SKOK

Podziel się!

Węzeł DK 88 – DTŚ – Portowa sprawia kierowcom trudności. ZDM planuje zmiany


reklamatekst alternatywny


Zarząd Dróg Miejskich planuje zmiany na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową oraz na połączeniach „88” z ul. Wyczółkowskiego

Drogowcy przeanalizują możliwość poprawy komunikacji w tych miejscach, tak aby „turbina” przy ul. Portowej i zjazdy z al. Nowaka-Jeziorańskiego na tereny KSSE były bezpieczniejsze i nie korkowały się.

 Ronda turbinowe są coraz częstszym elementem gliwickiego układu drogowego, dlatego zależy nam, aby były one jak najlepiej rozwiązane i czytelne dla kierowców – podkreśla Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. Priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo kierowców i lepsza przepustowość ruchu.

 Po kilkunastu miesiącach od uruchomienia węzła DK 88, czyli alei Nowaka-Jeziorańskiego, z Drogową Trasą Średnicową i ul. Portową wiemy, że sprawia on kierowcom trudności. Chcemy to zmienić. Zamierzamy zlecić opracowanie wariantowej koncepcji poprawy jego funkcjonowania – zapowiada rzecznik prasowy ZDM-u.

Projektant będzie miał do przygotowania trzy warianty rozwiązań

 Pierwszy wariant zakłada korekty, które mogłyby zostać wprowadzone przy jak najmniejszej ingerencji w stan obecny. Drugi opiera się na niewielkiej przebudowie ronda turbinowego, a trzeci – na wprowadzeniu generalnych zmian – wyjaśnia Jadwiga Jagiełło-Stiborska.

Po opracowaniu wariantów zostaną one poddane analizie i weryfikacji zarówno ze względu na rozwiązania techniczne i ekonomiczne, jak i wpływ na środowisko. – Wybór ostatecznej wersji pozwoli na dalsze plany, czyli decyzję, kiedy dojdzie do zmian i za ile – mówi rzecznik ZDM-u.

Oprócz usprawnień na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową drogowcy planują także przebudowę połączeń DK 88 z ul. Wyczółkowskiego. Znalezienie nowych rozwiązań dla tych skrzyżowań ma kosztować prawie 109 tys. zł.

źródło: UM Gliwice
fot. Mosquidron – foto i video z lotu komara

Szybciej i bez korków. Aplikacja ułatwi sprawny przejazd przez Gliwice

Następny artykuł »

Męczący upał nie odpuszcza. Jak długo będzie tak gorąco w Gliwicach?

Skomentuj

 

komentarzy 95

  1. Ujek
    28 września 2018

    to może przy okazji niech pomyślą nad rozwiązaniem tego czegoś co zrobili przy Europie Centralnej i Rabenie. Takiej konstrukcji nie powstydziłby sie twórca nerki w Bendzinie. Wyjazd i wjazd z EC to po prostu jakiś żart. A dojście na piechote czy dojazd na rowerze nie istnieje !!!!

  2. PanzGliwic
    1 sierpnia 2018

    Zjazd z dk 88 na Portową korkuje się bo wielu kierowców uparcie zatrzymuje się bez potrzeby przed wjazdem na rondo. Słaba edukacja kierowców.

  3. 1 sierpnia 2018

    Przede wszystkim DK 88 na całej długości (do zjazdów na ronda przy 902) jest czteropasnowa (po dwa w jednym kierunku) , a nagle sie zwęża do jednego pasa w jednym kierunku przez co pracownicy strefy, Którzy próbują wbić sie na DTŚ przez ronda blokują 88 na calej długości od strefy do tego zjazdu… Zamiast rond mogłyby powstać cztery NIEZALEŻNE zjazdy z 88 na 902 tworząc tzw. kokarde (podobną do tej z węzła Sośnica, tylko mniej skomplikowaną) i problem by znikł, gdyż nikt nie musiałby czekać, aż ktoś go łaskawie wpuści, tylko ma swój zjazd i płynnie włącza sie do ruchu.

