Kolejnych 39 odcinków dróg będzie kontrolowanych przez odcinkowe pomiary prędkości. CANARD GITD ogłosił przetarg na dostawę i montaż urządzeń. Pojawią się w 13 województwach na różnych kategoriach dróg, w tym na autostradach.
39 nowych lokalizacji, również na autostradach
Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD planuje objąć kontrolami z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości 39 lokalizacji, które zostały wytypowane na postawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego przygotowanej przez Instytut Transportu Samochodowego. Urządzenia wykorzystywane do pomiaru średniej prędkości pojazdów będą prowadziły kontrole na wszystkich kategoriach dróg, w tym na wybranych odcinkach autostrad, w tym A1 oraz A4.
Nowe systemy również na Śląsku
W naszym województwie Główny Inspektorat Transportu Drogowego planuje uruchomienie systemów w czterech lokalizacjach. Ofiarami mają paść Droga Krajowa nr 88 oraz Drogi Wojewódzki 902 i 929. Na tych drogach często dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Czy pomiar wpłynie na bezpieczeństwo? Radar na DTŚ w Rudzie Śląskiej zbiera żniwa i wszystko wskazuje na to, że „zakręt mistrzów” jest mniej narażony na wypadki.
Skuteczne bez względu na warunki
Urządzenia będą mieć m.in. możliwość rejestracji naruszeń na co najmniej trzech pasach ruchu niezależnie od tego, po którym pasie porusza się mierzony pojazd. Systemy muszą wykonywać pomiary bez przerwy, również w trudnych warunkach pogodowych, rejestrować prędkość pojazdów co najmniej od 30 do 220 km/h, identyfikować rodzaj pojazdu, wykonywać wysokiej jakości zdjęcia bez względu na porę dnia.
Średnia prędkość wyznacznikiem
Kluczową zaletą odcinkowych pomiarów prędkości, ze względu na ich zasięg oddziaływania, jest możliwość wpłynięcia na zmianę zachowania kierowców i stosowania się przez kierujących do obowiązującego ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka. Średnia prędkość pojazdów obliczana jest na podstawie pomiaru czasu przejazdu pomiędzy początkiem i końcem monitorowanej trasy.
Lista nowych punktów odcinkowego pomiaru prędkości:
- woj. mazowieckie, S7, obwodnica miasta Białobrzegi
- woj. mazowieckie, DK 50, obwodnica miasta Mszczonów
- woj. mazowieckie, DW 579, Natolin – Chrzanów Duży – grodzisk Mazowiecki
- woj. mazowieckie, DW 719, Kanie – Otrębusy
- woj. łódzkie, A1, Pomorzany – Bociany
- woj. łódzkie, S14, Dobroń – Pabianice Północne
- woj. łódzkie, DP 1120E, Chocianowicka – Łaskowice
- woj. łódzkie, DW 485, Bychlew – Jadwinin
- woj. łódzkie, DK 70, Mokra Prawa
- woj. podkarpackie, DK 9, Nowa Dęba od Łagockiego 113 do Korczaka 16
- woj. podkarpackie, DK 19, Dukla, Trakt Węgierski
- woj. podkarpackie, DK 77, Nisko, ul. Sandomierska
- woj. podkarpackie, DW 835, Gniewczyna Łańcucka – Gniewczyna Tryniecka
- woj. podkarpackie, DP 1391, Nosówka, ul. Dębicka
- woj. dolnośląskie, A4, Kostomłoty – Kąty Wrocławskie
- woj. dolnośląskie, DW 403, Bierzów – Przylesie
- woj. dolnośląskie, DG 105392D, Wrocław, ul. Jana III Sobieskiego
- woj. zachodniopomorskie, DK 10, Piecnik – Nieradz
- woj. zachodniopomorskie, DW 151, Łubianka – Brynka
- woj. lubuskie, DK 24, Chełmsko – Przytoczna
- woj. lubuskie, DK 27, Świdnica, Obwodowa – Nowogród Bobrzański
- woj. lubuskie, DK 32, Sudoł – Radomia
- woj. lubuskie, DW 132, Motylewo – Łupowo
- woj. małopolskie, A4, Balice – Rudno
- woj. małopolskie, Kęty, ul. Jana III Sobieskiego
- woj. śląskie, DK 88, Gliwice, Al. Jeziorańskiego
- woj. śląskie, DK 88, Zabrze, Al. Jeziorańskiego
- woj. śląskie, DW 902, Katowice, Trasa Renców
- woj. śląskie, DW 929, Jankowice – Świerklany
- woj. opolskie, DW 416, Kietlice – Klisino
- woj. wielkopolskie, A2, Leonia – Żdżary
- woj. wielkopolskie, S11, Tarnowo Podgórne – Poznań Ławica
- woj. kujawsko-pomorskie, A1, Nowy Ciechocinek – Kałęczynek
- woj. kujawsko-pomorskie, DK 16, Rogoźno Zamek – Kłódka
- woj. kujawsko-pomorskie, DW 251, Rycerzewo
- woj. pomorskie, A1, Swarożyn
- woj. pomorskie, DW 211, Borowo, od ul. Gdańskiej do Turystycznej
- woj. lubelskie, DW 801, Gołąb
- woj. lubelskie, DW 844, Hrubieszów.
źródło: Główny Inspektorat Transportu Drogowego