SixSilver Jubiler Gliwice

Zarząd Dróg Miejskich planuje zmiany na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową oraz na połączeniach „88” z ul. Wyczółkowskiego

Drogowcy przeanalizują możliwość poprawy komunikacji w tych miejscach, tak aby „turbina” przy ul. Portowej i zjazdy z al. Nowaka-Jeziorańskiego na tereny KSSE były bezpieczniejsze i nie korkowały się.

FORUM

 Ronda turbinowe są coraz częstszym elementem gliwickiego układu drogowego, dlatego zależy nam, aby były one jak najlepiej rozwiązane i czytelne dla kierowców – podkreśla Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. Priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo kierowców i lepsza przepustowość ruchu.

 Po kilkunastu miesiącach od uruchomienia węzła DK 88, czyli alei Nowaka-Jeziorańskiego, z Drogową Trasą Średnicową i ul. Portową wiemy, że sprawia on kierowcom trudności. Chcemy to zmienić. Zamierzamy zlecić opracowanie wariantowej koncepcji poprawy jego funkcjonowania – zapowiada rzecznik prasowy ZDM-u.

Projektant będzie miał do przygotowania trzy warianty rozwiązań

 Pierwszy wariant zakłada korekty, które mogłyby zostać wprowadzone przy jak najmniejszej ingerencji w stan obecny. Drugi opiera się na niewielkiej przebudowie ronda turbinowego, a trzeci – na wprowadzeniu generalnych zmian – wyjaśnia Jadwiga Jagiełło-Stiborska.

Po opracowaniu wariantów zostaną one poddane analizie i weryfikacji zarówno ze względu na rozwiązania techniczne i ekonomiczne, jak i wpływ na środowisko. – Wybór ostatecznej wersji pozwoli na dalsze plany, czyli decyzję, kiedy dojdzie do zmian i za ile – mówi rzecznik ZDM-u.

Oprócz usprawnień na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową drogowcy planują także przebudowę połączeń DK 88 z ul. Wyczółkowskiego. Znalezienie nowych rozwiązań dla tych skrzyżowań ma kosztować prawie 109 tys. zł.

źródło: UM Gliwice
fot. Mosquidron – foto i video z lotu komara

95 KOMENTARZE

  1. to może przy okazji niech pomyślą nad rozwiązaniem tego czegoś co zrobili przy Europie Centralnej i Rabenie. Takiej konstrukcji nie powstydziłby sie twórca nerki w Bendzinie. Wyjazd i wjazd z EC to po prostu jakiś żart. A dojście na piechote czy dojazd na rowerze nie istnieje !!!!

  2. Zjazd z dk 88 na Portową korkuje się bo wielu kierowców uparcie zatrzymuje się bez potrzeby przed wjazdem na rondo. Słaba edukacja kierowców.

  3. Przede wszystkim DK 88 na całej długości (do zjazdów na ronda przy 902) jest czteropasnowa (po dwa w jednym kierunku) , a nagle sie zwęża do jednego pasa w jednym kierunku przez co pracownicy strefy, Którzy próbują wbić sie na DTŚ przez ronda blokują 88 na calej długości od strefy do tego zjazdu… Zamiast rond mogłyby powstać cztery NIEZALEŻNE zjazdy z 88 na 902 tworząc tzw. kokarde (podobną do tej z węzła Sośnica, tylko mniej skomplikowaną) i problem by znikł, gdyż nikt nie musiałby czekać, aż ktoś go łaskawie wpuści, tylko ma swój zjazd i płynnie włącza sie do ruchu.

  4. Ludzie to jest super rondo (najlepsze w Gliwicach), jeżdżę tam tędy codziennie kilka razy. Niestety ale kierowcy nie znają zasad ronda turbinowego i to jest problem, nie potrafią się ani po nim poruszać (nagminnie zmieniają pasy na rondzie) oraz na nie wjeżdżać szczególnie Ci którzy zjeżdżają z 88 od strony strefy i chcą jechać na Katowice – wystarczy przejechać przez prawy pas na Łabędy dosłownie 2 m i jechać swoim, nie należy się bać że ktoś zjeżdża z DTŚ on nie ma hiper napędu i nie wjedzie w nas, a my tylko przejeżdżamy przez jego pas co trwa pół sekundy.

