SixSilver Jubiler Gliwice

To już pewne – Mostostal Zabrze Biprohut dokończy projektowanie Centrum Przesiadkowego, a przed miastem otwiera się szansa na złożenie wniosku o dofinansowanie unijne tej inwestycji. Umowa z projektantem została podpisana 24 stycznia.

hop

Przypomnijmy, że wcześniej Miasto rozwiązało umowę z wyłonioną w przetargu firmą – Pas Projekt z Nadarzyna (miasto wskazało na szereg nierzetelności i opóźnienia ze strony tego projektanta).

Dodajmy, że na powyższej wizualizacji znajduje się element koncepcji, przygotowanej kilka lat temu przez An Archi Group sp. z o.o., na zlecenie Miasta Gliwice. Koncepcja ta została wykonana w sposób należyty i terminowo. Miała ona stanowić punkt wyjścia dla przyszłego projektu budowlanego.

Głównym zadaniem Mostostalu Zabrze Biprohut będzie dokończenie dokumentacji projektowej, w tym przygotowanie i przekazanie do 20 marca projektów budowlanych, dokumentacji ZRID i dokumentacji zgłoszeniowej, umożliwiających Miastu Gliwice zdobycie wielomilionowej dotacji z Unii Europejskiej na budowę Centrum Przesiadkowego. Chodzi o kwotę ok. 130 mln zł w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

fot. M. Baranowski/UM Gliwice

Na wykonanie całości zadania związanego z projektowaniem Centrum Przesiadkowego w Gliwicach firma ma 25 tygodni od dnia podpisania umowy.

Budowa Centrum Przesiadkowego będzie jedną z największych i najważniejszych inwestycji w Gliwicach. Jego powstanie obok zmodernizowanego dworca kolejowego wprowadzi nową jakość do krajobrazu centrum miasta.

Nowoczesne Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu, podniesie standard obsługi i usprawni przemieszczanie się podróżnych. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy dworzec autobusowy z zadaszeniem wraz z budynkiem głównym, budynkiem pomocniczym i tunelem. Będzie to nowoczesny obiekt, zintegrowany z dworcem kolejowym systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z parkingami dla samochodów i rowerów oraz zapleczem komercyjnym.

Ścisłe centrum Gliwic zyska nowe oblicze – w ramach inwestycji zostaną zmodernizowane i przebudowane sąsiednie ulice, a także ważny punkt naszego miasta, plac Piastów.

Przewidziano przebudowę ul. Bohaterów Getta Warszawskiego wraz z odcinkiem ul. Zwycięstwa, placu Piastów i odcinka ul. Piwnej, ul. Składowej z fragmentem ul. Warszawskiej, ul. Okopowej, ul. Na Piasku i placu przed dworcem PKP oraz fragmentu ul. Tarnogórskiej. Na przedłużeniu ul. Udzieli zaplanowano ciąg dla pieszych i rowerów, łączący okolice ulic Kolberga i Tarnogórskiej z Centrum Przesiadkowym. Zaplanowano także ścieżkę rowerową łączącą trasę rowerową Centrum – Sośnica z drogami rowerowymi na terenie Centrum Przesiadkowego, wykonanie zadaszonych parkingów dla jednośladów oraz stacji wypożyczalni rowerów na terenie Centrum.

W przyszłości cały kwartał przebudowanego ścisłego centrum Gliwic wraz ze zmodernizowaną ul. Zwycięstwa stanie się kolejną wizytówką naszego miasta i nową, przyjazną przestrzenią miejską.

hopijedziesz

26 KOMENTARZE

  1. Będzie pięknie bez wątpienia,ale na sama myśl codziennych dojazdów do pracy (Na Plac Piastow) już teraz robi mi się słabo;)

  2. Kasia Zaklinska nie mówię tu o ludziach przyjeżdżających na dworzec ale o transporcie zbiorowym…. Ktoś kto miał styczność z tym tematem wie, że to nie jest tak że jedzie autobus z Krakowa do Opola i staje sobie gdzie chce…. To są zezwolenia i opłaty za każdy postój, nikt nie udostępni miejsca żadne miasto od tak za free. I z tego co się kiedyś orientowałem (nie mówię że akurat u nas w Gliwicach) zwykły przystanek przy drodze to opłata 10zl od każdego planowanego postoju a dworzec 20zl… Każde miasto sobie ustala samo wysokość opłat. Niby nie duża różnica ale policzyć łatwo można że dajmy na to taki autobus zatrzymuje się dwa razy dziennie powiedzmy 20 dni w miesiącu. Daje nam to odpowiednio 400zl słupek przystankowy przy drodze i 800 dworzec a to tylko jedno miasto a jak ma po drodze 10 przystanków to już mamy 4000vs8000 zł

  3. Łukasz Włoch powinno być bezpłatnie dla tych którzy podjezdzaja na pkp czy komunikacji miejskiej. Byłoby ekologicznie. Teraz nie ma gdzie zaparkować auta, przed przesiadka na pkp.

  4. Anna Szmal pani wpisy obserwuję dluzszy czas i to pani jest bezczelna we wszystkich swoich wypowiedziach, jeśli komuś nie zależy na uwłaszczeniu to widocznie zazdrość go zżera, bo nie posiada własnego mieszkania,lub zrobił to wcześniej lecz za takie pieniądze za które wstyd mu się przyznać .Żegnam

  5. Wydaje mi się, że dojazd w żadne miejsce nie wydłuży się o więcej niż trzy minuty. W okolicy są dwa zjazdy z DTŚ, po obu stronach inwestycji.

  6. Czy aby napewno skupi wszystkie środki transportu???? Szczerze w to wątpię…. Komunikację miejską i taksówki napewno, a całej reszty nie byłbym taki pewien. Wszystko zależy od tego ile sobie zażyczą za wjazd na dworzec.

  7. Rozumiem,że wyższej bonifikaty jak 60 % z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego na własność nie bedzie …O ile wcale będzie?

  8. Mam nadzieję że tym razem się uda, teraz to jest dziki zachód, PKSy na koperniku, 10 przystanków od piwnej, przez ‘placki’ po dworcową i mostu boh. getta. dramat. Ta inwestycja będzie strzałem w 10tkę!

  9. Wszystko fajnie.. tylko jak pomyślę o tych zamkniętych ulicach i problemach komunikacyjnych podczas tych prac to brrrrr…

  10. Zrobią porządek z placem piastów? Dzień, w którym wjadą tam buldożery będzie dniem, w którym otworzę szampana!

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here