Gliwicki ITS, czyli inteligentny system sterowania ruchem, to jeden z najnowocześniejszych tego typu systemów w Polsce i pierwszy w regionie.

Dzięki niemu kierowcy mogą płynniej i szybciej poruszać się po mieście, a w razie potrzeby sprawniej znaleźć miejsce parkingowe. ITS pozwala także m.in. na zaplanowanie najkorzystniejszej trasy przez miasto na ekranie własnego komputera lub smartfona, za pomocą aplikacji ITS Gliwice.

40 KOMENTARZE

  1. Na Daszyńskiego przy przejściu dla pieszych za kościołem system/człowiek?? Notorycznie i złośliwie włącza czerwone (często przed samym autem prowokują do gwałtownego hamowania) dla dadjezdzajacego auta nawy jeśli na całej drodze jest tylko jedno auto i jedzie z prawidłową predkoscia w pobliżu pasów nie ma ani jednego pieszego. Niesamowicie denerwujące zwłaszcza jeśli przejeżdża się tamtędy kilka razy dziennie

  2. Ten system działa dobrze tylko w godzinach szczytu, przy małym ruchu jadąc przez całe Gliwice zaliczymy wszystkie światła 🙂

  3. System chyba nie jest właczony…Mili panstwo tak nie dziala system inteligentny bo pracowalem przy takich rozwiazanich albo ktos gra głupa albo nie jest on uruchamiany. Pierwsza sprawa przejscie dla pieszych – sprawdzone przez ponad miesiac w kilkudziesieciu lokalizacjach ‘swiatel’ na skrzyzowaniu. Pieszy – jesli nie nacisnie odpowiednio szybko przycisku to nie przejdzie na druga strone – pomimo ze samochody juz jada w tym samym rownoleglym kierunku – to jest absurd i marnowanie czasu na kolejne obejscie najczesniej zgodnie z ruchem wskazowke zegara. Patrzymy jada – naciskamy i nie przejdziemy – tak jest zawsze – musimy poczekac cala ‘kolejke’ – prosze sobie to przetestowac i zapytac w systemie zarzadznaia kto z nas robi ‘wariatUFF’

  4. Ten system generuje smog i hałas. W nocy zawsze się pali czerwone światło, bo zielone chyba by mogło prowokować do szybkiej jazdy albo do płynnej. A tak co chwilę STOP i ruszamy = brak płynnej jazdy, utrzymywanie silnika poniżej optymalnej sprawności, większe spalanie przy ruszaniu = więcej spalin. Brawo “wy”

  5. System nie działa. Ruch pieszych nie został w nim uwzględniony. W większości miejsc pieszym było łatwiej przed wprowadzeniem tego “generalnego” wynalazku.

  6. sygnalizacja inteligentna inaczej… na wielu skrzyżowaniach kamery/ czujniki ruchu (nie wiem co odpowiada za zapalenie światła zielonego) nie widzą dobrze oświetlonego rowerzysty, mruganie też nic nie daje, albo bardzo rzadko np skrzyżowanie kozielska-droga do areny, kozielska – Styczyńskiego, dąbrowskiego-zabrska-chorzowska, warszawska-świętojańska, pszczyńska-panewnicka… można byłoby tak wymieniać dziesiątki skrzyżowań. to jest tragedia.
    Wywołanie zielonego powinno odbyć się poprzez przejechanie pętli magnetycznej w pewnej odległości od sygnalizatora, żeby ta mogła dać sygnał zielony przed wyhamowaniu do zera od 50 km/h

  7. PROSZĘ POJECHAĆ DO WROCŁAWIA , TAM NIE MA GUZIKÓW I CAŁY SYSTEM
    DZIAŁA NORMALNIE !!! DA SIĘ !! A INTELIGENTY W GLIWICACH BLOKUJE RUCH PIESZYCH I ROWERÓW !!
    MODERNIZACJA DRÓG BEZ UWZGLĘDNIENIA ŚCIEŻEK ROWEROWYCH TO
    K P I N A ! ! !

  8. Dla pieszych beznadziejny, widząc zielone światło na przejściu nie ma nawet co się łudzić, że zdąży się przejść, bo na 90% zaraz zacznie migać i zmieni się na czerwone – cykle dla pieszych są zdecydowanie za krótkie, np. przy dworcu idąc od ul. Zwycięstwa nie da się przejść na drugą stronę spokojnym krokiem żeby zmieścić się w cyklu zielonego światła. System automatycznej detekcji rowerzystów na przejazdach działa słabo, zwykle trzeba i tak przyłożyć rękę. Dodatkowo chodniki w centrum są tak połączone przejściami, że często trzeba przechodzić przez 2 / 3 światła żeby przejść na drugą stronę, np. idąc od bloków na ul. Dunikowskiego w kier. kościoła przy politechnice. Chodniki są do tego dość wąskie lub szerokie z zaparkowanymi na nich autami – do najwęższych należy chyba ten przy ul. Kłodnickiej od strony rzeki, który dodatkowo jest zawalony koszami na śmieci, żeby dwie osoby miały problem się na nim minąć. To wszystko sprawia, że poruszanie się pieszo po centrum jest średnio przyjemne.

