego nie wpakować.

  51. 22 listopada 2017

    A jeśli spotkała się Pani z kimś kto nie zdał w ten sposób egzaminu na prawo jazdy to należało mu polecić by zaskarżył tą decyzję ponieważ była ona błędna.

  52. 22 listopada 2017

    Był kiedyś pomysł na wprowadzenie takiego przepisu żeby to pieszy stojący przed przejściem miał pierwszeństwo, został on bardzo szumnie rozdmuchany przez media, ale nigdy nie trafił do kodeksu drogowego. I nie, stanie przed przejściem nie jest równoznaczne z byciem na przejściu, ani tym bardziej nie oznacza że pieszy ma w tym momencie pierwszeństwo. Pozdrawiam 🙂

  53. 22 listopada 2017

    … Stanie przy pasach, samo w sobie oznacza, że pieszy jest na przejściu, należy mu ustąpić. Gdyby podczas egzaminu praktycznego na prawko, przejechałby Pan obok takiego pieszego, nie przepuszczając go, zdałby Pan? Podpowiem, nie. Dlaczego? Bo pieszy ma pierwszeństwo, należy mu ustąpić, to wychodzi z logiki, to naprawdę jest takie trudne? To polecam wizytę u innego lekarza niż okulista, bo będzie potrzebna.

  54. 22 listopada 2017

    Chyba muszę iść do okulisty bo jedyne co widzę to to że pieszy ma pierwszeństwo gdy już się znajduje na przejściu a nie stoi przed nim

  55. Bartłomiej
    22 listopada 2017

    Poszkodowanego lub jego rodzinę, proszę o kontakt, mam ważną informację do przekazania 510 712 050

  56. 22 listopada 2017

    Być może, w artykule 13, pkt 1 🙂 Pozdrawiam

  57. 22 listopada 2017

    Klaudia Załoga http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pieszych w którym to miejscu jest napisane że kierujący ma obowiązek zatrzymać się przed przejściem w celu przepuszczenia pieszego?

  58. 22 listopada 2017

    Odnośnie wchodzenia na czerwonym odpowiada niestety kierowca bo. Przepis mówi że należy zachować szczególną ostrożność… Jeszcze w szkole L o to pytałam bo w testach padało to pytanie to instruktor mi powiedział że mam przejechać to się dowiem i to była wyczerpująca odpowiedź

  59. 22 listopada 2017

    Magdalena Madzia mam tak samo nigdy nie pcha się pod auto bo mam świadomość jak się ono zachowuje, wcześniej ze względu na dzieci też zachowywała szczególną ostrożność żeby ich tego nauczyć. Oby się nigdy nic złego im nie przytrafiło

  60. 22 listopada 2017

    Dokładnie, wszyscy są uczestnikami ruchu drogowego

  61. 22 listopada 2017

    Ul dworcowa dziś 13.55 na liczniku 30km/h autobus zmienia pas a na przejście wchodzi człowiek że słuchawkami na uszach i w ciemnych okularach. Bez rozgladniecia, bez nawet spojrzenia na drogę…. Jakby jeszcze autobus przegubowy był przezroczysty było by super, a tak mało na nogach gościowi na stanęła a samochód za mną w moim bagażniku 30KM/H KAWAŁEK ZA PRZYSTANKIEM

  62. olo
    22 listopada 2017

    ustawa o obowiązkowym noszeniu odblasków także w obszarach zabudowanych nikomu nie zaszkodzi to nie są duże pieniadze pare złotych może uratować życie

  63. 22 listopada 2017

    Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu ale nie przed nim, jeśli wchodzi prosto przed samochód wymusza mu pierwszeństwo co jest juz winą pieszego.

  64. 22 listopada 2017

    Wczoraj jechaliśmy z mężem Pszczyńską a tam babeczka z dzieckiem,kapturem na głowie i sluchawkami w uszach na czerwonym na przejście się władowała… miala szczęście,ze kierowcy mieli głowy na karku. Ja mam rejestrator w samochodzie, nikt nie wmowi mi ze coś było moją wina. Polecam serdecznie takie rozwiązanie. Choć nie przecze że za kierownicami też takich agentów nie brakuje.

  65. 22 listopada 2017

    Dlatego też lepiej jeździć wolniej i być bardziej czujnym

  66. 22 listopada 2017

    Jak się zatrzymuje, gdy już wymusił mi pierwszeństwo i stoję przed pasami 🙂 a włażenie komuś pod maskę to nic dobrego 😉

  67. 22 listopada 2017

    ciekawe obok mnie jest przejscie i nawet w dzien w dobra widocznosc nikt nie raczy sie zatrzymac na pasach przez mentalnosc kierowcow krolowie drog jeden na 100 sie zatrzyma reszt ma w dupie bo co mu sie stanie

  68. 22 listopada 2017

    Na szkoleniu głównie uczą zasad kodeksu drogowego, który każdy uczestnik ma obowiązek znać. Jeżeli Ciebie nie nauczyli, że na przejściu bez sygnalizacji pieszy ma pierwszeństwo, to nie polecaj tej szkoły innym, bo wypadków będzie więcej. To jest podstawa podstawy.

  69. 22 listopada 2017

    Wystarczy napisać, że zabrakło argumentów 🙂 Rozmowę uważam za zakończoną, i mam nadzieję że nie spotkamy się nigdy na drodze, bo swoją znajomością zasad ruchu drogowego, stwarza Pani zagrożenie. Szerokości, pozdrawiam 🙂

  70. 22 listopada 2017

    pogratulowac ? to chyba kierowca ma uwazac na pasach przez takich ludzi wlasnie sa potracenia

  71. 22 listopada 2017

    Na szkoleniu uczą jak zdać egzamin a nie jak jeździć w prawdziwym życiu

  72. 22 listopada 2017

    ‍♀️‍♀️

  73. 22 listopada 2017

    No właśnie to samo robię gdy czytam Pani komentarze. Zasady ruchu drogowego nie zostaly stworzone dla żartu, i każdy uczestnik powinien je znać. Jeśli pieszy ma czerwone światło, i przejdzie – on jest winny. Gdy auto ma czerwone i przejedzie – kierowca jest winny. Gdy na oznakowanym przejściu bez sygnalizacji, kierowca potrąci pieszego, który ma wg prawa wtedy pierwszeństwo to czyja będzie wina? To już jest sposób na przedszkolaka, nie wiem jak inaczej mogę to rozjaśnić, bo widzę że tutaj ciężko z logicznym myśleniem.

  74. 22 listopada 2017

    Grzegorz Gwizdała a Ty słuchałeś dobrze na teorii? To pieszy ma łaskawie czekać aż pięćdziesiąte auto z rzędu puści, lub nie puści czy to kierowca MA OBOWIĄZEK ustąpić pieszemu na oznakowanym przejściu?

  75. 22 listopada 2017

    ‍♀️

  76. 22 listopada 2017

    Najwidoczniej to Pani musi się z prawem zapoznać. W tym momencie winny byłby pieszy, nikt inny, skoro TO ON złamał prawo. Konsekwencję ponosi ten, co złamał prawo. Czy to takie trudne do ogarnięcia?

  77. 22 listopada 2017

    Widać za krótko . Przed sekunda byłam świadkiem , gdy pieszy na oznakowanym przejściu szedł rozmawiając przez telefon , ale … na czerwonym świetle . Z dwóch stron samochody miały pierwszeństwo przejazdu i słaba widoczność – samochody i zakręt . Gdyby coś się stało to winny kierowca , bo nie patrzył czy ktoś na drogę nie wejdzie ?

  78. 22 listopada 2017

    Widząc ludzi na chodniku przy przejściu dla pieszych trzeba zachować ostrożność i zatrzymać się jeżeli piesi chcą przejść na przejściu.

  79. 22 listopada 2017

    Owszem, inaczej bym się nie wypowiadała.
    I proszę mi wierzyć, że jak trzeba, gdy naprawdę widoczność jest kiepska, potrafie obok przejścia przejechać te 20/h. Bo mnie to nie zbawi, ale może jakiemuś bezmyślnemu pieszemu uratuje życie, lub zdrowie.

  80. 22 listopada 2017

    Klaudia posiada prawo jazdy i samochód ?

  81. 22 listopada 2017

    Ja jak mam takiego klienta na przejściu wieczorem/ w nocy a widzę, że wchodzi mi na pasy nawet nie rozgląda się dostaje raz po oczach długimi i jakoś wtedy potrafi popatrzeć na Mnie i użyć słowa ” kur** “. : ) – oczywiście jak z przeciwka nic nie jedzie.

  82. 22 listopada 2017

    Kierowca oczy szeroko otwarte,pieszy tak samo .

  83. 22 listopada 2017

    Zasady są proste. Szczególna ostrożność, przy przejściu dla pieszych. Najwidoczniej kierowca, nie zachował szczególnej ostrożności, mógł/ odebrał komuś życie. Ja rozumiem, że tutaj nie jest wina tylko kierowcy, wina też jest po stronie miasta i pieszego, jednak moim zdaniem zabranie tutaj prawa jazdy jest uzasadnione. Złamał przepisy, skutki były tragiczne. On stracił prawko, ktoś stracił ojca, brata, męża, dziadka… Grzegorz Gwizdała Twojego komentarza za bardzo nie zrozumiałam, więc się nie odniosę.

  84. 22 listopada 2017

    Maja korzystać w ludzki sposób, tzn zatrzymać sie i poczekać a ktoś sie zatrzyma, a jeśli jedzie rozpędzony a jest za blisko dać mu przejechać, nie robić z siebie kamikadze. Racja jest ze wychodząc na przejście, bliższy nam pas sie zatrzyma a drugi przyjeżdża, sam tak często mam zarówno będąc pieszym jak i widząc to zza deski rozdzielczej. Racja tu często jest już chamstwo, i niechęć do zatrzymania, następnie wchodzi zła widoczność i za mało czasu do wyhamowania…

  85. 22 listopada 2017

    Nie nie zasługuje, jeżeli jechałby w taką pogodę normalną prędkością.