  4. 31 lipca 2018

    Wystarczyłaby końiczyna i cztery pasy do kleszczowa

  5. BooB
    31 lipca 2018

    Ludzie to jest super rondo (najlepsze w Gliwicach), jeżdżę tam tędy codziennie kilka razy. Niestety ale kierowcy nie znają zasad ronda turbinowego i to jest problem, nie potrafią się ani po nim poruszać (nagminnie zmieniają pasy na rondzie) oraz na nie wjeżdżać szczególnie Ci którzy zjeżdżają z 88 od strony strefy i chcą jechać na Katowice – wystarczy przejechać przez prawy pas na Łabędy dosłownie 2 m i jechać swoim, nie należy się bać że ktoś zjeżdża z DTŚ on nie ma hiper napędu i nie wjedzie w nas, a my tylko przejeżdżamy przez jego pas co trwa pół sekundy.

  6. 31 lipca 2018

    Jeżeli to co wstawiliście, stanowi dla kierowców problem, to już ja ich widzę tutaj jak sobie “radzą” -> http://listverse.com/wp-content/uploads/2009/01/msn-magic-roundabout-470×350.jpg

  7. 31 lipca 2018

    Kolejny problem z kierowcami? Postawcie fotoradar oraz światła i wtedy będzie dla nich super proste…

  8. Wojciech Ka
    31 lipca 2018

    Postawić próg zwalniający dla pojazdów nadjeżdżających od centrum

  9. 31 lipca 2018

    Temat dla ludzi typu “nie znam się ale wypowiem”

  10. ALEJAJA
    31 lipca 2018

    tu nie chodzi ze zauwazyli po latach…ale pytam kto to zatwierdził…podac z imienia i mazwiska projektanta i osobe odpowiedzialna z miasta za klepniecie projketu,…bo ci ludzie nie maja wyobrazni…byle kierowca wiedzial ze tak bedzie…a oni…nie ..zatem jak moga piastowac swoje stanowiska? DO WYWALENIA oprocz tej koncepcji planu tych ludzi..by nie bylo ze zarobia na rozbudowie, przebudowie tego co spartaczyli….Mam nadzieje ze kolejny artykul bedzie o tym..partaczach i ludziach bez wiedzy

  11. 31 lipca 2018

    najprościej i najtaniej, to postawić światła przed rondem od strony DTŚ, które normalnie będą wyłączone, a które w godzinach korków będą na kilka sekund blokowały te kilka pojedynczych samochodów z DTŚki, które teraz non-stop uniemożliwiają autom zjeżdżającym z DK88 wjazd na rondo, i poof, korek magicznie znika.

    ewentualnie zamiast tego zmienić znaki przy rondzie na takie z pierwszeństwem wjazdu, choć przy tej turbinie może to powodować deadlocki

  12. 30 lipca 2018

    Ja nie rozumiem gdzie lezy problem… przecież te ronda są banalnie proste…

  13. 30 lipca 2018

    Mniej kierowcow z takim prawem jazdy …

  14. 30 lipca 2018

    Pełna koniczyna.

  15. 30 lipca 2018

    Zrobić skrzyżowanie dwupoziomowe kolizyjne

  16. 30 lipca 2018

    …a moze tak pomyśleć o tym że codziennie od 14 do 16:30 wogole nie da się normalnie jeździć okolica strefy? Mieszkańcy tkwią w gigantycznych korkach. Nigdzie normalnie nie wyjedziesz bo armagedon…pracownicy wychodzą z fabryk…a po dzieci czy na spotkania nie da się z domu wyjechać…byl ktoś o 14 na łabędzkiej? Armagedon…ale Prezydent zdecydował…tu na być Opel…reszta w dupie…od 20lat zero poprawy…

  17. Marek
    30 lipca 2018

    No coś takiego. Węzeł korkuje się codziennie od dnia otwarcia, a oni dopiero teraz zauważyli problem. 2 lata cały węzeł był zamknięty, mogli zrobić wszystko a zrobili megagniota. Kto to wymyślił, żeby 2 drogi czteropasmowe łączyć rondem zamiast skrzyżowaniem bezkolizyjnym.

