Demontaż nieczynnego torowiska, przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania ulic Zabrskiej, Hutniczej i Bł. Czesława w Gliwicach czy budowa ścieżki rowerowej. To zmiany, które zaplanowano w ramach kompleksowej modernizacji w rejonie ul. Jagiellońskiej.
O tym, że Jagiellońska i Zabrska potrzebują gruntownego remontu, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Zarząd Dróg Miejskich również dostrzega tę konieczność.
W ubiegłym roku w drodze przetargu wyłoniono wykonawcę dokumentacji projektowej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Projektowanie w Budownictwie Jacek Cichoński.
Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik ZDM, przekazała nam, że projekt ma być gotowy z końcem października. Wtedy będzie można przystąpić do kolejnych działań zmierzających do rozpoczęcia robót drogowych. – Zakłada się, że prace, prowadzone będą etapami – dodaje rzecznik ZDM.
Przypomnijmy, że projektant ma przygotować m.in. minimum 3-wariantową koncepcję przebudowy krzyżówki ulic Zabrskiej, Hutniczej i Bł. Czesława. Urzędnicy natomiast wybiorą rozwiązanie, które najlepiej będzie wpisywało się w ten rejon.
W ramach kompleksowej modernizacji przewidziano również wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni, przebudowę istniejących nawierzchni chodników i zjazdów, przebudowę oświetlenia ulicznego zgodną z Masterplanem, poprawę odwodnienia ulic, a także ewentualną korektę geometrii istniejących skrzyżowań oraz przebudowę sygnalizacji świetlnych.
Projekt zakłada także budowę ścieżki rowerowej (od placu Piastów do-przed wiaduktem nad torami kolejowymi – ul. Zabrska)
Co istotne, w przetargu znalazł się zapis, z którego wynika, że na całej długości przebudowywanych dróg ma zostać zlikwidowane nieczynne torowisko tramwajowe. Przy czym, jak podkreślono, zakres robót związanych z demontażem elementów infrastruktury tramwajowej oraz koszty z tym związane leżeć będą po stronie spółki Tramwaje Śląskie S.A.