  86. 22 listopada 2017

    Przez to ze jeżdzę, przemieszczając sie z zaparkowanego samochodu wiem jak sie zachować żeby nie zginąć lub skończyć na wózku

  87. 22 listopada 2017

    Ja również mogę sie zaoferować

  88. 22 listopada 2017

    Może czas przeszkolić pieszych z zakresu przepisów ruchu drogowego?
    Nie znam sytuacji ale wejście na pasy bezpośrednio przed samochód i zmuszenie go do gwałtownego hamowania nawet z 20km/h to już jest wymuszenie
    Piesi wiedzą o tym?
    Wątpie

  89. 22 listopada 2017

    Są irytujący, podobnie jak przejezdzający przez przejscie dla pieszych. Mandatu jeszcze nie dostaleś ale jadąc prawidlowo ulicą też nie dostaniesz. Jako rowerzysta jesteś wiekszym zagrożeniem dla pieszego na chodniku niż dla samochodów na jezdni. Pieszy ma prawo korzystać z calej szerokosci chodnika i nie ma obowiazku upewniać się czy coś mu nie nadjeżdza z tyłu. Innymi slowy nie ma obowiązku zachowywać pod tym wględem należytej ostrożności. Nie mowię o przypadku gdy chodnik jest wspoldzielony z drogą dla rowerzystow, ale o tym stanowią odrębne znaki i oznaczenia.

  90. 22 listopada 2017

    Ja nie mówię ,że jak nikogo nie ma ,ale jest tak ,że ktoś stoi to też się nie zatrzymują …nie raz tak miałam stojąc na chodniku by przejść przez pasy ,nawet nie przychamowal…a tak prawa jazdy to nie każdy musi mieć ,żeby wiedzieć!!!a połowa to nie powinna mieć prawka!!!

  91. 22 listopada 2017

    Ok

  92. 22 listopada 2017

    Haha tak, tak

  93. 22 listopada 2017

    A tak poza tym, kiedy idziemy na jakąś kawę? 😀
    Odezwij się kiedy masz czas, przedyskutujemy to przy kawie :*

  94. 22 listopada 2017

    nie

  95. 22 listopada 2017

    Jednak gdybyś wtedy potrąciła tego gościa, wina i tak byłaby po Twojej stronie, rozumiesz? Bo takie jest prawo, przejście jest dla pieszych. Mają pierwszeństwo, a moim zdaniem lepiej jest przy przejściu przejechać nawet te 20/h byleby kogoś nie uszkodzić, lub nie odebrać życia.

  96. 22 listopada 2017

    Nigdzie nie napisałam że jak jest wypadek to jest wina pieszego. Chociaż i tak się zdarza.

  97. 22 listopada 2017

    Zgodzę się z tym Iza, ale nie wolno nam kierowcom mówić, że jak jest taki wypadek, to winny jest pieszy. Wina jest z trzech stron, kierowcy, pieszego i miasta, które nie umie zadbać o odpowiednie warunki, każdej ze stron.

  98. 22 listopada 2017

    Adriano Adriano uważaj na siebie !

  99. 22 listopada 2017

    Czy ci wszyscy wypowiadający się jako tzw. kierowcy nie są też pieszymi? No, chyba że całe życie spędzają w samochodzie.

  100. 22 listopada 2017

    Ma Pani racje, nie przytoczyłem tego problemu a sam miałem taka sytuacje ostatnio przy jasnej…

  101. 22 listopada 2017

    To też racja… Ze telefony co niektórym przyrosly do rąk.

  102. 22 listopada 2017

    Grzegorz Gwizdała ja nie mam nic co do jazdy a do zjezdzania ,takiego naglego. jest ciemno,skupiam sie,widze rowerzyste na chodniku. Przed pasami sie rozgladam,dojezdzam a tu nagle z d$#@py z ukosa wjezdza rowerzysta jakby nigdy nic… codziennie mam taki przypadek na sliwki….

  103. 22 listopada 2017

    Piesi się też zachowują jak święte krowy. Łażą z telefonami, zamyśleni, poubierani na czarno, bez odblasków, wbiegaja na czerwonym, przebiegają pomiędzy samochodami. Ich z kolei obowiązuje rozejrzeć się przed wejściem na jezdnię i tego uczą w przedszkolach a mimo to mało kto się do tego stosuje. Jeżeli widzę że pada deszcz, jest zimno to przepuszczam bo sama nie chciałabym stać i marznac w taka pogodę na pasach.. Ale jeżeli jest ciemno i dodatkowo leje to pieszy powinien wziąć pod uwagę że dla kierowcy jadącego autem widoczność jest ograniczona nawet przy wolnej jeździe. Nie wiemy kto znajduje się za kierownicą i niestety w przypadku osób starszych nawet jazda po mieście z prędkością 40 km/h może dużo nie zdziałać. Piesi też muszą czasem zrozumieć kierowcę, a kierowca pieszego.

