Superpuchar Polski 2019 w Piłce Siatkowej Mężczyzn. Mecz Grupa Azoty ZAKSAKędzierzyn Koźle vs Onico Warszawa SixSilver Jubiler Gliwice

Kamery termowizyjne, pętle indukcyjne, a teraz detektory radarowe. ZDM testuje i rozbudowuje system detekcji rowerzystów, dzięki czemu mogą oni znacznie szybciej przejechać przez przejazdy rowerowe. Gdy rower znajdzie się w aktywnym pasie, automatycznie zostanie wysłane żądanie włączenia na przejeździe zielonego światła.

Działający w Gliwicach inteligentny system sterowania ruchem jest w stanie ocenić natężenie ruchu w całym mieście i dopasować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach tak, by kierowcy mogli jak najszybciej dotrzeć do celu. Wykorzystuje m.in. kamery wideodetekcji i specjalne czujniki, które wykrywają i liczą pojazdy zbliżające się do skrzyżowania. Na podstawie zebranych informacji sterownik sygnalizacji świetlnej dopasowuje długość zielonego światła do natężenia ruchu pojazdów w danym kierunku.

FORUM

System sukcesywnie rozbudowywany jest o detektory dla rowerzystów. Wykorzystywane są w tym celu kamery wideodetekcji (zamontowane m.in. na skrzyżowaniu Panewnicka-Kujawska i Panewnicka-Akademicka) i pętle indukcyjne (np. na ul. Bojkowskiej, Konarskiego czy Częstochowskiej).

Montowane są również detektory radarowe, które ze względu na skuteczność działania i koszty wypadły najkorzystniej w testach prowadzonych przez ZDM. Urządzenia pojawiły się ostatnio na skrzyżowaniu Orlickiego i Wyspiańskiego, przy ul. Kozielskiej (w rejonie szkoły), na przejściu dla pieszych przy ul. Andersa (przy ul. Mieszka I) oraz na przejściu przy ul. Daszyńskiego (przy ul. Lekarskiej).

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here