APCOA wprowadzała w błąd. UOKiK: Podawali nieprawdziwe informacje na wezwaniach

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podjął decyzję w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez firmę APCOA Parking Polska. Możecie tę firmę kojarzyć z parkingów popularnych sieci dyskontów takich jak np. Lidl. Za nieuiszczenie opłaty parkingowej, zostaniecie wezwani do zapłaty kary w wysokości 95 zł.

Jednym z głównych zarzutów było rozpowszechnianie na stronie internetowej firmy oraz w wezwaniach do wniesienia opłaty dodatkowej nieprawdziwej informacji o tym, że reklamacje mogą być składane jedynie poprzez formularz na stronie internetowej lub przez wysłanie listu na adres siedziby firmy. Taki zapis wprowadzał konsumentów w błąd, ograniczając ich prawa do składania reklamacji za pomocą innych kanałów.

Dodatkowe koszty? Nie mogą ich naliczyć

Kolejnym problemem wskazanym przez UOKiK było zamieszczanie w pismach odmownych dotyczących reklamacji stwierdzenia, że w przypadku nieuiszczenia opłaty parkingowej w terminie, konsument będzie obciążony dodatkowymi kosztami związanymi z pozyskaniem danych właściciela pojazdu oraz kosztami postępowania egzekucyjnego. Takie działania wprowadzały konsumentów w błąd co do ich obowiązków i mogły powodować nieuzasadniony strach przed dodatkowymi opłatami.

Wadliwe postanowienia dotyczące rozpatrywania reklamacji

Ostatnim z zarzutów było zamieszczenie na stronie internetowej APCOA postanowienia, że „Reklamacje rozpatrywane są według kolejności zgłoszeń, w miarę możliwości w terminie do 30 dni”. Termin ten mógł być przedłużany do sześciu miesięcy, co znacznie wydłużało czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji. UOKiK uznał takie postanowienie za niezgodne z prawem, gdyż godziło ono w zbiorowe interesy konsumentów.

Decyzja UOKiK wskazuje na poważne naruszenia praw konsumenckich przez APCOA Parking Polska. Przedsiębiorstwo zostało zobowiązane do usunięcia nieprawidłowości i dostosowania swoich praktyk do obowiązujących przepisów. Szczegółowa treść decyzji jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

client-image
client-image
client-image
client-image

Podobne artykuły

Ulubiony Portal Gliwiczan

103,911FaniLubię
14,799ObserwującyObserwuj
1,138ObserwującyObserwuj

Inne artykuły