  104. 22 listopada 2017

    Klaudia Załoga kierowca ma obowiązek, jak najbardziej, szkoda że zabrzmiało to jakby pieszy już nic nie musiał 😉 efekt taki jak w tytule newsa

  105. 22 listopada 2017

    Widać większość komentujących to piesi , ale osoby , które nigdy nie miały przyjemności jechać nawet jako pasażer. Chętnie przewiozę cześć z tych osób , w deszczu , moim samochodem , o zmierzchu , najlepiej koło 16/17, gdy ruch jest większy. Dla poprawy bezpieczeństwa obu stron . I może przestaną się mądrzyć . Chętni ? Zapraszam

  106. 22 listopada 2017

    Mi chodzi jedynie o to, że kierowcy się właśnie zaczęli zachowywać jak święte krowy, jakby cała droga należała do nich. My jedziemy samochodem, oni muszą zapieprzać z buta, nie wiem czy to jest taki duży problem przychamowac, przy samym przejściu? I nie wyolbrzymiaj Iza Siova Jaros bo przejścia nie są aż tak blisko, żeby było trzeba jechać cały czas 30/h. Nie jesteś medium, ale zdałaś prawo jazdy, więc masz obowiązek przestrzegać zasad ruchu drogowego. A jedna z nich mówi, że w miejscu oznakowanym, pieszy ma pierwszeństwo, i choćbyś nie wiem jak, sobie to tłumaczyła, to tak jest, i w razie takiego wypadku to Ty stracisz prawko i Ciebie będą winić, bo takie jest prawo. Jak już wspomniałam, wiem że piesi są bezmyślni i wiem, że miasto nie umie zadbać o bezpieczeństwo na przejściach, ale tutaj kierowca musi niestety dać z siebie wszystko, żeby nie doszło do wypadku.

  107. 22 listopada 2017

    Otoz właśnie nie . A być może pieszy , nie zwracając na nic uwagi , właśnie zrujnował życie kierowcy ? Reklama w tv pięknie to obrazuje , ale widać niczego nie uczy … „Kierowca powinien respektować pieszego , a pieszy kierowcę”.

  108. 22 listopada 2017

    To nie kwestia przekraczania prędkości czy braku umiejętności, jezu, czy niektórzy w ogóle jechali chociaż raz samochodem? Spróbujcie przejechać się po centrum wieczorem, najlepiej w deszczu, dołóżmy do tego oślepiające światła samochodów na przeciwnym pasie. W takich sytuacjach, nawet jadąc nie za szybko, ciężko jest zobaczyć pieszych z większej odległości na pasach, nie wspominam już o martwych punktach z powodu przednich słupków…

  109. 22 listopada 2017

    Jak można hamować wcześniej jeżeli nikogo przy przejściu jescze nie ma

  110. 22 listopada 2017

    W 90% robią tak starsi ludzie. A jeśli chodzi o jazdę po jezdni, zamiast chodniku, nie zgadzam sie mając 7 letnie doświadczenie w jeździe w różnych dyscyplinach rowerowych, oraz 3 letnie w prowadzeniu samochodu. Dobrze wiem jak irytujący sa rowerzyści na drogach, jadą krzywo, daleko od krawędzi.. wiec osobiście jeżeli chodnik jest pusty jadę po nim żeby nie irytować kierowców, a także co sie często zdarza nie blokować ruchu. Jeżeli nie ma jak jechac chodnikiem to trzymam sie jak najbliżej krawężnika, wiem ze dla niektórych to moze być trudne, bo przecież starszym osobom, pijanym itp jest cieżko z utrzymaniem prostej lini jazdy. Jadąc po chodniku mandatu jeszcze nie dostałem. Niestety dalej będzie multum największych znawców jazdy rowerem, autem i poruszania sie pieszo.

  111. 22 listopada 2017

    Grzegorz Gwizdała to pan nie boi się o własne życie, tylko o kierowcę, żeby nie poszedł przez pana siedzieć? no faktycznie, jest pan bezmyślny 😉 szkoda, że mierzy pan wszystkich swoją miarą.

  112. 22 listopada 2017

    Grzegorz Gwizdała to trzeba hamować wcześniej a nie zastanawiać się !!

  113. 22 listopada 2017

    Zgadzam się.

  114. 22 listopada 2017

    Nie jestem medium żeby przewidzieć że po 22 zza auta wybiegnie człowiek. W tym momencie pieszy powinien użyć trochę wyobraźni. Idąc takim tokiem myślenia trzeba by było jeździć cały czas 30 km/h.. Pomijam fakt słabo oswietlonych przejść bo to nie jest wina pieszych albo kierowców tylko miast.

  115. 22 listopada 2017

    Zabrane prawo jazdy, bo złamał przepisy, Tak trudno jest je przeczytać i respektować? Pieszy ma w tym przypadku absolutne pierwszeństwo, i nieważne jaka była cała otoczka tego zdarzenia, że ciemno, że pieszy się nie rozejrzal, kierowca musiał stracić prawko, gdyż nie respektował prawa ruchu drogowego. Nie zachował szczególnej ostrożności, potrącił człowieka, być moze odebrał mu życie. Nie zasłużył by stracić prawo do stwarzania dalszego zagrożenia na drogach?

