Najpóźniej pod koniec marca gliwiczanie będą mogli przemierzać miasto na rowerach z miejskiej wypożyczalni. Miasto Gliwice podpisało wczoraj umowę z operatorem, firmą Nextbike Polska. Wykonawca ma 50 dni na uruchomienie stacji.

Już za niecałe dwa miesiące Gliwice staną się bardziej eko i dołączą do miast posiadających samoobsługowy system rowerowy. Firma Nextbike Polska, z którą miasto podpisało dziś umowę będzie obsługiwała wypożyczalnię przez trzy lata, czyli do końca listopada 2019 r. W latach 2018-2019 stacja będzie rozpoczynała sezon 1 marca.

– Do dyspozycji gliwiczan będzie 10 stacji i 100 rowerów. Dokładna lokalizacja stacji jest jeszcze konsultowana. Niekwestionowaną zaletą systemu będzie to, że w sezonie rower będzie można wypożyczyć 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu – tłumaczy Mariola Pendziałek, naczelnik Wydziału Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych.

– Gliwice to już siedemnaste miasto w Polsce, a drugie na Śląsku, w którym uruchamiamy samoobsługowy system roweru publicznego. Chcemy udowodnić, że ten region ma potencjał, by stać się jedną z najbardziej rowerowych części Polski – przekonuje Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike. – Chcemy także zwrócić uwagę na proekologiczny aspekt inwestycji.

Aby wypożyczyć rower, trzeba będzie się najpierw zarejestrować w specjalnym systemie. Użytkownik, który założy konto Gliwickiego Roweru Miejskiego, będzie mógł bez dodatkowej rejestracji korzystać z wypożyczalni Nextbike w Polsce i na całym świecie (30 tys. rowerów m.in. w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Turcji, Cyprze, Emiratach Arabskich, Chorwacji, Azerbejdżanie, Łotwie, Nowej Zelandii, na Węgrzech i w Bułgarii.) System taki działa już w Katowicach i bardzo dobrze się sprawdza. Od czasu instalacji (przełom kwietnia i maja 2015 r.) zarejestrowało się na nim już ponad 9 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rowery blisko 46 tys. razy.

– Liczba osób, które w całym kraju korzystają z naszych rowerów dynamicznie zbliża się do miliona. W tej grupie już teraz jest blisko tysiąc mieszkańców Gliwic, którzy rejestrowali się w innych miastach. Cieszymy się, że już za kilka tygodni powitamy w tym gronie użytkowników Gliwickiego Roweru Miejskiego – mówi Tomasz Wojtkiewicz.

Nextbike Polska SA odpowiada za zarządzanie rowerami w kilkunastu polskich miastach, m.in. w Warszawie (Veturilo), Łodzi, Lublinie, Wrocławiu, Białymstoku (BiKeR), Poznaniu i Opolu. W Polsce od 2011 roku na licencji Nextbike GmbH, niemieckiej firmy istniejącej od 2004r., która jest obecna na 4 kontynentach w 18 państwach i 142 miastach.

 

źródło: UM Gliwice

36 KOMENTARZE

  1. Jak będzie to wyglądać cenowo? W Warszawie (ten sam operator) płatna jest tylko aktywacja konta (10 zł), a opłata za korzystanie z roweru nalicza się po przekroczeniu 20 minut.

  2. Fajnie że ja dostałem mandat o wysokości 100zł od bardzo miłego policjanta ^^ za jazde rowerem na chodniku . Płacić za rower + mandaty bo nie każdy lubi jeździć po ulicy rowerem i gospodarka się kręci

  3. Nie tylko w Pl trzeba płacić za możliwość skorzystania z rowerów, także nie tylko u nas “za darmo umarło” poza tym nie są to jakieś kosmiczne opłaty, także bez przesady. Istotniejsze jest jak będą łączyły się stacje rowerowe, gdzie będzie można dojechać tymi Gliwickimi ścieżkami…

  4. Moge napisac jakie mam doswiadczenie z nextbike w wawie jak bywam tam. Do 20 min za darmo, miasto za te 20 min placi, potem do godziny 1 zl nastepnie chyba do dwoch godzin 3 zl …ogolnie nie jest to zle ale najważniejsze aby dobrze rozlozyc stacje …mam nadzieję ze wezma np pod uwage ludzi dojezdzajacych do Gliwic …

  5. A ścieżki rowerowe są ? A nie ma.
    Może byście napisali że to tak całkiem free nie jest że trzeba abo. wykupic

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here