Ukradli mi wypożyczony rower, co robić? Najczęstsze pytania czytelników

Gliwicki Rower Miejski wystartował ponad tydzień temu. Mamy do dyspozycji w sumie 100 rowerów, które rozmieszczono w 10 stacjach. W stojakach często nie ma ani jednego, wydaje się więc, że gliwiczanie chętnie korzystają z tego systemu. 

Wielu mieszkańców wie gdzie, jak i za ile wypożyczyć rower (tym, którzy jeszcze nie wiedzą polecamy kliknąć tutaj). Czytelnicy zwrócili nam jednak uwagę na kilka prozaicznych, ale istotnych kwestii. Postanowiliśmy więc sprawdzić, co zrobić, kiedy na przykład ukradną nam wypożyczony pojazd.

Może się zdarzyć tak, że podczas przejażdżki będziemy chcieli się gdzieś zatrzymać, np. żeby zjeść lunch w knajpce. Co wtedy zrobić z rowerem? Należy go przypiąć za pomocą linki szyfrowej do jakiegoś solidnego elementu przestrzeni, czyli np. do słupa, w bezpiecznym miejscu (4-cyfrowy kod do zamka otrzymujemy w momencie wypożyczenia).

Jeżeli masz ochotę wybrać się na rowery z grupą znajomych, a np. nie wszyscy są zarejestrowani w systemie, to warto wiedzieć, że na jedno konto możesz wypożyczyć jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Co ważne, nie musisz ich wszystkich oddać o tej samej porze. System naliczy czas wypożyczenia osobno dla każdego roweru.

Sporo rodziców dopytywało czy są rowery miejskie z fotelikami dla dzieci. Niestety, nie ma ani jednego. Należy też podkreślić, że nie przystosowano ich do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.

Warto też wiedzieć, co zrobić, jeżeli dojdzie do kradzieży wypożyczonego roweru. Przede wszystkim nie panikować. W takim przypadku należy jak najszybciej skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (tel.: 22 382 13 12 lub 22 244 13 13) i niezwłocznie zgłosić kradzież w najbliższej jednostce Policji. 

 

 

 

 

 

client-image
client-image
client-image
client-image

Podobne artykuły

Ulubiony Portal Gliwiczan

103,911FaniLubię
14,799ObserwującyObserwuj
1,138ObserwującyObserwuj

Inne artykuły