  5. tu nie chodzi ze zauwazyli po latach…ale pytam kto to zatwierdził…podac z imienia i mazwiska projektanta i osobe odpowiedzialna z miasta za klepniecie projketu,…bo ci ludzie nie maja wyobrazni…byle kierowca wiedzial ze tak bedzie…a oni…nie ..zatem jak moga piastowac swoje stanowiska? DO WYWALENIA oprocz tej koncepcji planu tych ludzi..by nie bylo ze zarobia na rozbudowie, przebudowie tego co spartaczyli….Mam nadzieje ze kolejny artykul bedzie o tym..partaczach i ludziach bez wiedzy

  6. najprościej i najtaniej, to postawić światła przed rondem od strony DTŚ, które normalnie będą wyłączone, a które w godzinach korków będą na kilka sekund blokowały te kilka pojedynczych samochodów z DTŚki, które teraz non-stop uniemożliwiają autom zjeżdżającym z DK88 wjazd na rondo, i poof, korek magicznie znika.

    ewentualnie zamiast tego zmienić znaki przy rondzie na takie z pierwszeństwem wjazdu, choć przy tej turbinie może to powodować deadlocki

  7. …a moze tak pomyśleć o tym że codziennie od 14 do 16:30 wogole nie da się normalnie jeździć okolica strefy? Mieszkańcy tkwią w gigantycznych korkach. Nigdzie normalnie nie wyjedziesz bo armagedon…pracownicy wychodzą z fabryk…a po dzieci czy na spotkania nie da się z domu wyjechać…byl ktoś o 14 na łabędzkiej? Armagedon…ale Prezydent zdecydował…tu na być Opel…reszta w dupie…od 20lat zero poprawy…

  8. No coś takiego. Węzeł korkuje się codziennie od dnia otwarcia, a oni dopiero teraz zauważyli problem. 2 lata cały węzeł był zamknięty, mogli zrobić wszystko a zrobili megagniota. Kto to wymyślił, żeby 2 drogi czteropasmowe łączyć rondem zamiast skrzyżowaniem bezkolizyjnym.

  9. Wystarczyło wybudować dodatkowy zjazd bezpośrednio z DK88 nad Kłodnicą do Portowej w stronę Centrum i byłoby po kłopocie. Gdzie był inżynier i czy wiedział, co to są symulacje? I jeszcze ta głupia zwężka z dwóch na jeden pas na DK88 do jazdy na wprost. Przenieść wagi w inne miejsca.

  10. 88 dwa pasy plus trzeci do zjazdu na dtś… 88 powinno być dwupasmowe od bramek aż do Bytomia!!! Zamiast rond powinny być rozwiązania typu tunelu pod rzeką i wyjazd w pełnym biegu na pas włączający do ruchu na dtś… rozwiazania jak na węźle Sośnica

  11. Kiedyś usłyszałem na sibi, ze robią tak ponieważ naczepa im zachodzi i łatwo przychaczyc osobówkę, a policja staje po strony kierowcy osobówki.

  12. Tomek Halman otóż to niemal codziennie się z tym zmagam… jak tylko widza włączony kierunkowskaz złośliwie zajeżdżają drogę

  13. Mariusz Niemczyk wystarczy zjeżdżając pojechać w prawo, a na drugim rondzie zawrócić i wracając do pierwszego ronda pojechać prosto.
    Myślenie nie boli.

  14. Jeżdżę tędy codziennie. W miarę możliwości bez rewolucji najlepszym rozwiązaniem byłby prawozjazd z dts na dk 88 w kierunku Bytomia z pominięciem ronda oraz znaki informacyjne jak należy jeździć po tych rondach. Bo wielu nie potrafi na tych rondach jeździć. Zdarzenia typu zajeżdżania na rondzie to codzienność.

  15. Dokładnie, a większość tirow złośliwie staje na środku i nie puści mimo że widzi włączony kierunkowskaz w prawo

  16. Maciek Rybczynski kierowca ogarniają lecz ja nie ogarniam jaki debil zakończył trojpasową drogę rondem. Jeśli nawet tak musiało być ,zjazdu z DTS na 88 i zpowrotem nie dało się zrobić z pominięciem ronda (bezkolizyjnie) ?

  17. Przebudować cały układ komunikacyjny bo po zakończeniu dniówki na strefie janusze kierownicy chcą szybko do domu dojechać a jeszcze część z nich jeździć nie potrafi.

