Zarząd Dróg Miejskich przypomina o prowadzonym badaniu opinii publicznej dotyczącym Strefy Płatnego Parkowania (SPP).

Dla ułatwienia wyrażenia swojej opinii w sprawie funkcjonowania SPP, uruchomiono możliwość wypowiedzenia się przez formularz internetowy (http://www.zdm.gliwice.pl/spp/formularz_spp.php).

Formularz i regulamin prowadzonego badania dostępne są także pod adresem www.zdm.gliwice.pl w zakładce „Jak załatwić sprawę”, w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach w zakładce “Komunikaty” lub w Biurze Obsługi Interesanta Zarządu Dróg Miejskich, którego siedziba znajduje się w Gliwicach, przy ul. Płowieckiej 31. Wypełniony formularz można przekazać drogą mailową: konsultacje@zdm.gliwice.eu, składać osobiście w ZDM lub wysłać pocztą.

Badanie opinii publicznej prowadzone jest od 6 maja 2019 r. i trwać będzie do 6 czerwca 2019 r. Udział w nim możliwy jest tylko jeden raz i jest on całkowicie bezpłatny. Wyniki badania przedstawione zostaną na stronie Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

13 KOMENTARZE

  1. Przy kalkulacji ilości populacji do pojazdów zapomniano wspomnieć , że duża część zarejestrowanych pojazdów to samochody flotowe, które w cale nie parkują w strefie płatnego parkowania, ale słusznie ktoś wydedukował że chodzi o podwyżki. Swoją drogo to trochę przegięcie jest płacenie do godziny 18:00 skoro sam autor wspominał o największym obciążeniu do godziny 16:00. Mieszkańcy są przez to zmuszeni wykupić roczny abonament aby zaparkować pod domem po pracy w godzinach od 16:00 do 18:00.

  2. Szykują się podwyżki,koszty utrzymania nierentownego bubla plus koszty kredytu oraz eksploatacji trzeba pokryć,a z czyjej kieszeni najłatwiej????????UE nie chciała dopłacić do kiepskiego interesu?Dopłacą mieszkańcy,można jeszcze różne koszty utrzymania podnieść,wierzę w talenty do wyszukiwania takich możliwości,których nie da się uniknąć przez ekipę z UM.Kasy,więcej kasy woła UM.W Gliwicach zarejestrowanych jest 162 300 pojazdów na 172 875 mieszkańców (dane z dnia 31.12.2018 r.)Wynik z tego że każda babcia i jej wózek dla wnuka to też pojazd zarejestrowany,a jeszcze doszły te rowery na minuty,jak chce się liczyć to dobra księgowa zawsze policzy w odpowiedni sposób i nie musi brać szkoleń jak księgowa mafii.Coś umilkł temat o przetargu na projekt wykonania remontu ul.Zwycięstwa za sam projekt to drobne 150.000,umarł śmiercią naturalną,czy podniesiono te drobne do 1.000.000 za parę godzin pracy komputera?

  3. Witam, jest tu jakiś normalny facet który chciałby czasami pogadać ? Jestem bardzo samotna i nie mam się nawet do kogo odezwać 🙁 Jezeli masz ochotę na rozmowe zapraszam na mój profil :
    https://www.wyspakobiet.eu/Ania29
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia . Ania

  4. ZARÓB 15,000 ZŁ W JEDEN MIESIĄC!
    Ta strona zarobi dla Ciebie 15,000 zł!
    Zamykając ją “wyrzucasz” 15,000 zł.
    Przeczytaj tę stronę do końca a gwarantuję, że nie pożałujesz! Naprawdę warto!

    Sprawdź koniecnie naszą stronę : https://www.zarobpieniadze.pl

    Zarobisz jak każdy, kto bierze w tym udział ok. 15000 zł w okrągły miesiąc! (ja dokładnie zarobiłem

    23914 zł w miesiąc bo poświęciłem 3 godziny a nie 30 minut! Opłacało się)

  5. Mam pytanie ? Dlaczego Przedsiębiorcy posiadający biura w strefie płatnego parowania ,płacąc duże podatki do budżetu nie mają zniżki na parkowanie .Jeżeli ktoś przyjeżdża do miasta raz na tydzień lub rzadziej ,to zapłacenie kilku złotych za parking nie jest problemem ,natomiast codziennie przez kilka godzin to już jest problem . Mieszkańcy płacą 120 zł na rok . Co na to władze miasta którzy z naszych podatków mają pensje .