  116. 22 listopada 2017

    patrzcie na drogę a nie w telefon to będzie mniej wypadków do tego na pasach !!!

  117. 22 listopada 2017

    Wiadomo ze za kierownicą sie uważa, nikt nie chce sobie rozbic auta, ale jak w takim ciemnym miejscu ktos zza drzewa laduje sie prosto pod auto to sorry… Pieszy ma wiecej do stracenia, musi dac sie zauważyć i uwazac. Dla własnego dobra

  118. 22 listopada 2017

    Popieram, po to sie staje i rozgląda żeby nie wyjsć bez myślenie takiemu kierowcy, a proszę tez zwrócić uwagę, ze czasami 60km/h wyglada na wiele więcej, tzn ze wcale nie pędzi, po prostu rożne czynniki wpływają na to jak postrzegamy prędkość samochodu z zewnątrz.

  119. 22 listopada 2017

    Grzegorz Gwizdała czegoś innego uczą na kursie na prawo jazdy . Znaki są prawda ??? WYOBRAŹNIA

  120. 22 listopada 2017

    Iza Siova Jaros akurat w tym wypadku, widząc słabo oświetlone przejście, powinnaś zwolnić, i to znacznie, oraz wytężyć wzrok. Nas to nie zbawi, ale może uratować człowieka. Człowieka, który ma tam pierwszeństwo.Piesi są bezmyślni to fakt, ale nie mają szans w starciu z samochodem, więc głównie kierowca powinien tutaj być ostrożny. Zwłaszcza przy przejściach, czy nie było wzmianki w zasadach ruchu drogowego o szczególnej ostrożności przy oznakowanych przejściach? Zwłaszcza przy takich, gdzie ciemno jak w dupie, bo miasto też zamiast się za to wziąć to robią pierdoły, typu zmiana nazw ulic…

  121. 22 listopada 2017

    Co ma zdanie prawa jazdy do widoczności na jezdni? A także do bezmyślnych wtargnięć pieszych na jezdnie, ponieważ sa królami mając pierwszeństwo?

  122. 22 listopada 2017

    Klaudia Załoga moja droga wpadanie na pasy to nie przechodzenie…a nawet dzieci wiedzą że należy spojrzeć w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo…i nie ma to nic wspólnego z pirwszeństwem tylko zdrowy rozsądek.

  123. 22 listopada 2017

    Zrobi Pani prawko to zobaczy Pani ze nie da sie zatrzymać w miejscu.

  124. 22 listopada 2017

    Nie nie wolno, ale nie zawsze widać ze ktoś wychodzi, zwłaszcza ze większość robi to nawet nie patrząc czy cos nie nadjezdza, bo maja pierwszeństwo i koniec. Piesi sa bezmyślni, ja przechadzac pieszo sprawdzam 10razy, bo nie chce żeby przez moja głupotę jakiś kierowca poszedł siedziec ze zryta psycha do końca życia

  125. 22 listopada 2017

    Piszcie sobie o odblaskach, o trudnych warunkach. Wiem jedno nic tak nie działa na wyobraźnię kierowcy jak 10 punków i 400 zł za niby nic, za wjechanie od lewej strony na pasy , gdy piesi z lewej już z nich schodzili, chwili zmiany świateł. Po takim prysznicu każdy kierowca mimowolnie przed pasami zwalnia, jak przed przejazdem kolejowym. 🙂 Zatem wiele zależy od sprawności mandatowej 😉 policji.

  126. 22 listopada 2017

    Nasi piesi nie dorośli do takiego rozwiązania. Ile razy już chciałem kogoś przepuścić na przejściu, bo stał na krawężniku, a ten sobie gada w najlepsze i ani myśli tyłka ruszyć. Nie jestem jasnowidzem żeby wiedzieć, kiedy pieszy chce i raczy przejść, a kiedy tylko stoi bo tak mu się podoba.

  127. 22 listopada 2017

    nie rozumiem, to znaczy, że piesi mają przestać w ogóle korzystać z oznakowanych przejść i nauczyć się latać? może to kierowcy powinni wbić sobie do głowy, że mogą zabić człowieka, jeśli nie zwolnią. co mogę jeszcze dla was, drodzy kierowcy zrobić, żebyście nie odczuwali dyskomfortu, kiedy próbuję przejść przez pasy np. na Wrocławskiej? pierwszy pas się zatrzyma, a reszta jedzie, mimo iż ludzie są już na jezdni. stoi kilka osób przed maską samochodu i czeka aż reszta aut się zatrzyma. wiem, że to wy macie przewagę, ale czy naprawdę musicie wyznawać zasadę “z drogi śledzie! król szos jedzie!”?

  128. 22 listopada 2017

    Jeżeli zdawała Pani prawko, to jest Pani świadoma na co kładą nacisk? Pieszy, na przejściu dla pieszych, ma ZAWSZE pierwszeństwo.
    To kierowca ma obowiązek gdy widzi znak informujący o przejściu, zwolnić i wytężyć wzrok.

