Z początkiem 2022 działające w naszym mieście spółki Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland połączą się w jedną firmę pod nazwą Stellantis Gliwice i zmienią profil produkcji. W rozbudowanej gliwickiej fabryce Opla, w miejsce wytwarzanej tam Astry, produkowane będą duże auta dostawcze.

– To jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Na potrzeby nowego przedsięwzięcia rozbudowaliśmy liczący ok. 180 tys. m2 gliwicki zakład o kolejne 75 tys. m2. Koszt inwestycji to około 300 mln euro, czyli mniej więcej 1,4 mld zł. Produkcja seryjna dużych vanów dostawczych (tzw. LCV) dla marek Stellantis takich jak Peugeot, Citroën, Opel i Fiat ruszy 4 kwietnia 2022 roku. Ta przełomowa zmiana profilu czyni nas współodpowiedzialnymi za ten, ważny dla Stellantisa, segment rynku – podkreśla Andrzej Korpak, prezes zarządów Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.

Plany Stellantisa przewidują, że w przyszłym roku z Gliwic wyjedzie ok. 50 tys. nowych aut dostawczych, a nowoczesna fabryka typu greenfield zapewni miejsca pracy wszystkim pracownikom (2 tys. osób) obecnego zakładu Opel Manufacturing Poland.

Najpierw produkcja będzie prowadzona na jedną zmianę. Od sierpnia 2022 roku planowane jest uruchomienie drugiej zmiany. Trzecia dołączy jesienią, na przełomie października i listopada, w związku z czym zaplanowano zwiększenie zatrudnienia o kolejne 500 osób. Finalnie zatem w Stellantis Gliwice będzie pracowało na trzy zmiany około 2,5 tys. osób. W 2023 roku docelowa produkcja zostanie rozkręcona do 100 tys. aut rocznie.

Warto wiedzieć, że „tradycyjne” samochody dostawcze Stellantisa produkowane są obecnie (oprócz Polski) we Włoszech w zakładzie SevelSud w Val di Sangro oraz w Meksyku – na rynki amerykańskie. Niemniej to gliwicka fabryka będzie jedyną w ramach koncernu, której powierzono produkcję elektrycznych samochodów dostawczych. Jak poinformował Stellantis, zakład w Gliwicach odegra kluczową rolę w planach całej grupy. Koncern spodziewa się, że ok. 2025 roku aż 70% jego produkcji będą stanowić elektryczne samochody dostawcze. Planuje także hybrydyzację napędów.

2 KOMENTARZE

  1. Człowieku jak chcesz coś pisać to pisz z sensem, a nie głupoty. W 98 wszystkie umowy były najpierw na 3 miesiące, a potem na stałe. Dopiero od 99 zaczęły się umowy czasowe i napewno nie na tydzień. Jak jesteś sfrustrowany, albo coś poszło nie tak to nie ubliżaj tym którzy pracują do teraz.

  2. Korpak, czyli bedziesz potrzebować kolejnych 500-set niewolników zmotywowanych do podpierdalania w zamian za roczna umowę, inaczej umowa agencyjna od pon do piątku z łaską przedłużana na kolejny tydzień. Taki system już mieliście w 1998 gdy zatrudnialiście do GM opel polska choć, wtedy byłeś tylko bhp-owcem z jasiem fasolą na kasecie vhs w kieszeni. Przez ponad 20 lat wyrosło wam nowe pokolenie do cyckania sprawdzonymi motywacjami typu – jesteśmy najlepsi na świecie- długopis i parasol zamiast premii pieniężnej.
    Korpak-A idz pan w ch*j, przyjdz pan jutro z tą rekrutacją. Zrób pan testy dla ukrainców i rumunów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here