SixSilver Jubiler Gliwice

Zmiana ul. Zwycięstwa w kolejną reprezentacyjną wizytówkę Gliwic planowana jest już od kilku lat.

FORUM

Te plany zaczynają nabierać kształtów. Ul. Zwycięstwa zmieni swój charakter, stając się przestrzenią bardziej przyjazną dla pieszych i rowerzystów. Pod koniec ubiegłego roku poznaliśmy koncepcję przebudowy jednej z najważniejszych ulic naszego miasta. Teraz czas na projekt.

Koncepcję zagospodarowania ul. Zwycięstwa poznaliśmy w listopadzie ubiegłego roku. Główne zmiany zaproponowane przez projektanta dotyczą zawężenia jezdni i budowy dodatkowego pasa, którym poruszałby się pojazd alternatywny dla obecnie funkcjonującego autobusu. Opracowanie przewiduje także wymianę nawierzchni jezdni ul. Zwycięstwa (w nawiązaniu do jej charakteru i estetyki) oraz nawierzchni chodników.

Projektant przyjął, że ciągi piesze mają pełnić dwie różne funkcje, tzw. szybką i rekreacyjną. Chodnik o szerokości 4 m przeznaczony do szybkiego przemieszczania się, prowadziłby od dworca PKP w kierunku Rynku (po stronie przy Urzędzie Miejskim). Po drugiej stronie koncepcja zakłada węższy chodnik o szerokości 3,5 m, z przylegającym na 2,5 m tzw. pasem technicznym, z miejscem dla zieleni, ławeczek i punktów postoju dla rowerów.

Wybrany wariant koncepcji zakłada także wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h. Założono lokalizację przystanków autobusowych: dwóch w kierunku Rynku i trzech w kierunku dworca. Wskazane zostały również możliwości ograniczonego czasowo postoju pojazdów dla zaopatrzenia/ dostaw. Rowerzyści będą poruszać się jezdnią.

To tylko koncepcja, teraz czas na projekt

Przygotowanie koncepcji przebudowy ul. Zwycięstwa było konieczne m.in. do oszacowania kosztów realizacji inwestycji. Zarząd Dróg Miejskich od początku zakładał jednak, że niektóre rozwiązania zawarte w opracowaniach koncepcyjnych mogą ulec modyfikacji w trakcie sporządzania dokumentacji projektowej.

Dlatego w ogłoszonym przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej „Przebudowy i zagospodarowania ul. Zwycięstwa w Gliwicach” zaznaczono, że zamawiający pozostaje otwarty na zmiany w przypadku przedstawienia propozycji mającej wpływ na bardziej racjonalne zagospodarowanie przestrzeni na wskazanym odcinku.

Wskazano także, że wykonawca dokumentacji musi uwzględnić inne realizowane lub zaplanowane inwestycje, m.in. budowę Centrum Przesiadkowego i przebudowę placu Piastów. Wykonawca przygotuje projekt w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. 

70 KOMENTARZE

  1. Michał Gorawski tylko co zarzywać na autys po szczepiąkach? Wydałem już całe 500+ na witaminę i raty za strukturalizator wody od dr Zięby a dzieciak dalej taki osowiały chodzi…

  2. Lukasz Oryszczak te chemtrailsy to straszny syf, truje ludzi i niszczy płaskoziem. Profilaktycznie należy zażywać witaminę C lewoskrętną.

  3. Marcin Polak chyba coś ci się pomyliło bynajmniej. Przecierz widać, że z foliji aluminowej a nie rzadnej gliny. Michał Gorawski ma rację, dobże odbija to całe g5. Ja noszę i czuję się się świetnie. Na chemitrejsy tez pomaga podobno.

  4. Mateusz Podolski szczególnie z promieniowaniem 5G i masowym zgonami na raka w tych okolicach tępe społeczeństwo łyka jak “pelikan”

  5. Może zamiast robić woonerfy z kolejnych ulic w Gliwicach to zajęlibyście się Chorzowską, przez którą ciągnie się duża większość komunikacji miejskiej (i nie tylko) do innych Śląskich miast? Jazda przez nią to jakaś katastrofa

  6. Woonerf też miał być przyjazny i co wyszło… Super kawiarenki lody itp. Siedząc jedząc lody pożeramy spaliny z samochodów i z A4 do du… y