  129. 22 listopada 2017

    Kto sie przezywa sam sie tak nazywa.

  130. 22 listopada 2017

    Nie mówiąc jeszcze o tym, że rower należy przeprowadzać przez jezdnię po pasach a nie przejeżdżać… 😉

  131. 22 listopada 2017

    w bravo girl to wyczytalas ?

  132. 22 listopada 2017

    a może trochę jak we Francji? pieszy zbliżajacy sie do przejscia ma pierwszeństwo i kierowca musi sie zatrzymac..taka tak jest kultura…u nas raczej nie ucza klutury na drodze co widac na codzień..chamstwo i chamstwo , byle ja..

  133. 22 listopada 2017

    Wczoraj widoczność była bardzo słaba ! Dwukrotnie weszły mi przed maskę na pasy osoby jak święte krowy, chociaż nie widać było NIC ! Żadnych odblasków i ciemne ubranie – nieszczęście gotowe . Zaznaczę , ze jechałam prędkością odpowiednia do widoczności na drodze . Pieszym się wydaje , ze wymuszą zatrzymanie pojazdu wchodząc na jezdnie – często tez sama jestem pieszym i jakoś nie pcham się pod koła Gdyby kierowca miał się zatrzymywać przed każdym przejściem w mieście to by głównie stał bo piesi stoją „z zamiarem przejścia” ‍♀️ Skoro kierowca ma mieć ograniczone zaufanie do pieszego to czemu pieszy nie ma ograniczonego zaufania do kierowcy i zawsze kierowcy ponoszą winę ? Nie rozumiem ‍♀️ Zabrane prawo jazdy … a co zabiorą pieszemu za nieuwagę ? ‍♀️

  134. Janek
    22 listopada 2017

    Na ulicy szpitalnej trzeba postawic fotoradar zeby kierowcy nauczyli sie przestrzegania ograniczenia predkosci w terenie zabudowanym a szczegolnie na odcinku skrzyzowania duze TESCO a sklepem DINO na ulicy szpitalnej, a piesi powinni nosic o zmierzchu emblematy odblaskowe.

  135. 22 listopada 2017

    Winą kierowców jest prędkość, brak odpowiedniej czystości szyby, brak koncentracji i nieznajomość przepisów ( pieszy ma pierwszeństwo ). Winą pieszych jest prędkość wchodzenia na przejście ( jadąc nawet 30 km/h pojazd nie zatrzyma się w miejscu ), brak elementów odblaskowych na ciemnych ubraniach ( nawet w dzień przy zmniejszonej przejrzystości powietrza trudno jest dostrzec pieszego ). Winą osób odpowiedzialnych za drogi jest nieodpowiednie oświetlenie miasta ( ciemno jak ….. ) brak progów zwalniających ( główny nurt samochodów powinien mieć przejścia dla pieszych ze światłami lub, o ile jest to możliwe kładkami ), jakośc oznakowania przejść ( na czarnym i mokrym asfalcie czasem nie widać białych pasów oznaczających przejście a znaki ??? brudne i nie odblaskowe ). Bezpieczeństwo jest w Polsce tylko na papierze dla komfortu tworzących prawo. I nic nie wytłumaczy tych statystyk no chyba że komfort podróżnych ( pieszych, rowerzystów i kierowców ) na komfortowych i bezpiecznych drogach.

  136. 22 listopada 2017

    Paweł to akurat prawda

  137. 22 listopada 2017

    Polecam tego pana, prowadzi dobre indywidualne lekcje

  138. 22 listopada 2017

    Świadczy to o tym ze kierowca jest z lepszej gliny i wolno mu wszystko a piesi najlepiej jak by ich nie było

  139. 22 listopada 2017

    Polecam wszystkim pieszym pójść na prawko, zobaczymy po roku jazdy jak zdanie sie zmieni. Domiewam ze praktycznie każdy kto sie wymądrza hejtujac kierowcę nigdy nie siedział na jego miejscu.

  140. 22 listopada 2017

    jak nie umieją jeździć zachować sie na drodze to powinni im prawko zabierać Debile !!!

  141. 22 listopada 2017

    Dochodzi do tego, że trzeba, jadąc minimalną prędkością, wgapiać się w ciemność lub co gorsza światłocienie by wychwycić na źle oświetlonych przejściach czy aby jakaś ciemna sylwetka, zapatrzona w fona nie wpada na pasy. Jak pada i mokra nawierzchnia odbija światła, robi się jeszcze ciekawiej. OK, Kierowca MUSI być ostrożny, ALE pieszy MUSI się rozejrzeć. Jako piesi dbajmy o to, byśmy byli widoczni. Nic nam nie da, że w razie wypadku, będziemy mieli rację, skoro stracimy zdrowie. Tak jak pisali inni – samochód na mokrym, śliskim nie stanie w miejscu nawet jak się jedzie 40-tką. Niech OBIE strony biorą odpowiedzialność i MYŚLĄ!