  6. Rafał Strumyk Klient… A gdzie w tym wszystkim mieszkaniec i pracownik? Jeśli ktoś parkuje na przysłowiowe 5 minut, tzn. że faktycznie musi coś załatwić i postawić auto na krótszy czas, tylko, patrząc na to z indywidualnej strony każdego z nas, takie coś zdarza się każdemu raz na jakiś czas. Pracownik czy mieszkaniec z kolei musi korzystać z parkingu (i to tego z dłuższym czasem) codziennie, więc w tym momencie i tak jest zmuszony do zaparkowania, a dodatkowo zapłaci więcej (czyt. zarobi mniej). Chyba jest różnica, jeśli Kowalski, który zaparkuje raz na jakiś czas zapłaci kilka złotych i nie odczuje tego w portfelu, a taki pracownik, który będzie musiał wydać znaczną sumę, i nie ma alternatyw, bo nie wszędzie da się dostać komunikacją miejską, albo czasowo nie pasują np. przesiadki itd. Ja rozumiem, że należy ograniczać korzystanie z tego “luksusu”, jak to błędnie ludzie rozumieją, sam wolę często korzystać z komunikacji miejskiej, ale pod warunkiem, że działa to tak jak należy.
    Podsumowując. To i tak nie zmienia faktu, że takie rozwiązanie jest konieczne, nawet patrząc pod kątem smogu czy hałasu jaki generują samochody w mieście. Park & Drive to najlepsze wg. mnie rozwiązanie, a patrząc po “światowych miastach” mam rację…

  7. Dokładnie te same argumenty były przed wprowadzeniem strefy i było zupełnie inaczej – zapakować jest oczywiście łatwiej – to co trzeba zrobić to znacznie podnieść ceny za długi postój na rzecz nawet zmniejszenia lub zlikwidowania opłat za krótki – właśnie dlatego, żeby osoby pracujące w okolicy nie zajmowały miejsc parkingowych swoim klientom a Ci żeby przy krótkich wizytach w urzędzie czy sklepie nie musieli nawet szukać parkomatu.

  8. W uzasadnieniu napisano, że “Zarząd” chce wprowadzić większą rotację pojazdów. W domyśle, będą podwyżki, bo zwiększyć rotację można jedynie poprzez ewentualne podwyżki lub wprowadzając limit czasowy. I jedno i drugie jest bez sensu, ponieważ wielu ludzi pracuje bądź mieszka w wyznaczonych strefach parkowania, więc i tak będą tam parkować, bo są do tego zmuszeni, a podwyżka opłat jedynie pójdzie im po kieszeni… Limit parkowania też jest bezsensowny, bo tylko utrudni to ewentualnym pracownikom życie – będą zmuszeni przestawiać samochód lub “latać śmigłowcem do pracy”…
    “Zarząd” chwali się badaniami pokazującymi, że w innych miastach świata płatne parkowanie rozwiązuje problem, a nawet powoduje, że jest mniej wykroczeń jeśli chodzi o “nielegalne parkowanie”. Otóż jest całkowicie odwrotnie. O ile płatne parkowanie powoduje, że szary pracownik lub mieszkaniec ma mniej na koncie co miesiąc, bo parkować i tak będzie musiał, o tyle nielegalne parkowanie ma niewiele z tym wspólnego. Czy ktoś kto płaci za miejsce parkingowe przejmuje się tym, że parkuje nieprawidłowo (np. zajmując dwa miejsca), albo że inny nie kombinuje i stawia samochód w takim miejscu na drogach, gdzie np. widoczność jest ograniczona? Nie!
    Jedynym rozwiązaniem, w owych ŚWIATOWYCH MIASTACH stosowanym z powodzeniem, a które niejako rozwiązują problem zapchanych miejsc jest tzw. rozwiązanie PARK & DRIVE, czyli parking wielopiętrowy na obrzeżach miasta/centrum z łatwym dostępem do komunikacji miejskiej! Niestety z tego podstawowego rozwiązania “światowych miast” nikt nie raczy skorzystać, aby faktycznie rozwiązać problem, a jedynie stosuje się kolejne podwyżki, opłaty i usprawiedliwienia, aby nabijać konto…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here