spot_img
spot_img

Katalog reklamowy. Jak go zrobić, aby zdobyć klientów

Folder reklamowy, tak samo zresztą jak ulotki, stanowi istotny element promocji firmy. Jest jednak znacznie obszerniejszy i pozwala klientom poznać szczegóły oferty i dokładnie jej się przyjrzeć. Oczywiście foldery muszą być starannie zaprojektowane i przykuwać uwagę. Jak zatem przygotować je, aby zdobyć nowych klientów i zatrzymać tych dotychczasowych?

Folder reklamowy, tak samo zresztą jak ulotki, stanowi istotny element promocji firmy. Jest jednak znacznie obszerniejszy i pozwala klientom poznać szczegóły oferty i dokładnie jej się przyjrzeć. Oczywiście foldery muszą być starannie zaprojektowane i przykuwać uwagę. Jak zatem przygotować je, aby zdobyć nowych klientów i zatrzymać tych dotychczasowych?

Przyjmij odpowiednią strategię

Przede wszystkim nie możesz zapominać o tym, że stworzenie dobrego projektu jest kluczowe. Ważne bez wątpienia jest też staranne wykonanie folderów, istotny jest też na pewno wybór odpowiedniego rodzaju papieru i formatu, ale bez błyskotliwego pomysłu na przyciągnięcie uwagi klienta promocja może nie przynieść spodziewanych zysków. Sprawdź, jak przygotować katalog reklamowy krok po kroku i postaw na skuteczność!

Ustal zawartość folderu

Bardzo istotne są zdjęcia oraz ilustracje – muszą być wysokiej jakości, inaczej potencjalny klient uzna, że również same prezentowane produkty nie są warte zainteresowania. Osoba, która ma katalog w ręce, raczej nie czyta go dokładnie, lecz zwraca uwagę, na to, co jest zaprezentowane w sposób efektowny. Istotne są również chwytliwe hasła, ale nie należy przesadzać z ich liczbą..

Główne hasło reklamowe

Powinno zapadać w pamięć i musi mieć pozytywne skojarzenia, ma mieć związek z konkretną działalnością. Najważniejsze hasło reklamowe zostanie wyeksponowane na okładce bądź pierwszej stronie katalogu i to ono w dużej mierze będzie miało wpływ na to, czy sam folder wzbudzi większe zainteresowanie. Zadbaj też o to, by inne najważniejsze treści były odpowiednio przedstawione.

Określ, kim będą odbiorcy folderu

Weź pod uwagę potrzeby grupy, do której chcesz dotrzeć ze swoją propozycją. Staraj się przedstawić im swoje produkty lub usługi w sposób klarowny i zrozumiały, raczej unikając skomplikowanego języka i wielu danych technicznych. Podkreśl najważniejsze atuty swojej oferty, mając na uwadze oczekiwania swojej klienteli.

Możesz skorzystać z gotowego wzoru

Samodzielne przygotowanie katalogu reklamowego nie jest tak skomplikowane, jak może się wydawać. Wystarczy, że masz do dyspozycji Microsoft Word, wiesz, jak łączyć kolory, by efekt nie uderzał w dobry gust odbiorcy i poświęcisz trochę czasu na tworzenie różnych wariantów poszczególnych partii folderu. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie sprawdzonych już wzorów, które znajdziesz na stronie internetowej Microsoft Word Online.

Samodzielne tworzenie katalogu – układ folderu

Najpierw określ układ folderu. Najlepiej sprawdzają się katalogi reklamowe z dwoma i trzema zakładkami. Ten z dwoma folderami ma w sumie 4 zakładki – 2 z przodu i 2 z tyłu. Drugi z wymienionych ma 6 zakładek. Ważne jest też określenie wartości marginesów. Nie powinna być ona mniejsza niż 0,5 centymetra! Zakładkę ,,Marginesy” znajdziesz w ,,Ustawieniach strony”.

Kolumny

Przechodząc do kategorii ”Kolumny”, którą znajdziesz w zakładce ,,Format”, przygotuj się na organizację poszczególnych paneli katalogu. Jeśli wybrałeś folder z dwiema zakładkami, zrób po dwie kolumny z każdej strony. W przypadku folderu z trzema zakładkami należy utworzyć po trzy kolumny. Odstępy i szerokość między kolumnami są domyślne, jednak można je zmienić. Do każdej kolumny trzeba dodać grafikę i tekst. Pamiętaj o tym, że przejrzysta, uporządkowana forma jest bardzo pożądana, jeśli chodzi o katalogi reklamowe.

Wybór drukarni

Jeśli uważasz, że Twój projekt jest skończony, zapisz go na komputerze. Teraz musisz wybrać drukarnię, dla której drukowanie katalogów reklamowych przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii jest codziennością. Dobrze będzie, jeśli będziesz mieć do wyboru druk czarno-biały lub kolorowy – jednostronny lub dwustronny oraz oprawę spiralną, zeszytową lub klejoną. Zastanów się dobrze nad wyglądem okładki. Ekskluzywności dodadzą jej różne uszlachetnienia, na przykład błyszcząca folia.

Aby stworzyć interesujący projekt folderu reklamowego, nie potrzebujesz specjalnych umiejętności, ani dodatkowego oprogramowania. Wystarczy trochę cierpliwości i dobry pomysł!

client-image
client-image
client-image
client-image

Podobne artykuły

Ulubiony Portal Gliwiczan

102,222FaniLubię
14,745ObserwującyObserwuj
1,138ObserwującyObserwuj

Inne artykuły