  142. 22 listopada 2017

    wszyscy mają milion rad dla pieszych, a dla kierowców, którzy rozjeżdżają ludzi na pasach ani jednej. o czymś to świadczy…

  143. 22 listopada 2017

    Pieszy powinien wiedziec, ze samochod to nie rower i jedzie troche szybciej przez co kierujacy moze cos przeoczyc. Poza tym pieszy stojac przy przejsciu pierwszenstwa nie ma, wiec gdzie sie pcha?

  144. 22 listopada 2017

    Na razie u nas jest tak, że kierowcy karzą pieszych za najmniejszy błąd, może jedyny -śmiercią lub kalectwem!

  145. 22 listopada 2017

    Kierowca powinien dać szansę pieszemu na popełnienie błędu!

  146. 22 listopada 2017

    I przejeżdzają w biały dzień,widząc ze ktoś stoi na przejściu i chce przejść. Moje dzieci uczyły sie w szkole, ze i na przejściu oznakowanym trzeba sie rozejrzeć w lewo, potem w prawo a jak nadjezdza samochód poczekać, nie wtargnąć na jezdnie nagle, tylko patrzeć na ten samochód czy zwalnia( kontakt wzrokowy z kierowcą) . Mnie tego w szkole nie uczyli( stary rocznik jestem i kiedyś w Polsce nie było tyle samochodów). Ja sie stosuje do tego , i w Polsce i tu gdzie teraz mieszkam . I co mi po tym, przejezdzaja sobie.Widza mnie, patrzę na nich, niektórzy kierowcy na mnie. Co sobie myślą? Stoi sobie paniusia i …Sama jestem kierowcą, miałam rożne sytuacje, ale inaczej jeździ sie w obszarze zabudowanym a inaczej poza. Nie powiem , kierowcy w Gliwicach zatrzymują sie. Mnie sie to raz zdarzyło w ciagu dwóch tygodni .

  147. 22 listopada 2017

    Ale nie mamy lata. Deszczowy wieczór w mieście i widoczność na prawdę jest okropna z pozycji kierowcy, dlatego lepiej upewnić się 10 razy czy jesteśmy bezpieczni. 10s jest mniej warte niż życie.

  148. 22 listopada 2017

    “Kierujący samochodem był trzeźwy”
    A jesli pieszy jest pijany to wtedy moze przechodzić jak mu sie podoba?

  149. 22 listopada 2017

    a latem? w biały dzien czemu kierowcy rozjezdzaja ludzi na przejsciu?

  150. 22 listopada 2017

    Codziennie trenuje na rowerze i dojeżdżam do pracy i widzę po kierowcach co robią i czym są zajęci na drodze…. tragedia to mało powiedziane

  151. 22 listopada 2017

    A może pijany był i wtargnął na pasy!

  152. 22 listopada 2017

    A niektórzy kierowcy wogole nie próbują hamować przy pasach!!!

  153. 22 listopada 2017

    W uk masz jakoś 5 rodzaju przejść i dla każdego są inne zasady

  154. 22 listopada 2017

    A skąd wiesz, może tak sam jeździsz!

  155. 22 listopada 2017

    Rowezysta ma obowiazek jadzdy po drodze a nie chodniku i jest uczestnikiem ruchu drogowego a nie ruchu pieszego

  156. 22 listopada 2017

    Wtedy jest wina rowerzysty

  157. 22 listopada 2017

    Co jest z tymi ludźmi jak oni prawo jazdy zdali ???????????????????

  158. 22 listopada 2017

    W uk nie ma tylu przejsc dla pieszych co 100 m

  159. 22 listopada 2017

    Ale skad mamy pewnosc, ze to Jego wina? Moze akurat w tym przypadku pieszy wszedl z klapkami na oczach na przejscie? Moze ten kierowca to zawodowy kierowca i zatrzymanie prawa jazdy uniemozliwia Mu prace by utrzymac rodzine?

  160. 22 listopada 2017

    Ja ostatnio przez Andersa wieczorem jechałam 50 km/h i ledwo zdążyłam wyhamować.. A dlaczego? A no dlatego że jest tam kilka miejsc gdzie jest tak ciemno że nie widać czy ktoś stoi na pasach, a po drugie starszy pan wręcz wybiegł na jezdnię. W tym przypadku też powinnam zebrać cegłówke na szybę?

  161. 22 listopada 2017

    trzeba zacząć chodzić z odblaskiem ( tak, zgadzam się) i cegłówką w ręku, Jak widzisz że kierowca nawet nie zwalnia to cegłówka w okna mu, może się nauczą nie hojraczyć w stylu “bo to pieszy zginie jak co, a co tam. bede pędzić 80 po mieście mimo trudnych warunków”

  162. 22 listopada 2017

    Wina jest bo oni stronach jadąc autem zdarza się że pieszy wychodzi ale trzeba być czujnym ja się widzi kogos. Ż 2 strony idąc sobie i zawsze rozglądam się kilka razy zanim wejdę na drogę to i tak udało mi się 3 razy zareagować ponieważ kierowcą jadac jak wariat by mnie potrącił.

  163. 22 listopada 2017

    Mnie przerazaja rowerzysci… zjezdzaja z chodnika na pasy jakby nigdy nic….

