Kluby fitness i siłownie stały się aktualnie tak popularne, że są właściwie w każdym mieście. Wiele osób ma jednak dylemat, w jaki sposób rozpocząć przygodę z treningiem, by nie zrobić sobie krzywdy, a także, by przynosił on oczekiwane rezultaty. Niestety widuje się, że wiele osób popełnia błędy, których stosunkowo łatwo uniknąć, jeśli ma się przynajmniej podstawową wiedzę.

Zalety treningu na siłowni

W krajach, w których wiedza na temat zdrowego trybu życia jest już powszechna, nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważny jest umiejętnie prowadzony trening siłowy dla długoterminowego zachowania zdrowia. Umożliwia on zachowanie w zdrowiu całego układu ruchu, czyli mięśni, ścięgien, stawów i kości, co pozwoli cieszyć się sprawnością przez długie lata. Wykorzystując sts kod promocyjny można pomnożyć każdą wygraną i cieszyć się emocjami sportowymi, które dają nam ulubione drużyny. Nie koniecznie w taki sposób, jak zawodowi sportowcy, gdyż sport wyczynowy jest zupełnie innym zagadnieniem, a przynajmniej rekreacyjnie. Z pewnością odbije się to pozytywnie na samopoczuciu i zdrowiu psychicznym.

Jak znaleźć siłownię?

Znalezienie siłowni jest dość proste. W większości miast funkcjonują lokalne siłownie osiedlowe, a także duże kluby fitness. To, jak wybrać odpowiednie miejsce zależy od potrzeb. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na dostępność sprzętu, a następnie można przejrzeć ofertę zajęć zorganizowanych w danym klubie. Często można tam znaleźć ciekawe zajęcia na przykład z jogi, Cross Fitu, a nawet sportów walki, czy tańca. Można to potraktować jako dodatkowy trening ogólnorozwojowy, który na pewno urozmaici przygodę ze sportem.

Pierwsza wizyta na siłowni

Po raz pierwszy udając się na siłownię, warto zapamiętać podstawowe zasady. Przede wszystkim nigdy nie należy zapominać, że chcąc ćwiczyć bezpiecznie, najważniejsza jest technika wykonywania ćwiczeń. Warto dobrze się z nią zapoznać już przed wizytą na siłowni, na przykład na jakimś szkoleniu, albo przynajmniej korzystając z filmów instruktażowych. Nieco bardziej ambitne osoby mogą skorzystać z usług trenera personalnego. Nie trzeba od razu umawiać się na dużą ilość treningów. Wystarczy potrenować z doświadczonym trenerem kilka razy tak, by mógł on zaprezentować prawidłową technikę podstawowych ćwiczeń i skorygować najważniejsze błędy, które mogą zagrażać zdrowiu. Jeśli ktoś ma problemu ze zdrowiem, warto też wcześniej zaczerpnąć opinii lekarza.

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Trening na siłowni będzie skuteczny wtedy, gdy dobierze się odpowiednie ćwiczenia oraz ich warianty. Chcąc osiągnąć najlepsze rezultaty, warto bazować na ćwiczeniach wielostawowych z wolnym obciążeniem. To one budują największą ilość masy mięśniowej i siły, a także stymulują do wzmacniania się ścięgna, więzadła i stawy. W dłuższej perspektywie takie ćwiczenia to klucz do zbudowania wyższego poziomu atletyzmu.

Jak często ćwiczyć?

Po doborze ćwiczeń trzeba też ustalić, jak często je wykonywać. Dla osoby początkującej optymalne będą trzy treningi w tygodniu, jednak nawet jeśli będą to dwa treningi i tak da się osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty, o ile trening będzie wykonywany regularnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here