Pod patronatem WOŚP, rusza największa kampania społeczna w historii polskiej muzyki. W powstaniu piosenki i klipu wzięło udział prawie 80 polskich artystów. #StayTogether to kampania na rzecz odpowiedzialności i uważności społecznej w czasach pandemii COVID-19.
Akcja realizowana we współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy oraz miastami należącymi do Międzynarodowej Sieci Miast Muzyki UNESCO, zainicjowana została przez muzyczny duet producencki: gliwiczankę Karo Glazer i Remka Zawadzkiego oraz twórcę OPENSTAGE.PL Łukasza Feldka.
#StayTogether to bezprecedensowy projekt w historii polskiej muzyki rozrywkowej. W stworzeniu i nagraniu piosenki wzięło udział niemal 80 wokalistów i instrumentalistów, co czyni z tego przedsięwzięcia największą kolaborację muzyczną solowych artystów polskich. Nigdy wcześniej tylu twórców na co dzień tworzących w bardzo różnych nurtach muzycznych i w wielu przypadkach nie znających się osobiście nie wzięło udziału w powstaniu wspólnego utworu.
Przy #StayTogether pracowali m. in.: Renata Przemyk, Marcin Wyrostek, Natalia Grosiak, Ania Brachaczek, Maciej Lipina, Ola Nizio, Swiernalis, Baasch, Karo Glazer & Power Collec\ve czy FRELE. Jako że piosenka powstawała w czasie pierwszych tygodni obostrzeń związanych z pandemią artyści materiał rejestrowali w domach i wysyłali przez Internet. Przy okazji nagrywania dźwięku nagrywali wideo, które jest zapisem chwil spędzonych w izolacji.
Piosenka ma na celu pokazanie solidarności artystów w niepewnych czasach. Mimo trudnego tła, utwór ma pozytywne przesłanie, namawia do trzymania się razem, kiedy nieodzowne jest bycie na odległość, oraz nakłania do odpowiedzialnych zachowań pomimo chęci bycia razem.
Tantiemy za każde odtworzenie piosenki #StayTogether zostaną przekazane na rzecz Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Zapowiedź oficjalnej premiery kampanii #StayTogether na połowę sierpnia 2020 odbyła się podczas 26. Pol’and’Rock Festival online, czyli Najpiękniejszej Domówki Świata.