SixSilver Jubiler Gliwice

Niedawno do użytku rowerzystów oddano pierwszy, pilotażowy kontrapas, trwa budowa ważnej dla miasta trasy rowerowej łączącej centrum z Sośnicą, w planach jest kolejna duża inwestycja – biegnąca przez tereny zielone trasa rowerowa z centrum, przez Łabędy do Czechowic. Wszystko po to, by ułatwić rowerzystom sprawne poruszanie się po Gliwicach.

Nowa trasa ma zostać wytyczona od istniejącej trasy w centrum, obok ul. Nadrzecznej i wzdłuż Kłodnicy do Łabęd. Ma się z nią łączyć ciąg pieszo-rowerowy o długości 900 metrów przy ul. Portowej (od posesji 74 do ul. Kanałowej w Łabędach). Kolejny odcinek pobiegnie ulicą Strzelców Bytomskich do ul. Grzybowej i do ośrodka wypoczynkowego w Czechowicach. Stamtąd zostanie poprowadzona wzdłuż ul. Toszeckiej w kierunku centrum (do okolic ul. Gajowej). W międzyczasie będą powstawały krótsze odcinki w innych częściach miasta.

hop

Obecnie powstaje odcinek drogi rowerowej przy ul. Toszeckiej w rejonie rozbudowywanego skrzyżowania z ul. Myśliwską i Pionierów. Ponadto w ramach prowadzonego remontu ul. Andersa wykonano odcinek drogi rowerowej w ciągu tej ulicy pomiędzy ul. Płowiecką, a wjazdem do kompleksu koszarowego (z wyjątkiem fragmentu przy parku Starokozielskim, który ma zostać zrealizowany jeszcze w tym roku).

Gotowa jest już znaczna część trasy rowerowej łączącej centrum miasta z Sośnicą. Trwają prace przy kolejnych odcinkach. Wzdłuż ul. Kujawskiej, od ronda Górników przy giełdzie samochodowej do zjazdu z ul. Kujawskiej przed mostem nad Kłodnicą, ZDM wybuduje łącznik o długości  500 metrów, a kolejne 900 m, powstanie w ramach inwestycji prowadzonej przez Wydział Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Gliwicach. Zostanie wykonany także odcinek trasy rowerowej od ul. Wschodniej do granicy z Zabrzem. Z myślą o rowerzystach wyremontowane zostaną kładki nad Kłodnicą w Sośnicy (między ul. Kujawską a Jesienną, obok ogródków działkowych) oraz w parku Chrobrego (w pobliżu Politechniki Śląskiej). Prace projektowe kładek powinny zakończyć się w tym roku, a budowlane w 2020 r.

Została już podpisana umowa na projekt pasa rowerowego wzdłuż ul. Jana Pawła II, od katedry do ul. Nowy Świat, przy Teatrze Miejskim. Dzięki tej inwestycji centrum miasta zostanie połączone z Sikornikiem.

Miasto przymierza się do budowy 2,5 km drogi rowerowej w śladzie kolejki wąskotorowej od ul. Knurowskiej do granicy miasta. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, umowa na realizację tego zadania powinna zostać zawarta we wrześniu. Z planowana trasą łączyć się będzie kolejny nowy odcinek, o długości 400 metrów, który powstanie przy ul. Knurowskiej, między skrzyżowaniami z ul. Chmielną i św. Brata Alberta. Ułatwi on rowerzystom dojazd do ul. Bojkowskiej. Na pętli rowerowej przy ul. Bojkowskiej (w rejonie ul. Pszczyńskiej), planowane jestzagospodarowanie terenu przystanku rowerowego. Pojawią się tam elementy małej architektury, m.in. ławki, stojaki rowerowe i stacja naprawy rowerów.

Kolejne trasy rowerowe powstaną w ramach planowanej przebudowy ul. Chorzowskiej, wzdłuż ul. Jagiellońskiej i Zabrskiej (do wiaduktu), przy zachodniej obwodnicy miasta (na odcinku od ul. Sowińskiego do Daszyńskiego) i południowej obwodnicy (od ul. Rybnickiej do Bojkowskiej). Droga rowerowa połączy też ul. Toruńską z ul. Biegusa i pobiegnie dalej, w kierunku obwodnicy zachodniej. Projektowana jest również droga rowerowa wzdłuż ul. Kozielskiej, która połączy Stare Gliwice z Brzezinką. Zaplanowano też remont ciągu pieszo-jezdnego przy alei Mickiewicza.

hopijedziesz

6 KOMENTARZE

  1. Super, a w tzw. międzyczasie UM doprowadził do całkowitej dewastacji trasy rowerowo-pieszej na łączniku Bojkowska-Okrężna, na drodze rowerowej na Bojkowskiej pojawiają się coraz większe ubytki asfaltu, od lat brakuje sensownego połączenia w/w z ul. Toruńską (trzy przejścia dla pieszych zamiast możliwości przejazdu?! Brawo!). Nie ma żadnych działań w kierunku rozwinięcia absurdalnego fragmentu drogi rowerowej na Żwirki i Wigury. Nieznane są również plany przebiegu trasy rowerowej na budowanym odcinku obwodnicy miasta (wygląda na to, że będzie ona tylko na wybranych odcinkach, z możliwością wjazdu tylko na rondach?). Czy istnieje system weryfikacji istniejących dróg i ich stanu? Czy ktokolwiek w UM panuje na planowaniem i rozwojem sieci takich dróg ? Czy tylko wkleja się kolejne fragmenty dróg rowerowych, tam gdzie komuś ołówek upadnie?

  2. Plany OK. A co z stojakami rowerowymi w centrum, na osiedlach (typu Aleja Majowa, Kopernika, Czartaków, Sikornik itp ) , przy kamienicach przedwojennych – Kościuszki, Daszyńskiego itp) ??? Ludzie na rowerach tam mieszkają , pracują ? Jak oni mają parkować? Dla przykładu patrz Kraków.

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here