  18. 30 lipca 2018

    Inżynier był zajęty liczeniem kasy

  19. 30 lipca 2018

    Wystarczyło wybudować dodatkowy zjazd bezpośrednio z DK88 nad Kłodnicą do Portowej w stronę Centrum i byłoby po kłopocie. Gdzie był inżynier i czy wiedział, co to są symulacje? I jeszcze ta głupia zwężka z dwóch na jeden pas na DK88 do jazdy na wprost. Przenieść wagi w inne miejsca.

  20. 30 lipca 2018

    Zjazd na Arenę przedłużony do Portowej i tyle

  21. 30 lipca 2018

    Wystarczą progi zwalniające przed rondem na DTŚ tak żeby osoby jadące z 88 mogly wjechać na rondo 😀

  22. 30 lipca 2018

    poszerzyć zjazdy i tyle

  23. 30 lipca 2018

    Nie trzeba być geniuszem żeby zauważyć co i jak korkuje, na Pana Jacka Gmocha grafika:)

  24. 30 lipca 2018

    88 dwa pasy plus trzeci do zjazdu na dtś… 88 powinno być dwupasmowe od bramek aż do Bytomia!!! Zamiast rond powinny być rozwiązania typu tunelu pod rzeką i wyjazd w pełnym biegu na pas włączający do ruchu na dtś… rozwiazania jak na węźle Sośnica

  25. 30 lipca 2018

    Konrad Krężel zwolnij z pomysłami, bo się do 2025 nie wyrobią. 😀

  26. 30 lipca 2018

    Kiedyś usłyszałem na sibi, ze robią tak ponieważ naczepa im zachodzi i łatwo przychaczyc osobówkę, a policja staje po strony kierowcy osobówki.

  27. 30 lipca 2018

    Tomek Halman otóż to niemal codziennie się z tym zmagam… jak tylko widza włączony kierunkowskaz złośliwie zajeżdżają drogę

  28. 30 lipca 2018

    Mariusz Niemczyk wystarczy zjeżdżając pojechać w prawo, a na drugim rondzie zawrócić i wracając do pierwszego ronda pojechać prosto.
    Myślenie nie boli.

  29. 30 lipca 2018

    Jeżdżę tędy codziennie. W miarę możliwości bez rewolucji najlepszym rozwiązaniem byłby prawozjazd z dts na dk 88 w kierunku Bytomia z pominięciem ronda oraz znaki informacyjne jak należy jeździć po tych rondach. Bo wielu nie potrafi na tych rondach jeździć. Zdarzenia typu zajeżdżania na rondzie to codzienność.

  30. 30 lipca 2018

    Normalne ronda ludzie poprostu nie patrzą

  31. 30 lipca 2018

    Dokładnie, a większość tirow złośliwie staje na środku i nie puści mimo że widzi włączony kierunkowskaz w prawo

  32. 30 lipca 2018

    Maciek Rybczynski tak, szczególnie janusze z tirów co nie moga ruszyć z miejsca tak jak Ty.

  33. 30 lipca 2018

    Andrzej Kania i to jest ten węzeł, bez jaj 🙂

  34. 30 lipca 2018

    Przede wszystkim kierowcy powinno nauczyć się jeździć, bo co poniektórzy mają problem z jazdą na rondzie.

  35. 30 lipca 2018

    Maciek Rybczynski kierowca ogarniają lecz ja nie ogarniam jaki debil zakończył trojpasową drogę rondem. Jeśli nawet tak musiało być ,zjazdu z DTS na 88 i zpowrotem nie dało się zrobić z pominięciem ronda (bezkolizyjnie) ?

  36. 30 lipca 2018

    Ale artykul jest o wezle 88 z DTS…

  37. 30 lipca 2018

    Przebudować cały układ komunikacyjny bo po zakończeniu dniówki na strefie janusze kierownicy chcą szybko do domu dojechać a jeszcze część z nich jeździć nie potrafi.

  38. 30 lipca 2018

    Przebudować cały układ komunikacyjny bo po zakończeniu dniówki na strefie janusze chcą szybko do domu dojechać a jeszcze część z nich jeździć nie potrafi.