  164. 22 listopada 2017

    Dlatego też m.in mam kamerkę w aucie. Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach jest to podstawą w autach, nie tylko dbamy o uczciwość ale i bezpieczeństwo własne.

  165. 22 listopada 2017

    Zgadzam się

  166. 22 listopada 2017

    A jakoś nie słyszy się o potrąceniach poza oznakowanymi przejściami …..
    O czymś to świadczy 😉

  167. 22 listopada 2017

    a jak jest gdzie indziej, wiesz? Potrącił człowieka -wystarczający powód do zatrzymania prawa jazdy. Wg Ciebie dopiero po zgonie powinni to zrobić?

  168. 22 listopada 2017

    to moze w koncu trzeba zrobic przepis ze kierowca ma obowiazek sie zatrzymac przed przejsciem dla pieszych tak jak jest to w UK

  169. 22 listopada 2017

    Zeby nie trafic do szpitala, albo nie zginac

  170. 22 listopada 2017

    Zatrzymac prawko bez wyjasnienia sprawy. Jakie to polskie…

  171. 22 listopada 2017

    Piesi nie rozgladaja się przechodząc na pasach w ogóle! Wpatrzeni w telefony, słuchawki w uszach, ubrani na czarno – jak pada deszcz, jest ciemno, naprawdę ciężko dostrzec taką osobę jak nagle wyskoczy na pasy. Zakladajcie Odblaski!!!

  172. 22 listopada 2017

    trzeźwy, ale wpatrzony w messengera jak szpak w p*****

  173. 22 listopada 2017

    Na ul. Andersa z dużą ilością przejść dla pieszych, a jeżdżę tam codziennie notorycznie jest wyprzedzanka i szybkość zapewniam nie jest 50/60 km/h.

  174. 22 listopada 2017

    I jeszcze jedno-auto nie staje dęba w miejscu-nawet gdy naciśnie się gwałtownie na hamulec/nawet przy małej prędkości ma swoją drogę hamowania-przejście nie jest przedłużeniem chodnika -należy się kilka razy upewnić czy coś nie jedzie, a nie wchodzić na jezdnię z marszu-ludzie dajcie szanse i SOBIE i INNYM…

  175. 22 listopada 2017

    Zeby kierowcy mogli przejezdzac kiedy im sie podoba?

  176. 22 listopada 2017

    Pieszym tez przypominajcie ze zielone światło nie daje absolutnego pierwszeństwa i nieśmiertelności, a jedynie zezwala na przejście przez ulice. Z zachowaniem wszelkich środków ostrożności.

  177. 22 listopada 2017

    Współczuję rodzinie ale też przypominam wszystkim pieszym że trzeba się ubierać w dodatki odblaskowe które pomogą kierowcy zobaczyć pieszego. Ludzie na ciemno ubrani są nie widoczni na drodze.

pogoda

POGODA

reklama

tekst alternatywny

remonty

  • Zburzą stary most i wybudują nowy. Wymienią też nawierzchnie jezdni i chodników

    07 grudnia 2017

    Na czas robót odcinek został całkowicie wyłączony z ruchu. Objazd wyznaczono ulicą św. Ludwika. Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Wielu kierowców popełnia w tym miejscu błędy. Jest przetarg na budowę ronda

    23 listopada 2017

    Kierowcy najczęściej nie widzą lub po prostu nie respektują znaku STOP. Jak wynika z policyjnych statystyk, wymuszenie pierwszeństwa [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Jest decyzja w sprawie przebudowy “pajączka”. Prace ruszą w przyszłym roku?

    17 listopada 2017

    Organizacja ruchu w tym miejscu sprawia spory problem wielu kierowcom, szczególnie tym spoza Gliwic. Chodzi o [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • powiat

  • Jedna z ważniejszych i najbardziej uczęszczanych ulic. Remont na ukończeniu

    30 sierpnia 2017

    reklama Ta ulica była w bardzo złym stanie technicznym i ekonomicznie nieuzasadnione było już wykonywanie remontów cząstkowych. W związku z tym postanowiono wymienić nawierzchnię całościowo.   Ulica ...

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Wiele osób dojeżdża tą drogą na Strefę. W poniedziałek rusza przebudowa

    11 sierpnia 2017

    Jak informuje Zarząd Dróg Powiatowych Gliwice, zakres prac spowoduje konieczność całkowitego zamknięcia drogi nr [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Dni Pyskowic 2017 już w lipcu. Video, C-BooL, Cleo, Mrozu, Vavamuffin

    30 maja 2017

    Serdecznie zapraszamy na dwudniowe święto Pyskowic. W dniach 22-23 lipca 2017 roku na placu „dożynkowym” [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • dzisiaj dzisiaj w gliwicach gazeta gliwice Gliwice gliwice 24 Gliwice info gliwickie nowiny informacje KMP Gliwice kradzież media w Gliwicach policja portal gliwice Sport w Gliwicach UM Gliwice w Gliwicach wiadomości wiadomości z Gliwic wydarzenia wydarzenia gliwice wypadek ZDM