SixSilver Jubiler Gliwice

Latem – mimo urlopowych wyjazdów – miejskie rowery cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. W lipcu do Gliwickiego Roweru Miejskiego dołączyło 637 nowych użytkowników. System zanotował 10 098 wypożyczeń.

Niezmiennie największą popularnością cieszą się stacje przy dworcu PKP (1613 wypożyczeń), ul. Akademickiej (1399) oraz na pl. Inwalidów Wojennych (1296). Rowerzyści najchętniej wybierają opcję szybkiego przemieszczania się między stacjami w poszczególnych dzielnicach miasta, mieszcząc się w darmowych 15 minutach każdego wypożyczenia. W lipcu takich przypadków było 7473.

hop

Przypominamy, że Gliwice dołączyły do zintegrowanego metropolitalnego systemu rowerowego. Oznacza to, że wypożyczony w Gliwicach rower miejski można zostawić na stacji w Katowicach, Zabrzu, Sosnowcu, Tychach, Chorzowie lub w Siemianowicach Śląskich i odwrotnie. Coraz więcej mieszkańców GZM-u korzysta z takiej możliwości.

Aby dołączyć do systemu Gliwickiego Roweru Miejskiego, wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej www.gliwickirower.pl lub przy terminalu i zasilić swoje konto kwotą co najmniej 10 zł. Rowery można wypożyczać poprzez terminal, który znajduje się przy każdej stacji, lub korzystając z aplikacji Nextbike na telefony komórkowe. Pierwsze 15 minut każdego wypożyczenia jest darmowe. Sezon Gliwickiego Roweru Miejskiego potrwa do końca listopada.

Gliwickie stacje, w których można wypożyczyć i oddać rower miejski, znajdują się:

hopijedziesz
  • przy dworcu PKP (przy wejściu głównym na dworzec),
  • na pl. Piłsudskiego (nieopodal pomnika),
  • na pl. Inwalidów Wojennych (blisko kiosku),
  • na rogu ul. Kościuszki i Zawiszy Czarnego (przy Miejskiej Bibliotece Publicznej),
  • przy pl. Mickiewicza (ul. Siemińskiego),
  • przy ul. Kozielskiej (u zbiegu z ul. Góry Chełmskiej),
  • na skwerze Dessau (przy fontannie),
  • przy ul. Akademickiej (przy skrzyżowaniu z ul. B. Krzywoustego, blisko fontanny),
  • przy ul. Żwirki i Wigury (przy pawilonach handlowych),
  • na Sikorniku (przy ul. Sikornik, obok siłowni pod chmurką i Domu Pomocy Społecznej),
  • na Koperniku (ul. Gwiazdy Polarnej),
  • przy ul. Poniatowskiego (nieopodal Domu Pamięci Żydów Górnośląskich),
  • przy Arenie Gliwice (ul. Akademicka),
  • w Sośnicy przy ul. Sikorskiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Reymonta),
  • w Szobiszowicach przy ul. Lublinieckiej (w rejonie Radiostacji Gliwickiej)

17 KOMENTARZE

  1. Witam Panów 🙂 , Mam na imie Monika i mam 24 lata jeżeli masz ochotę Napisz do mnie na http://wyspakobiet.eu/Monia24 jeśli jesteś miłośnikiem kobiecych kształtów, lubisz piękne i inteligentne kobiety to zapraszam Cię do bliższej znajomości z moją osobą. Pozdrawiam Milutko 🙂

  2. Rowery byłby może bardziej popularne, gdyby było więcej stacji na osiedlach. Przykładowo nie ma stacji na osiedlu Literatów w Łabędach.

  3. Tak inni piszą, szkoda tylko, że większość rowerów jest zdewastowana. Sytuacja z niedzieli. Chcieliśmy z dziewczyną zrobić sobie przejażdżkę. I co? Na 20 sprawdzonych rowerów (na kilku stacjach), sprawny był tylko jeden. Z miło spędzonego czasu nici. Też ilość tych stacji jest śmieszna, w porównaniu chociażby do Chorzowa czy Katowic.

  4. Gimbusy mają co dewastować. Ciekawe czy taki jest cel “roweru miejskiego”: rozrywka dla dzieciarni która swoich rowerów nie ma a przy okazji ma co niszczyć bezkarnie.

  5. Witam!
    Bardzo podoba Mi się inicjatywa miasta, że istnieje możliwość wypożyczenia roweru miejskiego tylko mam małą uwagę czy istnieje możliwość wypożyczenia roweru z fotelikiem dla dziecka?
    Pozdrawiam

  6. Michał Rotkegel ma Pan rację, ale potocznie tak nazywa się gatunek niszczący nie swoją własność. Na swoje usprawiedliwienie zdjęcie bydła prawdziwego:

  7. Byłoby tych wypożyczeń więcej, gdyby nie likwidowano stacji, do których mieszkańcy zdążyli się przyzwyczaić, jak na przykład na osiedlu Obrońców Pokoju. Takie działanie zniechęca do korzystania z systemu rowerów miejskich i jest działaniem krótkowzrocznym. Rozwijanie takiego systemu jest procesem długofalowym, a w związku z tym ewentualne zyski z jego wdrażania powinny być też rozpatrywane w dłuższej perspektywie czasowej. Tymczasem, pod pretekstem niskiej liczby wypożyczeń, likwiduje się stację, nie podejmując w sposób zauważalny działań na rzecz zwiększenia wypożyczeń w miejscach, gdzie ona spada.

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here