  39. 30 lipca 2018

    Maciek Rybczynski nie chodzi o rondo tylko o korki. Przeciez tam prawie zawsze jest korek. Ciezko bylo to przewidzieć na etapie projektu? Brak prawoskretów. Jeden pas z 88. Male rondo. Wylot DTS. I korek az na 88. To jest skutek. A ze kierowcy slabi? Z tym jest coraz gorzej wszędzie i trzeba to przewidziec przy projektowaniu. Tego sie wymaga od profesjonalistów.

  40. 30 lipca 2018

    Fabian Huliczka jeżdżą takie 12 t i rozwalają drogi w centrum

  41. 30 lipca 2018

    DTŚ nie projektowało miasto ani naukowcy z Politechniki. Więc o co kaman? Rondo w Zabrzu, o którym piszesz to jest dopiero inżynierska porażka.

  42. 30 lipca 2018

    Dwa pasy na zjeździe z 88 jadąc w kierunku Bytomia i 2 pasy więcej na 88 w kierunku A4

  43. 30 lipca 2018

    Idiota to kierowca co nie potrafi prostego ronda ogarnąć.

  44. 30 lipca 2018

    Przecież z Gliwic ciężarówki już dawno zniknęły.

  45. 30 lipca 2018

    Nooo Leszek faktycznie w centrum nic tylko ciężarowe jadazaładunek przeladunek doladunek rozładunek i mandarynki na gwiazdkę dojada na Wielkanoc….w formie sadzonki już pewnie

  46. 30 lipca 2018

    Kierowcy nie ogarniają tematu 🙂

  47. 30 lipca 2018

    Nie jechałeś tam chyba w godzinach szczytu. Po 14 korek do ronda przy dobrych wiatrach sięga Opla

  48. 30 lipca 2018

    Jak dobrze pamiętam nie dało się zrobić skrzyżowania typu “koniczyna” ze względu na brak miejsca po drugiej stronie Kłodnicy. Zarówno grunt jak budynki należą do oczyszczalni – co nie zmienia faktu, że można było bardziej pogłówkować 😉

  49. 30 lipca 2018

    Mariusz Niemczyk nie wie. Jak Krzysiek ale ja sie nie wbijam przed maske i również uważam ze serio max 2 min:). Najprosciej namalowac dwa pasy zjazdowe z dts, i tak wiekszosc kierowcow tak sie ustawia 🙂 chociaz znajdzie sie jeden janusz i jedzie srodkiem mimo ze inni ladnie stoja na 2 pasach 🙂

  50. 30 lipca 2018

    Poza tym chuje z tirów blokują przejazd tym którzy chcą w prawo w steone łabęd jechać!

  51. 30 lipca 2018

    Z dk88 normalny zjazd czyli jakby jeden listek konoczynki w tym wypadku nad kłodnicą łączący się za rondem przy dtś.

  52. 30 lipca 2018

    Zjazd od strony strefy w kierunku centrum (nad rzeką) i po problemie…

  53. 30 lipca 2018

    Krzysztof Ruciński A stoisz w korku czy wpierdalasz sie przed maskę..?

  54. 30 lipca 2018

    Ja uważam że pomogło by poszerzenie pasa z dk88 na dts tak żeby były dwa wytyczone a nie że kierowcy sami muszą sie ustawiać, po drugie od edisona do śliwki dołożyć przynajmniej 2 kladki na kłodnicy(dla rowerów i spacerowiczów to przymusowo) z dts na arenę i dogadać sie z oczyszczalnia czy można połączyć ta ulicy od Edisona na oczyszczalnie do Areny i wtedy duzo osób wybierze alternatywę.

