Zakończyła się kompleksowa przebudowa dworca PKP w Gliwicach. Dzisiaj nastąpił długo wyczekiwany przez gliwiczan moment – oficjalne otwarcie obiektu
Remont dworca rozpoczął się w styczniu ubiegłego roku. Od tego czasu minęło ponad 700 dni, w końcu podróżni mogą korzystać z obiektu bez utrudnień.
Zmodernizowany, bardziej funkcjonalny dworzec ma dokładnie 5283,70 m2 powierzchni użytkowej, jego łączna wysokość to 21 m (licząc wszystkie poziomy) i kubaturę ponad 36222,07 m3.
Stare tablice odjazdów i przyjazdów zastąpiono nowoczesnymi tablicami elektronicznymi. Wymieniono system informacji głosowej podróżnych. Rozbudowano system monitoringu, który swoim zasięgiem obejmuje cały kompleks. Dworzec zyskał nowoczesny system powiadamiania o pożarze oraz BMS, czyli system inteligentnego zarządzania budynkiem. Z tunelu na poziom peronu prowadzą ruchome schody (tunel główny) i windy (z tunelu od holu autobusowego). W tunelach i na peronach pojawiły się nowe elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów. To nie koniec zmian. Perony zyskały całkowicie nową nawierzchnię oraz zadaszenie z przeszkleniami. Wymienione również tory w obrębie stacji. Renowacja objęła także elementy historyczne, między innymi mozaikę znajdująca się w holu głównym i drewniane sufity. Wyremontowano elewację wraz z detalami architektonicznymi. Zyskała ona nową iluminację. Nad wejściem głównym zamontowano nowy zegar i napis z nazwą dworca.
Cały kompleks jest przyjazny dla osób niepełnosprawnych. W posadzce znajdują się linie prowadzące z polami uwagi. Pomogą one osobom niewidomym i niedowidzącym w dotarciu do najważniejszych miejsc na dworcu. Obniżono także część okienek kasowych.
Jest to największa inwestycja od momentu jego budowy w latach 1923-1925. Jej wartość oszacowano na 156 mln złotych z czego około 81 mln zł pochodzi z budżetu UE.