Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Terenowy Punkt Paszportowy Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, rozpoczął działalność w budynku Urzędu Miejskiego w Gliwicach
Dzięki przeprowadzonej reorganizacji, na parterze siedziby głównej Urzędu prezydent miasta zapewnił obsługę większości spraw dotyczących gliwiczan, w tym również wygospodarował miejsce na punkt paszportowy. Mieszkańcy nie będą już zmuszeni do załatwiania spraw paszportowych z dala od centrum miasta.
Stworzenie tego było możliwe dzięki środkom z budżetu miasta. Władze samorządowe sfinansowały koszt przystosowania lokalu dla potrzeb administracji rządowej oraz użyczyły lokal na bardzo korzystnych warunkach.
– Warto podkreślić, że bez aktywności samorządu w tej sprawie punkt paszportowy w Gliwicach zostałby zlikwidowany. Mieszkańcy, zgodnie z pismem wicewojewody śląskiego, musieliby korzystać z obsługi paszportowej innych miast – mówi Katarzyna Śpiewok, dyrektor Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
– Do pełnego usatysfakcjonowania mieszkańców zabrakło jednak sfinalizowania przez Urząd Wojewódzki kwestii pobierania opłat za paszport w budynku Urzędu. Mam jednak nadzieję, że docelowo mieszkańcy będą mogli uiszczać opłaty w kasie Urzędu Miejskiego lub na stanowiskach pracy pracowników Punktu Paszportowego z wykorzystaniem terminali płatniczych. Będziemy nadal czynić starania w tym zakresie – zapewnia Katarzyna Śpiewok.