  18. Przebudować cały układ komunikacyjny bo po zakończeniu dniówki na strefie janusze chcą szybko do domu dojechać a jeszcze część z nich jeździć nie potrafi.

  19. Maciek Rybczynski nie chodzi o rondo tylko o korki. Przeciez tam prawie zawsze jest korek. Ciezko bylo to przewidzieć na etapie projektu? Brak prawoskretów. Jeden pas z 88. Male rondo. Wylot DTS. I korek az na 88. To jest skutek. A ze kierowcy slabi? Z tym jest coraz gorzej wszędzie i trzeba to przewidziec przy projektowaniu. Tego sie wymaga od profesjonalistów.

  20. DTŚ nie projektowało miasto ani naukowcy z Politechniki. Więc o co kaman? Rondo w Zabrzu, o którym piszesz to jest dopiero inżynierska porażka.

  21. Nooo Leszek faktycznie w centrum nic tylko ciężarowe jadazaładunek przeladunek doladunek rozładunek i mandarynki na gwiazdkę dojada na Wielkanoc….w formie sadzonki już pewnie

  22. Jak dobrze pamiętam nie dało się zrobić skrzyżowania typu “koniczyna” ze względu na brak miejsca po drugiej stronie Kłodnicy. Zarówno grunt jak budynki należą do oczyszczalni – co nie zmienia faktu, że można było bardziej pogłówkować 😉

  23. Mariusz Niemczyk nie wie. Jak Krzysiek ale ja sie nie wbijam przed maske i również uważam ze serio max 2 min:). Najprosciej namalowac dwa pasy zjazdowe z dts, i tak wiekszosc kierowcow tak sie ustawia 🙂 chociaz znajdzie sie jeden janusz i jedzie srodkiem mimo ze inni ladnie stoja na 2 pasach 🙂

  24. Z dk88 normalny zjazd czyli jakby jeden listek konoczynki w tym wypadku nad kłodnicą łączący się za rondem przy dtś.

  25. Ja uważam że pomogło by poszerzenie pasa z dk88 na dts tak żeby były dwa wytyczone a nie że kierowcy sami muszą sie ustawiać, po drugie od edisona do śliwki dołożyć przynajmniej 2 kladki na kłodnicy(dla rowerów i spacerowiczów to przymusowo) z dts na arenę i dogadać sie z oczyszczalnia czy można połączyć ta ulicy od Edisona na oczyszczalnie do Areny i wtedy duzo osób wybierze alternatywę.

  26. Czytajmy ze zrozumieniem ! Nie chodzi o to, że drogowcy coś spieprzyli. Nie ma tam dziur, oznaczenia są jasne i czytelne. Chodzi o to, że biednym kierowcą takie rozwiązanie sprawia problemy. Ręce opadają. Sam niedawno miałbym kolizje na pierwszym rondzie: jadę od portowej w stronę centrum. Zjeżdżam na lewy pas ( do jazdy prosto i do skrętu w lewo ) ale ja chce jechać prosto. Na prawym pasie ( tylko do jazdy prosto którego tor jazdy rysuje gruba ciągła biała krecha) jedzie sobie jakiś jegomość. Już mamy zjeżdżać z ronda, on kawałek przede mną. I co ? I na samym zjeździe myk przez ciągłą na lewy pas. A droga z przodu pusta. Z piskiem hamowałem i brakło może kilku centymetrów do kolizji. Te ronda można pokonywać z optymalną prędkością .. oznaczone są dobrze, jest szeroko, nigdy nie widziałem żeby ktoś wpadł tam w poślizg. Nie widzę lepszego rozwiązania. Ruch może być na prawdę płynny, tylko problem w tym, że jedni się cisną inni nie patrzą na znaki,a jeszcze inni dostają duszności i sraczki jak widzą dwa pasy na rondzie. Nie miejmy pretensji do drogowców. Można by oddzielić pasy ruchu takim czymś jak na dk88. Powinno pomóc uniknąć sytuacji takich jak ta której doświadczyłem

  27. Tam jest prblem z tymi co skracają w lewo w stronę Łabęd bo każdy chce odrazu przeskoczyć na prawy pas po lini ciągłej i mało kto widzi pas środkowy dzięki kotremy można się włączyć do ruchu.Generlanie tam by można bylo rondo zrobić a na Edisona poszerzyć most i dołożyć zaraz za zjadem na oczyszczalnie pas do skrętu w prawo i korek będzie 2razy mniejszy ale oczywiście nie zniknie bo 14, 15, 16 to takie godziny ale myślę że było by plynniej.