  55. 30 lipca 2018

    Czytajmy ze zrozumieniem ! Nie chodzi o to, że drogowcy coś spieprzyli. Nie ma tam dziur, oznaczenia są jasne i czytelne. Chodzi o to, że biednym kierowcą takie rozwiązanie sprawia problemy. Ręce opadają. Sam niedawno miałbym kolizje na pierwszym rondzie: jadę od portowej w stronę centrum. Zjeżdżam na lewy pas ( do jazdy prosto i do skrętu w lewo ) ale ja chce jechać prosto. Na prawym pasie ( tylko do jazdy prosto którego tor jazdy rysuje gruba ciągła biała krecha) jedzie sobie jakiś jegomość. Już mamy zjeżdżać z ronda, on kawałek przede mną. I co ? I na samym zjeździe myk przez ciągłą na lewy pas. A droga z przodu pusta. Z piskiem hamowałem i brakło może kilku centymetrów do kolizji. Te ronda można pokonywać z optymalną prędkością .. oznaczone są dobrze, jest szeroko, nigdy nie widziałem żeby ktoś wpadł tam w poślizg. Nie widzę lepszego rozwiązania. Ruch może być na prawdę płynny, tylko problem w tym, że jedni się cisną inni nie patrzą na znaki,a jeszcze inni dostają duszności i sraczki jak widzą dwa pasy na rondzie. Nie miejmy pretensji do drogowców. Można by oddzielić pasy ruchu takim czymś jak na dk88. Powinno pomóc uniknąć sytuacji takich jak ta której doświadczyłem

  56. 30 lipca 2018

    Podziemne pasy kierunkowe wjazd do tunelu jeden pas w stronę dtś drugi na portową itd jak skręcisz tak pojedziesz

  57. 30 lipca 2018

    Leszek Frankowski ale to nie jest centrum tylko drogi pełniące funkcje obwodnicy

  58. 30 lipca 2018

    Tam jest prblem z tymi co skracają w lewo w stronę Łabęd bo każdy chce odrazu przeskoczyć na prawy pas po lini ciągłej i mało kto widzi pas środkowy dzięki kotremy można się włączyć do ruchu.Generlanie tam by można bylo rondo zrobić a na Edisona poszerzyć most i dołożyć zaraz za zjadem na oczyszczalnie pas do skrętu w prawo i korek będzie 2razy mniejszy ale oczywiście nie zniknie bo 14, 15, 16 to takie godziny ale myślę że było by plynniej.

  59. 30 lipca 2018

    O każdej porze dnia z dowolnego kierunku w dowolnym kierunku przejechanie tego odcinka zajmuje maksymalnie 2 minuty.
    Trzeba umieć jeździć a nie biadolić.

  60. 30 lipca 2018

    Hahaha bez jaj

  61. 30 lipca 2018

    Tytuł mylący, to nie kierowcy mają problem, tylko ten problem został wygenerowany poprzez nie dość dobre, jak się okazuje zaplanowanie węzła i przez to często się tworzą tam korki.

  62. 30 lipca 2018

    Choćby 2 pasy dojazdu do ronda, jeden na wprost a jeden do skrętu w prawo, miejsca od cholery a drugiego pasa brak

  63. 30 lipca 2018

    nie jazdą tylko wjazdem na nie od strony DK88 od strony Opola

  64. 30 lipca 2018

    1. drugi pas przy zjeździe z DK88 w kierunku na Katowice…. kierowcy sobie sami taki czasem robią o ile nie trafi się “zawodowy kierowca” z TIRa co ma to w d…pie” i tarasuje cały przejazd to wtedy jest spoko zjazd szybko się odkorkowuje
    2. największym problemem jest “za małe Fi” ronda przez co pędzący od strony Zabrza nie zwalniają prawie wcale i wjeżdżający nie ma ją kiedy się wbić ….. nie mówiąc o ścinających przez 2 pasy na pełnym gazie zarówno osobówką jak i TIR-em

  65. 30 lipca 2018

    Łukasz Kałuziński jak ma dojechać gdzieś w mieście to przełożyć to do takich 7,5 t

  66. 30 lipca 2018

    Z czym kierowcy maja problem?! Z jazda po rondzie? Porazka…

  67. 30 lipca 2018

    Tak jest! Towar dowieziemy wozkami z biedronki

  68. 30 lipca 2018

    Cały ten węzeł to jedna wielka klapa jak i większość zjazdów z DTŚki w Gliwicach. Wstyd dla miasta z Politechniką Sląską. To badziewie nadaje się do całkowitej rozbiórki i najprościej zrobienia takiego wielkiego ronda jak w Zabrzu zjazd z DTŚ do centrum.