  7. Ten projekt to jeden z wielu…czy doczeka realizacji – czas pokaze. W Gliwicach mamy głosne projekty a potem wszystko wyglada jak wyglada. Pierwsze – Focus – olbrzymia dziura w środku miasta – czeka i czeka i na nic się nie doczeka…a miało być tak pieknie… Dalej…Dworzec przesiadkowe zwane – centrum przesiadkowym – ilość koncepcji – olbrzymia…dziś mamy koncepcje któa niejako klepnieta wyglada jak rodem ze słabego filmu – fatalna otoczka calosci nie pozostalo nic z pierwotnych zalozen i wizualnej (ciekawej) koncepcji. Tu mamy polaczone dachy jakich pelno z lat 8- ubieglego stulecia…tylk ow nowej technologii..dalej …koncepcja Wieczorka dzis zwanej S….calosc absurdem ukwiecona – wyglada nie jak deptak a jak posmarkana nawierzchnia upstrzona co kawalek miejscem na samochod. Tragedia. Glowny plac nad DTS – miejsce choinki – wyglada jak chwastnik…zatem poczekajmy i zobaczymy co i jak…koncepcja w ktorej w srodkowym pasie porusza sie…autobus…Kuriozmu mdo kwadratu…Gdyby byl to tramwaj…nie piszcie mi prosze o C(halasie) bo dzis te z PESY sa ciche…to co innego ale chcemy wyprzedzic czas…mamy zatem dziury w srodku miasta ktore strasza…oby Zwyciestwa bylo faktycznym zwyciestwem koncepcja XXI wieku ktora mozna sie bedzie chwalic…a nie chodzic drogami alternatywnymi…

  8. Małgorzata Konior park jest z tyłu Zwycięstwa . Jeżdżę po Europie i ani w Berlinie ani w Koln ści innych miastach nie sadzi się drzew na głównejn ulicy

  9. Leszek Frankowski ale na tej ulicy mieszkają tez ludzie, a im może te drzewa są potrzebne. Wnioskuje, ze pan tu nie mieszka tylko pracuje i wraca do swoich zielonych terenów, bo ktoś kto tu mieszka tak by nie pisał

  10. Jacek chyba za często jeżdżę rowerem po naszym pieknym mieście żeby się zgodzić z Twoim “super”. Stres, spaliny, hałas, podmuchy powietrza i ocierające się o ciebie auta. O jeździe z dziećmi to już w ogóle lepiej nie mówić. Jazda ddr w centrum miasta jest delikatnie mówiąc bezpieczniejsza i przyjemniejsza. Jeśli nie wierzysz to przejedź się z rowerem do Kędzierzyna-Koźla bo to co oni ostatnio zrobili w centrum dla rowerzystów to jest dopiero SUPER.

  11. A czemu nie? Jezdnia jest super dla rowerów, w środku miasta to przestrzeń bardziej dla rowerów niż dla samochodów. Czemu rowerzystów spychać na wąską „ścieżkę”, albo i chodnik?

  12. Leszek Frankowski proszę nie obawiać się tych drzew – na tym betonie, drzewa będą rosły tylko w projektach i wizualizacjach.

  13. Małgorzata Konior drzewa przy głównej ulicy to porażka . Bo po to zagraża nie dość że przechodnią to zasłaniają widok kierowcą ..

  14. Małgorzata Konior proszę spróbować wyjechać z bramy na Zwycięstwa podczas szczytu ( pomiędzy 11 a 18 ) jest to bardzo trudne .A drzewa jeszcze bardziej utrudnią to , wiem co mówię bo mieszkam na Zwycięstwa i czasem stoję po kilka minut zanim mam szansę wyjechać

  15. Leszek Frankowski niech się pan nie obawia o wyjeżdzających z bramy, bo przy małej prędkości jest to łatwe. A ulica ma się stać przyjazna mieszkańcom, a nie ich samochodom.

  16. Drzewa przy głównej ulicy i w dodatku zasłaniające widok ( wyjeżdżającym z bram ) – firma która to robi to pewnie ta sama co robiła to coś na Wieczorka/Simieńskiego ( Łunerf ) porażka , a w dodatku bierze za to badziewie TAKIE PIENIĄDZE

  17. Jeżeli ZDM zaklada od początku możliwość zmian w koncepcji to należy się bać. Wylecą drzewa, zwiększymy prędkość do 50 km/h i w miejsce drzew utworzymy szybki pas, albo jeszcze lepiej parkingi, wszak ich zawsze za mało. Zakusów ZDM należy się conajmniej obawiać, bo oni nie lubią zielonego. Obym się myliła, ale postaram się obserwować postęp „zmian”

Dodaj komentarz

Please enter your comment!
Please enter your name here