Wywóz gruzu z placu budowy to nie lada kłopot. Tym bardziej że wszystko musi zostać zorganizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Brak wcześniejszej organizacji może sprawić, że wywóz odpadów budowlanych może stać się zajęciem, które pochłaniać będzie ogromną ilość czasu. Decydując się na wynajem kontenerów na gruz, można wszystko przyspieszyć, dzięki czemu prace budowlane zakończą się wcześniej.
Wynajem kontenera na gruz – samodzielnie czy z firmą?
Odpady pobudowlane można wywieźć samodzielnie do PSZOK, czyli do Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Aczkolwiek, nie można zapomnieć o tym, aby odpady budowlane w odpowiedni sposób posegregować.
Można jednak skorzystać z wygodniejszej alternatywy. Jeszcze przed rozpoczęciem prac, można wynająć kontener na gruz, który w umówionym dniu, zostanie podstawiony do wybranego miejsca. Firmę oferującą tego typu usługi, można znaleźć w Google. Wystarczy wpisać: „wynajem kontenerów Katowice i okolice”, „wywóz gruzu Katowice i Śląskie”, „kontener na gruz Katowice + wynajem kontenerów”. Są to przedsiębiorstwa, które pomagają spełnić odpowiednie wymogi środowiskowe. W ten sposób można uniknąć problemów, które związane są z gromadzeniem i utylizacją odpadów pochodzących z placu budowy.
Wynajem kontenerów na gruz – co należy wybrać?
Zamawiając wywóz gruzu, należy jasno określić z jakimi odpadami budowlanymi będzie się miało do czynienia. Wynająć można bowiem:
- kontener na zmieszane odpady budowlane,
- kontener na gabaryty,
- kontener na zmieszane odpady opakowaniowe,
- kontener na papę.
Gruz, materiały izolacyjne oraz inne pozostałości po pracach remontowych, stanowią potencjalne zagrożenie dla środowiska naturalnego, które może doprowadzić do skażenia. To dlatego utylizacja papy oraz pozostałych odpadów jest tak bardzo ważna. Wybór odpowiedniego kontenera jest więc sprawą kluczową, aby mieć świadomość prawidłowego postępowania.
Jak zamówić kontener na odpady zmieszane z budowy?
Kontener na odpady można zamówić w trakcie rozmowy telefonicznej lub poprzez e-mail. Sam proces zamawiania nie stanowi dużego problemu. Zanim jednak dojdzie do złożenia zamówienia, należy wziąć pod uwagę kilka czynników.
Nie tylko rodzaj śmieci, który będzie umieszczany wewnątrz. Równie ważna jest pojemność zbiornika. Musi ona zostać dopasowana do ilości gruzu, która będzie wytworzona w trakcie remontu. Tak, aby powierzchnia została w odpowiedni sposób wykorzystana. Pojemnik nie może być za mały, ponieważ trzeba będzie zamówić dodatkowy. Ewentualnym rozwiązaniem mogą być tańsze worki big-bag. Nie może także być zbyt duży, ponieważ może się okazać, że w połowie powróci on pusty do firmy wynajmującej. Pracownicy tych firm pomagają dopasować pojemność do potrzeb klientów.
Ile kosztuje wywóz gruzu?
Koszt wynajmu kontenera uzależniony jest od jego pojemności. Im będzie on większy, tym cena będzie rosnąć. To dlatego samą pojemność należy przemyśleć, aby nie okazało się, że inwestor płaci za niewykorzystaną powierzchnię. Koszt uwzględnia podstawienie kontenera, a także jego odbiór. Cena może także różnić się od rodzaju śmieci. Inną cenę mają odpady wielkogabarytowe, odpady zielone, a jeszcze inną odpady poremontowe. Kontenery dostępne są dla klientów indywidualnych oraz dla podmiotów gospodarczych, placówek państwowych.
Kontenery na gruz są w stanie ułatwić działanie. Zapewniają wygodę i komfort w trakcie prac remontowo-budowlanych. Współpraca z firmą zajmującą się wywozem gruzu, to najlepsza alternatywa, która chętnie wykorzystywana jest w obecnych czasach.