Od połowy września 2016 r. kierowcy w Gliwicach mogą płacić za postój w Strefie Płatnego Parkowania za pomocą telefonu. Ta wygodna forma płatności ma coraz więcej zwolenników.
W pierwszym kwartale tego roku systemy zarejestrowały w Gliwicach 31 tys. transakcji płatniczych wykonanych za pomocą komórek. Płacenie za parkowanie przez telefon jest przede wszystkim wygodne. Nie zawsze mamy w portfelu gotówkę, a podczas dokonywania transakcji telefonicznych w formie przelewów bankowych, nie jest ona potrzebna. Można też skorzystać z karty kredytowej czy ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową (lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej).
Kolejny plus to możliwość płacenia o każdej porze dnia i nocy, bez konieczności szukania parkomatu, przerywania spotkania czy rezygnacji z kolejki u lekarza.
Aplikacje mobilne umożliwiają też przedłużenie ważności biletu parkingowego i zapłacenia za realny czas parkowania – jeśli zakończymy parkowanie przed upływem zadeklarowanego czasu niewykorzystane środki zostaną zwrócone.
Nic dziwnego, że nowoczesna forma płatności cieszy się coraz większą popularnością wśród kierowców. W sumie, w ciągu trzech miesięcy od wprowadzenia tego rozwiązania systemy zarejestrowały 31 tys. transakcji płatniczych.
Systemy MoBilet i Pango są dostępne we wszystkich sieciach komórkowych zarówno dla numerów z abonamentem, jak i na kartę.