  69. 30 lipca 2018

    Nigdzie nie użyłem słowa “wszyscy”…

  70. 30 lipca 2018

    Jest problem a mieszasz w nich wszystkich kierowców kolego.. A większość ma problem przez to że reszta to janusze kultury.. Nie raz tam stałem w korku a mógłbym się wjebać i jechać jak niektórzy.. Tylko to nic nie zmieni.. Ale nie nauczymy kultury jeśli ktoś tego nie chce..

  71. 30 lipca 2018

    Koncepcje są dwie: 1. Wybudować most 2. Nie wybudować mostu.. ale zrobić dwa ciasne pasy do zjazdu z dk88 na dtś, czyli to, co kierowcy robią z powodu korków od początku.. Pierwsza koncepcja jest idealna ale bardzo droga, wymagałaby przeprawy przez kłodnicę z dk88 na dtś ale dzięki temu w końcu byłby płynny ruch i kierowcy od strony a4 na dtś w stronę katowic nie musieliby stać w korku do przecięcia (na rondzie) 2 pasmowej dtś…co jest od początku słabo pomyślane.

  72. 30 lipca 2018

    Wg was lepiej zostawić tak jak jest?? Jakie to polskie – to narzekanie

  73. 30 lipca 2018

    A za korekty powinien zapłacić ten kto zaprojektował i zaakceptował obecne rozwiazanie. Idiota bez wyobraźni i wiedzy.

  74. 30 lipca 2018

    Jakby tam zrobili swiatła lub rondo Uwierz mi zaraz problem by znikł

  75. 30 lipca 2018

    ” WYWALIĆ ” ciężarówki z miasta !!! , nie dość że bezpieczniej to i dróg nie niszczą i będą mniejsze korki

  76. 30 lipca 2018

    Właśnie o to mi chodzi…
    Nie tylko temat suwaka jest problemem.

  77. 30 lipca 2018

    Korek jest bo TYLELUDZI na raz kończy pracę !!!

  78. 30 lipca 2018

    Poza tym jazda na suwak jest dla ludzi mega problemem.. Takie proste a tak boli..

  79. 30 lipca 2018

    Zgadnij od czego tworzą się korki na rondach turbinowych?

  80. 30 lipca 2018

    Nieee.. Ale czytaj ze zrozumieniem Ziomek.. Bo ktoś kto nie potrafi się poruszać w korku nie powinien w ogóle jeździć.. Ale rozkorkować tą drogę było by miło..

  81. 30 lipca 2018

    Tu chodzi korkowanie się drogi a nie o to kto potrafi jeździć..

  82. 30 lipca 2018

    Zrobić raz i to żeby było dobrze ? A kto na tym ma zarobić ??? Sama koncepcja ma 100 tysiakiw kosztować 🙂
    Ale Gliwice bogate miasto Koncepcja jest tu

  83. 30 lipca 2018

    Powiadasz, że obserwujesz jak jeżdżę?

  84. 30 lipca 2018

    Tak jak Ty..??

  85. 30 lipca 2018

    Niech najpierw zrobia porządek ze skrzyżowaniem Edisona Portowa Jak koñczy pracę strefa tam jest korek na całej długości ulicy

  86. 30 lipca 2018

    ktoś kto obecne rozwiązanie projektował i miał wgląd na natężenie ruchu powinien teraz sam z łopatą
    za…lać i kopać nasyp na zjazd z 88 w DTS na pustym skwerze koło Areny!!!!

  87. 30 lipca 2018

    Dzięki 😉 miłego dnia 😉

  88. 30 lipca 2018

  89. 30 lipca 2018

    Co tu jest skomplikowane…nie widze…ronda?
    To Ci co nie umia to na kurs prawa jazdy…albo rower

  90. 30 lipca 2018

    Jeśli ktoś nie potrafi poruszać się na tak prostej drodze, to powinien jeździć komunikacją…

  91. 30 lipca 2018

    Proponuję stworzenie wyjazdu z CH Arena w prawo na Jana śliwki. Wtedy dużo mniej osób będzie jechało tym węzłem by wjechać na DTS

  92. 30 lipca 2018

    Najlepszym rozwiązaniem miało być ty wybudowanie skrzyżowań bezkolizyjnych…. Ale oczywiście ….. inzyniery wiedzą lepiej. Podobnie będzie z pajączkiem… Skrzyżowanie dwóch szybkich dróg (88 i DTŚ) powinno wymusić skrzyżowanie bezkolizyjne. Po drugiej stronie Kłodnicy dało się? Aaaa bo tam był inny inwestor….

