Uwaga! Rusza nabór do przedszkoli

Nabór do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych odbędzie się przy wsparciu systemu elektronicznego.

Zapisy rozpoczną się 12 marca i potrwają do 28 marca. Do dyspozycji Rodziców będą miejsca we wszystkich przedszkolach prowadzonych przez Miasto Gliwice, jak również w oddziałach przedszkolnych przy szkołach podstawowych. Należy pamiętać, że wszystkie dzieci 5-letnie (rocznik 2008) zobowiązane są do realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego. Dzieci 6-letnie mogą, jeśli taka będzie wola ich Rodziców, uczęszczać do szkoły podstawowej jako uczniowie klasy I lub ponownie realizować roczne przygotowanie przedszkolne. Rodzice 6-latków są proszeni o dokładne zapoznanie się z ofertą szkół podstawowych przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze drogi dla swego dziecka.

Zasady rekrutacji
1. Rekrutacja na rok szkolny 2013/2014 do przedszkoli publicznych Miasta Gliwice potrwa od 12 do 28 marca 2013 r.
2. Rekrutacja będzie odbywała się przy wsparciu systemu elektronicznego z wykorzystaniem jednolitych kryteriów naboru do wszystkich przedszkoli publicznych Miasta Gliwice.
3. Karty zgłoszeń złożone w terminie rekrutacji będą traktowane jednakowo (o przyjęciu nie decyduje kolejność zgłoszeń).

Etap wstępny – informator
Strona internetowa systemu wspomagającego rekrutację to: www.gliwice.przedszkola.vnabor.pl

Pod wskazanym adresem będzie można zapoznać się z ofertami placówek, zawierającymi m.in. dane teleadresowe, opis placówki i poszczególnych grup, liczbę miejsc, czas pracy oraz wypełnić formularz zgłoszenia. Strona internetowa zostanie uruchomiona 12 marca 2013 r. o godz. 8.00.

Zapisywanie dziecka do przedszkola po raz pierwszy
1. Rodzice, zapisując dziecko do przedszkola po raz pierwszy, wypełniają odręcznie lub w formie elektronicznej formularz zgłoszenia i po podpisaniu składają go tylko w jednej placówce tzw. pierwszej preferencji (wskazanej jako pierwsza).

UWAGA !!! Niezłożenie formularza zgłoszenia (wersji papierowej) w terminie do 28 marca 2013 r. spowoduje nieuczestniczenie dziecka w rekrutacji!

2. W chwili rozpoczęcia rekrutacji formularz zgłoszenia, poza wskazaną stroną internetową, będzie można pobrać również w każdym przedszkolu/szkole. W celu usprawnienia procesu rekrutacji wypełniony formularz wysyłany będzie drogą elektroniczną. W przypadku braku możliwości wysłania formularza zgłoszenia drogą elektroniczną, dane zostaną wprowadzone do systemu przez przedszkole pierwszej preferencji.
3. Rodzice składają tylko jeden formularz zgłoszenia (do placówki pierwszego wyboru). Złożenie większej ilości formularzy nie wpłynie na wynik rekrutacji, spowoduje zaś zapisanie dziecka tylko w tej placówce, w której dyrektor jako pierwszy dokona akceptacji w systemie. Wprowadzenie pozostałych formularzy zostanie wówczas automatycznie zablokowane.
4. Rodzice, dokonując zgłoszenia dziecka do przedszkola, mają prawo wskazać maksymalnie 3 placówki publiczne (przedszkola miejskie, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych) w preferowanej przez siebie kolejności (pozycja nr 1 oznacza najwyższy priorytet, a pozycja nr 3 – najniższy).
5. Listy wszystkich dzieci objętych opieką przez przedszkole/szkołę z dniem 1 września 2013 r. zostaną wywieszone w placówkach uczestniczących w rekrutacji 9 kwietnia 2013 r. Rodzice, którzy wskazali więcej niż jedno przedszkole/szkołę, uzyskają informację o wynikach rekrutacji w placówce wskazanej przez nich jako pierwsza.
6. W przypadku, gdy dziecko znajdzie miejsce w przedszkolu/oddziale przedszkolnym przy szkole podstawowej, Rodzic zobowiązany jest potwierdzić wolę korzystania z usług placówki w terminie od 9 kwietnia do 22 kwietnia 2013 r. Niepotwierdzenie woli korzystania z usług przedszkola/szkoły prowadzącej oddziały przedszkolne w powyższym terminie będzie równoznaczne z rezygnacją z miejsca w danej placówce.
7. 25 kwietnia 2013 r. nastąpi publikacja listy przyjętych. Rodzice, którzy zalogują się do systemu, korzystając ze strony internetowej elektronicznego systemu naboru, otrzymają informację o przyjęciu dziecka.
8. 25 kwietnia 2013 r. rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca na wolne miejsca. Informacja o wolnych miejscach będzie dostępna pod wskazanym adresem strony internetowej.

Dzieci uczęszczające do przedszkola w latach kolejnych

Dzieci kontynuujące edukację przedszkolną w dotychczasowym przedszkolu/szkole nie biorą udziału w rekrutacji, a rodzice składają deklarację dotyczącą dalszego uczęszczania dziecka do danej placówki w terminie od 26 lutego do 8 marca 2013 r.

Dzieci zmieniające przedszkole

Rodzice, którzy zamierzają zapisać dziecko do innego publicznego przedszkola (oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej) muszą pamiętać, że ich dziecko uczestniczy w rekrutacji na takich samych zasadach, jak kilkulatek zapisywany do przedszkola po raz pierwszy. Rodzic powinien też mieć na uwadze, że w przypadku nieprzyjęcia dziecka do przedszkola jego miejsce w dotychczasowej placówce nie jest dla niego zarezerwowane.

Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych nie uczestniczą w elektronicznej rekrutacji! Rodzice dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych winni złożyć wniosek o zapewnienie dziecku miejsca w oddziale integracyjnym bądź specjalnym, wraz z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną do przedszkola/szkoły podstawowej prowadzącej oddziały przedszkolne integracyjne lub specjalne.

Wszelkich informacji o zasadach i wynikach rekrutacji udzielają dyrektorzy przedszkoli i szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi (jako prowadzący nabór i odpowiedzialni za jego przebieg). 

(UM Gliwice)

client-image
client-image
client-image
client-image

Podobne artykuły

Ulubiony Portal Gliwiczan

103,911FaniLubię
14,799ObserwującyObserwuj
1,138ObserwującyObserwuj

Inne artykuły