Być może Arena Gliwic już wkrótce zmieni nazwę. Tak zwanym sponsorem tytularnym zostać może firma Amazon. Rozmowy, także z centralą w USA, trwają już od dłuższego czasu.
Amazon otwiera właśnie w Gliwicach centrum logistyki. Inwestycja przyczyni się do stworzenia ponad tysiąca nowych miejsc pracy. W wykonywaniu codziennych zadań, pracowników wspierać będzie niemal 4 tysiące robotów. Amerykańska spółka jest światowym gigantem handlu internetowego. W roku 2019 zajęła 4 miejsce rankingu największych przedsiębiorstw handlowych świata z przychodem wysokości niemal 120 miliardów dolarów.
Choć firma jest postrzegana jako pożądany pracodawca dla pracowników szczebla menedżerskiego spotyka się jednocześnie z zarzutami, iż pracownicy fizyczni, stanowiący większość jej siły roboczej, są traktowani bardzo źle. Doniesienia prasowe i zeznania pracowników z ostatnich lat ukazywały warunki pracy robotników w centrach logistycznych Amazon w negatywnym świetle.
Sponsoring tytularny, to forma promocji, w której nazwa sponsora, staje się integralną częścią nazwy obiektu bądź wydarzenia. Jednym z największych atutów takiej współpracy jest aspekt kreowania pozytywnego wizerunku obu podmiotów. Zapewne firmie przydadzą się działania wizerunkowe i dodatkowe świadczenia socjalne w postaci chociażby biletów na wydarzenia odbywające się w Arenie.
Arena jak i miasto z pewnością także skorzystałyby na promocji, gdyby jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek świata zdecydowałaby się użyczyć swojej nazwy gliwickiej hali widowiskowo-sportowej.