  28. O każdej porze dnia z dowolnego kierunku w dowolnym kierunku przejechanie tego odcinka zajmuje maksymalnie 2 minuty.
    Trzeba umieć jeździć a nie biadolić.

  29. Tytuł mylący, to nie kierowcy mają problem, tylko ten problem został wygenerowany poprzez nie dość dobre, jak się okazuje zaplanowanie węzła i przez to często się tworzą tam korki.

  30. 1. drugi pas przy zjeździe z DK88 w kierunku na Katowice…. kierowcy sobie sami taki czasem robią o ile nie trafi się “zawodowy kierowca” z TIRa co ma to w d…pie” i tarasuje cały przejazd to wtedy jest spoko zjazd szybko się odkorkowuje
    2. największym problemem jest “za małe Fi” ronda przez co pędzący od strony Zabrza nie zwalniają prawie wcale i wjeżdżający nie ma ją kiedy się wbić ….. nie mówiąc o ścinających przez 2 pasy na pełnym gazie zarówno osobówką jak i TIR-em

  31. Cały ten węzeł to jedna wielka klapa jak i większość zjazdów z DTŚki w Gliwicach. Wstyd dla miasta z Politechniką Sląską. To badziewie nadaje się do całkowitej rozbiórki i najprościej zrobienia takiego wielkiego ronda jak w Zabrzu zjazd z DTŚ do centrum.

  32. Jest problem a mieszasz w nich wszystkich kierowców kolego.. A większość ma problem przez to że reszta to janusze kultury.. Nie raz tam stałem w korku a mógłbym się wjebać i jechać jak niektórzy.. Tylko to nic nie zmieni.. Ale nie nauczymy kultury jeśli ktoś tego nie chce..

  33. Koncepcje są dwie: 1. Wybudować most 2. Nie wybudować mostu.. ale zrobić dwa ciasne pasy do zjazdu z dk88 na dtś, czyli to, co kierowcy robią z powodu korków od początku.. Pierwsza koncepcja jest idealna ale bardzo droga, wymagałaby przeprawy przez kłodnicę z dk88 na dtś ale dzięki temu w końcu byłby płynny ruch i kierowcy od strony a4 na dtś w stronę katowic nie musieliby stać w korku do przecięcia (na rondzie) 2 pasmowej dtś…co jest od początku słabo pomyślane.

  34. A za korekty powinien zapłacić ten kto zaprojektował i zaakceptował obecne rozwiazanie. Idiota bez wyobraźni i wiedzy.

  35. ” WYWALIĆ ” ciężarówki z miasta !!! , nie dość że bezpieczniej to i dróg nie niszczą i będą mniejsze korki

  36. Nieee.. Ale czytaj ze zrozumieniem Ziomek.. Bo ktoś kto nie potrafi się poruszać w korku nie powinien w ogóle jeździć.. Ale rozkorkować tą drogę było by miło..

  37. Zrobić raz i to żeby było dobrze ? A kto na tym ma zarobić ??? Sama koncepcja ma 100 tysiakiw kosztować 🙂
    Ale Gliwice bogate miasto Koncepcja jest tu

  38. Niech najpierw zrobia porządek ze skrzyżowaniem Edisona Portowa Jak koñczy pracę strefa tam jest korek na całej długości ulicy

  39. ktoś kto obecne rozwiązanie projektował i miał wgląd na natężenie ruchu powinien teraz sam z łopatą
    za…lać i kopać nasyp na zjazd z 88 w DTS na pustym skwerze koło Areny!!!!

  40. Proponuję stworzenie wyjazdu z CH Arena w prawo na Jana śliwki. Wtedy dużo mniej osób będzie jechało tym węzłem by wjechać na DTS

  41. Najlepszym rozwiązaniem miało być ty wybudowanie skrzyżowań bezkolizyjnych…. Ale oczywiście ….. inzyniery wiedzą lepiej. Podobnie będzie z pajączkiem… Skrzyżowanie dwóch szybkich dróg (88 i DTŚ) powinno wymusić skrzyżowanie bezkolizyjne. Po drugiej stronie Kłodnicy dało się? Aaaa bo tam był inny inwestor….

  42. Jakie to jest polskie wybudować węzeł wydać w bańkę pieniędzy a pózniej znów za kolejna pokaźna kwotę poprawiać.

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here