Szybki, bezkolizyjny transport, wysoka częstotliwość kursów?
To wbrew pozorom nie musi być science fiction. Co więcej, to może być realny scenariusz. Tym bardziej że Górnośląski Związek Metropolitarny właśnie bierze na warsztat koncepcję kolei metropolitalnej.
Po paru miesiącach przygotowań przystępujemy do opracowania koncepcji nowoczesnej kolei metropolitalnej w GZM. Tradycyjna kolej, monorail, metro … Już jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Wkrótce wybór firmy która będzie nad tym pracowała. ? @metropoliagzm https://t.co/1lDbQd0E7U
— Kazimierz Karolczak (@kkarolczak) 22 maja 2018
Temat metra na Śląsku wraca co jakiś czas. Nic w tym dziwnego, wydaje się, że byłoby to dobre rozwiązanie komunikacyjne dla naszego regionu.
Dodajmy, że dzisiaj w chorzowskich zakładach Alstom, gdzie m.in. wyprodukowano pociągi Metropolis dla Węgrów czy Holendrów, ma zostać zaprezentowana idea budowy nowoczesnego metra dla aglomeracji śląskiej. Co ciekawe, wagony metra produkowane w Chorzowie przez Alstom zamówiły też Arabia Saudyjska i Dubaj.
W rozmowie z portalsamorządowy.pl Kazimierz Karolczak, szef Metropolii zaznaczył, że metro podziemne na Śląsku jest niemożliwe. Zwraca jednak uwagę, że na świecie obserwujemy przecież przykłady metra naziemnego. -My, jako Metropolia, jesteśmy otwarci na dyskusję o wszystkich możliwych nowoczesnych rozwiązaniach. – mówi w portalu samorządowym Karolczak.
Jakie rozwiązanie wybierze Metropolia? Przekonamy się za jakiś czas. Potrzebne są dyskusje z ekspertami i analizy, które pozwolą stworzyć docelową koncepcję kolei metropolitalnej.