Centrom handlowym w Gliwicach wyrośnie poważny konkurent?
We wrześniu ubiegłego roku informowaliśmy, że w naszym mieście powstanie Silesia Outlet, czyli największe centrum wyprzedażowe na Górnym Śląsku. Jak przekazał nam inwestor, budowa ruszy w tym roku, a obiekt zostanie oddany już w 2018
Przypomnijmy, że na powierzchni 20 tys. m2, pojawi się blisko 120 salonów znanych marek odzieżowych, obuwniczych i sportowych. Oferowany przez nie towar kupimy około 30 procent taniej niż w zwykłych galeriach handlowych. Lokale zostaną umiejscowione na poziomie parteru. Co ważne, klienci będą mieli do dyspozycji parking liczący około 950 miejsc.
Inwestor podkreśla, że kluczem do sukcesu komercyjnego Silesia Outlet jest lokalizacja obiektu na południu kraju, przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). Każdego dnia tę trasę pokonuje aż 50 tysięcy pojazdów.
Według raportu agencji badawczej JLL (Jones Lang LaSalle), to bardzo dobre miejsce dla obiektu outletowego. W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.
Za komercjalizację Silesia Outlet odpowiada The Blue Ocean Investment Group (BOIG), agent specjalizujący się w wynajmie powierzchni komercyjnych, w obiektach różnego typu, m.in. w outletach.
– Komercjalizacja Silesia Outlet przebiega zgodnie z planem – tenant mix obiektu stworzą znane marki odzieżowe, obuwnicze i sportowe. Niewątpliwym atutem obiektu jest ogromna strefa zasięgu oraz siła nabywcza w regionie, która jest porównywalna z innymi centrami outletowymi w dużych miastach – komentuje Ewa Ściubidło, Associate Director w BOIG.
Silesia Outlet to inwestycja 6B47 Poland, spółki z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. 6B47 Real Estate Investors AG to austriacka spółka deweloperska działająca od 2009 roku na rynku austriackim, niemieckim i polskim. Łączna wartość projektów w trakcie realizacji to ponad 1 mld euro.
foto: Silesia Outlet