Biuro podróży oszukało? Klient nie zapłacił? Co robić by odzyskać pieniądze?

Jesteśmy w środku sezonu urlopowego, wiele osób korzysta z usług biur podróży, ale często zdarza się tak, że to, co zastajemy na miejscu nie jest zgodne z ofertą, którą widzieliśmy w katalogu. Czy w takim przypadku mamy szansę odzyskać pieniądze?

Szansa na odzyskanie środków zainwestowanych w wymarzone wakacje istnieje i jest to perspektywa bardzo realna, acz odłożona w czasie. Sporo czasu zajmuje korespondencja polubowna z tour operatorem oraz ewentualne postępowanie sądowe. Niemniej jednak warto na to postawić, ponieważ niejednokrotnie wakacje kosztują nas sporo pieniędzy, które odkładamy przez cały rok.

Co powinniśmy w takim razie zrobić lub czego nie robić, będąc już na miejscu?

Musimy zgłosić rezydentowi na miejscu, co nam się nie podoba, obowiązkowo na piśmie, dokumentacja zdjęciowa będzie dodatkowym atutem. Postarajmy się o świadków zaistniałego stanu rzeczy. Ważne jest, aby taki nieudany urlop dokumentować pisemnie, zdjęciowo, tak aby zeznania były maksymalnie wiarygodne dla sądu. Zdjęcia pokoju, który nam się nie podoba, zdjęcia na stołówce czy menu, jeżeli nie podoba nam się forma all inclusive, którą wykupiliśmy. Warunki hotelowe, miejsce w pokoju. Wszystko ma znaczenie. Unikać na pewno powinniśmy agresywnego wyjaśniania swoich racji, absolutnie nie możemy być pod wpływem alkoholu. Nie dość, że osłabia to później naszą argumentację w sądzie, to jeszcze wypadamy na zwyczajnych pieniaczy. Ważne jest w miarę możliwości zachowanie zimnej krwi i dokumentowanie wszystkiego, co naszym zdaniem jest inne niż w katalogu.

Często też spotykamy się z sytuacją gdy firma, w której jesteśmy ubezpieczeni nie chcę nam wypłacić należnych naszym zdaniem pieniędzy. Jakie są najczęstsze sztuczki ubezpieczycieli i jak się przed nimi uchronić?

Jest to niestety zjawisko powszechne. Ubezpieczalnie co do zasady stoją na stanowisku podobnym jak ZUS – nie wypłacamy i tyle. Może akurat okaże się, że „delikwent” nie odwoła się i zaoszczędzimy trochę kasy. Nasza recepta na to jest prosta – skontaktujcie się z fachowcem, przedstawcie mu swoje racje, niech on stwierdzi jakie macie realne szanse na walkę z nieuczciwym ubezpieczycielem.

Co najczęściej dominuje w tego typu sporach?

Zaniżone odszkodowania, stwierdzenie braku odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń mimo dość ewidentnych sytuacji, ignorancja klienta na każdym etapie postępowania polubownego czy sądowego. Jeżeli są już Państwo w tego typu sytuacji, że ważą się losy ewentualnej wypłaty odszkodowania to dajcie sobie szansę. Zapraszamy do bezpłatnych konsultacji z naszymi prawnikami specjalizującymi się w tego typu sprawach. Kancelaria nie pobiera honorarium za prowadzenie sprawy, wynagrodzenie płatne jest po zakończonym SUKCESEM postępowaniu polubownym lub sądowym i uzyskaniu zadowalającego odszkodowania lub zadośćuczynienia.

Co w sytuacji, gdy ktoś jest nam winien pieniądze? Np. wykonaliśmy usługę, ale nie zleceniodawca zwleka z zapłatą, albo pożyczyliśmy komuś pieniądze, a on ich nie oddaje.

Jest to również zjawisko bardzo powszechne. Kontrahent opóźnia się z płatnością faktury, pracodawca z wypłatą wynagrodzenia, pożyczkobiorca nie oddaje długu w terminie. Nie ma sensu wymierzać sprawiedliwości samodzielnie. Istnieją metody całkowicie legalne i osadzone w obowiązujących przepisach, a przede wszystkim skuteczne, które możemy zaproponować, a które przynoszą efekty w skutecznej w walce z nierzetelnymi lub spóźniającymi się z płatnością kontrahentami. Również w tej dziedzinie Kancelaria Libertas ma doświadczenie i na co dzień pomaga klientom w odzyskiwaniu swoich wierzytelności.

 



Kancelaria Odszkodowawcza Libertas
44-100 Gliwice, ul. Opolska 19

email: biuro@kancelaria-libertas.pl

client-image
client-image
client-image
client-image

Podobne artykuły

Ulubiony Portal Gliwiczan

102,661FaniLubię
14,741ObserwującyObserwuj
1,138ObserwującyObserwuj

Inne artykuły