  93. 30 lipca 2018

    Dzisiaj w Gliwicach proszę o podpisanie autora zdjęcia

  94. 30 lipca 2018

    Jakie to jest polskie wybudować węzeł wydać w bańkę pieniędzy a pózniej znów za kolejna pokaźna kwotę poprawiać.

WIZYTÓWKI













ogłoszenia

  • Do wynajęcia 2-pokojowe mieszkanie w centrum Gliwic. Świeżo po remoncie. Tanio

    12 lipca 2018

    reklama 2-pokojowe mieszkanie w centrum Gliwic. Świeżo po remoncie, w pełni umeblowane. Kontakt: 605 230 345

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Praca na terenie Gliwic i okolic. Poszukiwani pracownicy remontowo-budowlani

    31 maja 2017

    Zatrudnię pracowników remontowo - budowlanych od zaraz. Praca na terenie Gliwic i okolic. Telefon: 602-424-822 [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Do wynajęcia lokal użytkowy przy ulicy Bernardyńskiej i garaż przy ulicy Chorzowskiej

    14 listopada 2016

    reklama Zarząd Budynków Miejskich II TBS Spółka z o.o. z siedzibą w Gliwicach przy ulicy Warszawskiej 35 B informuje, że posiada do wynajęcia: Lokal użytkowy położony w ...

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • remonty

  • Dobra wiadomość dla kierowców! Rondo turbinowe przy Bojkowskiej jest już gotowe

    30 sierpnia 2018

    Rondo turbinowe przy ul. Bojkowskiej to jeden z elementów południowej obwodnicy miasta. Jego budowa zakończyła się na początku lipca, a [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Węzeł DK 88 – DTŚ – Portowa sprawia kierowcom trudności. ZDM planuje zmiany

    30 lipca 2018

    Drogowcy przeanalizują możliwość poprawy komunikacji w tych miejscach, tak aby „turbina” przy ul. Portowej i zjazdy z [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Wyciągną tory, wymienią nawierzchnię… Rusza remont Jagiellońskiej!

    27 lipca 2018

    Stan nawierzchni ul. Jagiellońskiej jest kiepski. Do tego dochodzi zmora wielu kierowców, czyli zalegające tam od niemal 9 lat torowisko [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • powiat

  • Niebezpieczne skrzyżowanie przy ruchliwym odcinku DK78 doczeka się sygnalizacji świetlnej

    21 marca 2018

    Na skrzyżowaniu przy bardzo ruchliwym odcinku DK 78 prowadzącym z Gliwic do Rybnika zostaną zamontowane światła. Chodzi o niebezpieczną [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Nowy policyjny samochód za prawie 50 tys. zł. Już przekazano kluczyki

    28 grudnia 2017

    Samochód w połowie sfinansowano ze środków samorządowych, pozostałą część pokryła policja. Kluczyki mundurowym, w imieniu [...]

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • Jedna z ważniejszych i najbardziej uczęszczanych ulic. Remont na ukończeniu

    30 sierpnia 2017

    reklama Ta ulica była w bardzo złym stanie technicznym i ekonomicznie nieuzasadnione było już wykonywanie remontów cząstkowych. W związku z tym postanowiono wymienić nawierzchnię całościowo.   Ulica ...

    Zobacz wszystkie wiadomości
  • dzisiaj dzisiaj w gliwicach gazeta gliwice Gliwice gliwice 24 Gliwice info gliwickie nowiny informacje KMP Gliwice media w Gliwicach policja portal gliwice Sport w Gliwicach straż miejska UM Gliwice w Gliwicach wiadomości wiadomości z Gliwic wydarzenia wydarzenia gliwice wypadek ZDM