Zmiany będą spektakularne, nie tylko ze względu na estetykę, ale przede wszystkim na rozwiązania drogowe, które zostaną wprowadzone. Wszystko dzięki realizacji nowoczesnego systemu komunikacyjnego, integrującego wszystkie środki transportu publicznego włącznie z ruchem pieszym i rowerowym oraz parkingami.
W siedzibie Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach podpisano umowę z Eurovia Polska SA – wykonawcą, który przeprowadzi roboty budowlane w ramach zadania pn. Zachodnia Brama Metropolii Silesia – Centrum Przesiadkowe w Gliwicach. Szacunkowy koszt tej inwestycji to ponad 41 mln zł.
Przebudowa układu drogowego dla realizowanego Centrum Przesiadkowego – po południowej stronie dworca kolejowego, za którą odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Miejskich, obejmuje ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, fragment ul. Zwycięstwa, plac przed dworcem PKP, ul.: Okopową i Na Piasku. Zmiany dotyczyć będą także placu Piastów, odcinka ulic: Jagiellońskiej, Piwnej oraz ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Gen. Leona Berbeckiego na odcinku od Alei Przyjaźni do ul. Fredry.
Bus-pasy czy zmienna ilość pasów ruchu dostosowana do potrzeb wynikających z przeprowadzonych wcześniej analiz ruchu – tak będzie wyglądała po przebudowie, w wielkim skrócie, ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Nie mniejsze zmiany obejmą ul. Zwycięstwa, gdzie na odcinku od skrzyżowania ul. Bohaterów Getta Warszawskiego do skrzyżowania z ulicą Dubois zlikwidowane zostanie torowisko oraz przystanek autobusowy, a po wschodniej stronie ul. Zwycięstwa, powstanie ciąg pieszo-rowerowy.
Plac Piastów zmieni się nie do poznania. Zlikwidowana zostanie obecna forma węzła przesiadkowego. W nowym wydaniu, na placu Piastów, ruch poprowadzony będzie na zasadzie jednokierunkowego przejazdu. Nie zabraknie także ciągów pieszo-rowerowych. Zmiany obejmą także ul. Okopową, którą czeka rozbudowa na odcinku: od skrzyżowania z placem Piastów w kierunku budynku dworca kolejowego.
Projektant przewidział połączenie dotychczas nieprzejezdnej ul. Okopowej z pętlą przy placu dworcowym. Ruch po niej odbywał się będzie w jednym kierunku – od placu Piastów do placu dworcowego. Kolejny etap robót związany będzie z przebudową ul. Na Piasku gdzie powstaną miejsca postojowe zarówno po wschodniej jak i zachodniej stronie ulicy.
I wreszcie plac przed dworcem PKP, który stanie się obszarem o jednolitej nawierzchni z płyt granitowych, z przeznaczeniem wyłącznie dla pieszych i rowerzystów a także z ustawioną fontanną, z której woda tryskać będzie do wysokości 4 metrów z 20 strumieni. Po wschodniej stronie placu, na przedłużeniu ul. Zwycięstwa powstanie pętla, na której zlokalizowane zostaną przystanki autobusowe linii A4, a także miejsca do krótkiego postoju, tzw. kiss&ride.