Matematyka nie taka straszna. Studentki prowadzą niecodzienne lekcje

Matematyka to szkolny koszmar wielu uczniów…

Studentki Politechniki Śląskiej postanowiły jednak pokazać dzieciom, że ten przedmiot da się lubić

Justyna Twardzik i Natalia Tomaszkiewicz realizują projekt społecznościowy „Matematyka nie taka straszna” w ramach Zwolnionych z Teorii i wolontariatu studenckiego PROJEKTOR.

Jako szkołę docelową wybrały Zespół Szkolno-Przedszkolny w Stanicy. Przekonują dzieci z klas 1-2 szkoły podstawowej, że nauka matematyki wcale nie musi być trudna. Studentki wiedzą, jak ważne jest opanowanie umiejętności z tej dziedziny już na początku szkoły.

Natalia i Justyna mają po 21 lat i studiują Inżynierię Biomedyczną . – Nie jestem typowym umysłem ścisłym, nauka języka polskiego zawsze przychodziła mi łatwiej niż matematyki, jednak nigdy nie miałam z nią większych problemów, lubiłam ją i zdarzało mi się udzielać z niej korepetycji. Uważam, że jest jednym z ważniejszych przedmiotów i opanowanie jej podstaw jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w dzisiejszym świecie. Niestety wiele dzieci ma z tym problem. – mówi Natalia.

Właśnie dlatego wraz z Justyną zdecydowały się pomóc dzieciom zrozumieć i polubić matematykę. – Chcemy, by dzieci spojrzały na nią jak na coś, co je otacza, jest ciekawe i niezwykłe, a nie jak na abstrakcyjne zadania i rzędy obliczeń w zeszytach. – dodaje Natalia.

Justyna jest gliwiczanką, matematyka pasjonowała ją od dziecka. – W szkołach zawsze wybierałam profile mat-fiz i nauka tych przedmiotów sprawiała mi ogromną radość. Niestety spora część ludzi ma problemy z matematyką, dlatego postanowiłam zarazić swoją pasją najmłodszych i pokazać, że matematyka nie musi być straszna. – wyjaśnia Justyna.

Studentki chcą też przekonać dzieci, że można uczyć się matematyki poprzez różne gry i zabawy w przyjemny i przystępny sposób. – W przyszłości planuję stworzyć gry matematyczne, które będę chciała zamieścić na powstającej stronie internetowej naszego projektu „Matematyka nie taka straszna”. – zapowiada Justyna.

Przed uczniami jeszcze dwa spotkania. Na ostatnich zajęciach, po zabawach integracyjnych, dzieci zapoznały się z figurami geometrycznymi, układając m.in. tangramy według wzoru. W nagrodę za poprawnie wykonane zadanie otrzymywały cukierki. Dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły w zajęciach. Przekonały się, że lekcja matematyki może wyglądać nieco inaczej niż zwykle.

client-image
client-image
client-image
client-image

Podobne artykuły

Ulubiony Portal Gliwiczan

103,911FaniLubię
14,799ObserwującyObserwuj
1,138ObserwującyObserwuj

Inne artykuły