Spółka PKP SA wyłoniła zarządcę projektu dotyczącego przebudowy dworca.
Spośród wszystkich ofert najlepszą propozycję złożyła firma Grontmij Polska, która zajmie się również nadzorem inwestorskim. Tak jak to bywa w polskich warunkach, główną rolę odgrywała niska cena. Choć mieszkańcy już od dawna domagali się remontu obiektu, procedury ruszyły dopiero w listopadzie 2012 roku. Wtedy też projekt został przesunięty z listy rezerwowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na listę podstawową. Wstępne plany zakładały ukończenie inwestycji do końca grudnia 2015 roku, jednak obecnie nie wiadomo czy termin zostanie dotrzymany. To wzbudziło wiele obaw, szczególnie wśród gliwiczan.
Na szczęście spółka PKP SA zaznaczyła, że prace powinny zakończyć się zgodnie z harmonogramem. Jak przekazują jej przedstawiciele, projekt nie jest w żaden sposób zagrożony. Gruntowny remont obejmie nie tylko halę dworca, ale również perony, tory i hol główny. Obecnie trwają intensywne prace nad dokumentacją projektową. Łączny koszt modernizacji ma wynieść 170,8 mln złotych, z czego 83,7 mln pokryłyby środki z unijnego budżetu. Przebudowa kompleksu dworcowego jest zbieżna ze strategiami rozwoju zarówno miasta Gliwice, jak i województwa śląskiego. Głównym założeniem funkcjonalnym jest dostosowanie struktury przestrzennej dworca do współczesnych wymagań i standardów obsługi podróżnych, z jednoczesnym przywróceniem walorów architektonicznych.
Pozwoli to na podniesienie stanu technicznego i wyposażenia obiektu dworcowego, poprawę warunków sanitarno-higienicznych, a także zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne.