Został wybudowany w latach dwudziestych XX wieku. W ciągu roku korzysta z niego ponad 5,7 mln podróżnych.
Na jego modernizację czekamy od lat. Dworzec kolejowy i całe jego najbliższe otoczenie jest własnością PKP. Samorząd nie ma żadnych możliwości ani prawa inwestować w nie swój majątek. Prezydent miasta wielokrotnie domagał się remontu dworca. Proponował PKP przejęcie budynku, wyremontowanie go i oczywiście udostępnienie kolejom. – czytamy w ostatnim Miejskim Serwisie Informacyjnym. PKP nie zgodziło się na sprzedaż dworca miastu. Oznajmiło jednocześnie, że pieniędzy na remont nie ma.
Jednak z informacji, które zamieścił w piątek Onet.pl dworzec ma zostać przebudowany ze środków z bieżącego okresu programów unijnych. Oznacza to, że przebudowa musi zakończyć się w 2015 r. Po przesunięciu projektu PKP SA zamówiły studium jego wykonalności. Dokument ten miał określić m.in. czy inwestycja jest możliwa jeszcze w ramach bieżącego okresu programów unijnych. W tej chwili Polskie Koleje Państwowe przygotowują już przetarg na wybór projektanta.
Głównym celem projektu jest przebudowa kompleksu dworca w celu stworzenia warunków dla zintegrowania układów komunikacyjnych kolei z transportem miejskim, co pozwoli na zdecydowane podniesienie standardów obsługi pasażerów na ważnej, międzynarodowej linii kolejowej E30. Projekt przebudowy obejmuje wykonanie robót budowlano-montażowych w zakresie przebudowy układu funkcjonalnego budynku dworca wraz z towarzysząca mu infrastruktura kolejową w celu poprawy standardu obsługi i bezpieczeństwa podróżnych. Planuje się podniesienie stanu technicznego i wyposażenia obiektu dworcowego wraz z wymianą instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. Poprawę warunków sanitarno-higienicznych oraz zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne.
Przebudowa ma zakończyć się w 2015 kosztem ponad 170,8 mln zł, z czego niemal połowa to dofinansowanie unijne.