Od grudnia zniszczony wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu DK 88 jest zamknięty.

Czeka go gruntowna, wielomiesięczna przebudowa. Jest już pewne, że zostanie sfinansowana w lwiej części z pieniędzy unijnych.

Na początku stycznia władze Gliwic podpisały umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Przewiduje ona dofinansowanie przebudowy wiaduktu nad linią kolejową PKP Gliwice – Opole w ciągu Alei Jana Nowaka-Jeziorańskiego (DK 88) w wysokości 84,87% kosztów zaoferowanych przez wykonawcę (wyłonioną w przetargu firmę P. W. BANIMEX z Będzina). Środki będą pochodziły z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i wypłacane będą miastu w formie refundacji faktycznie poniesionych nakładów. Przypomnijmy, że całkowity koszt modernizacji wiaduktu wynosi 13,5 mln zł.

Co się teraz na nim dzieje? Trwają przygotowania do rozbiórki istniejącego pomostu wraz z wyposażeniem. Przewidziano wykonanie żelbetowej, sprężonej płyty pomostowej, zespolonej z istniejącą konstrukcją stalową. Całość zostanie wzmocniona oraz zabezpieczona antykorozyjnie. Prace obejmą też m.in. budowę kanalizacji deszczowej, odprowadzającej wody opadowe z wiaduktu, nadbudowę przyczółków, umocnienie skarp, ułożenie nowej nawierzchni jezdni, chodników, krawężników oraz montaż barier energochłonnych. Przebudowane zostaną dojazdy, na których – podobnie jak i na samym wiadukcie – pojawi się nowe oświetlenie. Roboty powinny zakończyć się jesienią tego roku. 

(UM Gliwice)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here