Regionalny przewoźnik zmienia taryfę. Proces ma przebiegać wieloetapowo. To pierwsze od wielu lat poważne zmiany przeprowadzane w KŚ. Nowe stawki mają być ujednolicone i sprawiedliwe. Mimo planowanych zmian, przejazdy nadal będą jednymi z najtańszych w Polsce.
Koleje Śląskie są obecne na rynku od blisko 10 lat. Tak dużych zmian, u regionalnego przewoźnika jeszcze nie było. Ostatnia kompleksowa przebudowa cenników została przeprowadzona 5 lat temu. W związku ze spadkami wpływów finansowych, które dotknęły niemalże każdego sektora gospodarki, spółka musiała zdecydować się na wprowadzenie nowej taryfy.
Dostępne mimo pandemii
Każdego dnia, na tory wyjeżdża około 400 pociągów KŚ. To w większości bardzo nowoczesne jednostki, o których stan techniczny dba szereg specjalistów. Teraz, w dobie pandemii, szczególny nacisk kładziony jest na bezpieczeństwo podróży. Pojazdy są dezynfekowane przy użyciu najnowszych technologii, zachowywane są też wszystkie inne zasady reżimu sanitarnego. W związku z tym, w taborach może przebywać mniej pasażerów. To generuje niższe przychody. Mimo wszystko, kolej jest najbezpieczniejszym i najbardziej ekologicznym rozwiązaniem. Ten wygodny środek transportu każdego dnia pomaga dotrzeć do pracy lub w inne miejsce wielu mieszkańcom regionu.
– Zmiana taryfy Kolei Śląskich przede wszystkim ma na celu wprowadzenie prostej taryfy, a także wdrożenie atrakcyjnych ofert, które zachęcą pasażerów do podróżowania z nami – mówi Aleksander Drzewiecki, Prezes Zarządu KŚ.
Nie tylko wzrost cen
W związku z planowanymi zmianami taryfy średnia podwyżka cen biletów Kolei Śląskich wyniesie około 13%. Mimo zmian, przewoźnik pozostanie jednym z najtańszych w Polsce. Nie wszystkie ceny biletów zostaną jednak podwyższone, część z nich będzie niższa. Dzięki bogatej ofercie przewoźnika, wzorem za innymi kolejami regionalnymi w Europie, nowa taryfa ma być prostsza i przede wszystkim sprawiedliwa. Zakłada ujednolicenie stawki kilometrowej, korektę ofert liniowych, wdrożenie atrakcyjnej oferty dla seniorów, rodzin czy zorganizowanych grup oraz wprowadzenie rabatów na przejazdy poza godzinami szczytu. Jej wdrożenie przebiegać będzie etapowo.
Pierwsza faza wejdzie w życie 10 maja 2021 roku. Druga, już we wrześniu. – Dziś komunikujemy planowane zmiany cen, natomiast już we wrześniu pojawią się nowe atrakcyjne oferty. Ponadto, na części tras wprowadzimy również możliwość korzystania z innowacyjnej taryfy poza szczytowej ze zniżką do 20% – dodaje Prezes Zarządu KŚ. Wszystkie bilety zakupione przed datą pierwszych zmian (10 maja) pozostają ważne bez dopłat.