  9. Cały ten system przede wszystkim KOSZTEM PIESZYCH! Okolice Dworcowej/DTŚ to las sygnalizatorów świetlnych, prawoskręty lewoskręty wszędzie światła i na małym odcinku ciągłe czekanie aż łaskawie zapali się zielone dla pieszych. Poza tym zielone dla pieszych na przyciski w centrum miasta to PORAŻKA!..a w dodatku nie higieniczne rozwiązanie.
    W Gliwiach brakuje mi w ostatnich 20-latach – drzew wzdłuż głównych ulic w mieście (pozostały nieliczne np. przy Częstochowskiej, Wrocławskiej , Dworcowej) i brak sieci ścieżek rowerowych (strach jeździć rowerem ulicami, a po chodniku mandat). To by było na tyle.
    Gliwice – miasto dla samochodów.

  10. Ten wasz cud technologiczny włącza samoczynnie światła na przejściu dla pieszych nawet jak nie ma ani pół pieszego, także proszę o update

  11. Dziś (piątek, 26 kwietnia 2019, 17:30) ta sztuczna inteligencja chyba do reszty padła na Rybnickiej.
    Między Nowym Światem a Kochanowskiego korek, a dalej Rybnicka pusta. Światła kompletnie rozregulowane – a znam, bo często tam jestem.

  12. A spróbuj przejść przez pasy na skrzyżowaniu koło katedry i uk. Nowy Świat. Pieszy stoi, auta nie jadą a światła świecą sobie jak chcą. Co widzą kamery na ulicy skoro nic nie jedzie? Masakra. I w nocy tez tak jest.

  13. Przecież to tak naprawdę nie działa widać w nocy…nic nie jedzie a stoi sie na czerwonym świetle. I można tak wymieniać wiele jak i nie wszystkie skrzyżowania działające w tym systemie.

  14. Ten system się nie sprawdza. Codziennie wjeżdżam do Gliwic ulicą Pszczyńską i przejeżdżam przez światła dla pieszych obok Lidla i wcześniej, obok składu złomu. Efekt jest taki, że jadę sobie spokojnie, mam zielone światło, nagle zapalają się czerwone (nikogo na przejściu nie ma), hamuję i w momencie gdy sie zatrzymam, zapala się zielone. Jaki tu sens, ekonomia i ekologia (spalanie przy ruszaniu!). Czemu światła się zmieniają na czerwone gdy czujniki wykryją nadjeżdżające auto??

  15. Nie działa
    Przy placu krakowskim w stronę straży pożarnej to się chyba 10min stoi zanim w końcu łaskawie zielone wskoczy albo i nie wskoczy dla pieszych
    W stronę architektury i chemii spoko się zmienia myk myk jak powinno a przy straży nic
    A spróbuj przejść po 10min stania na czerwonym to zaraz jakiś pajac wyskoczy z mandacikiem bo przecież na czerwonym przeszedłeś.
    Szybciej już by się zbudowało przejście podziemne niż to zielone się tam zrobi xD xD xD

  16. Inteligentny system sterowania ruchem jest jak….. Uderzenie obuchem. Niczym zachód słońca, kiedy mam wkur bez końca….. Bo światła czerwone się świeca wciąż a w mojej głowie myśli gąszcz. Wszystko stoi nic nie jedzie, gliwicki Its się taża w biedzie. Panie informatyku, zrób nam wszystkim przysługę i wyciąg wtyczkę z gniazdka… To już i tak porażka.

  17. Godzina 3-cia w nocy, jadę Chorzowską, nie ma na ulicy żywej duszy, przejście dla pieszych i przed nosem zapala się czerwone – hamowanie, kolejne przejście to samo….. – system tak inteligentny, jak jego dzieci z magistratu, które to wymyśliły lub tylko akceptują 🙁

  18. I cóż, że światła mamy inteligentne skoro dojeżdżam do skrzyżowania, mam zielone i muszę hamować do zera bo święte krowy przede mną nie potrafią na czas “jedynki” wrzucić. I stoisz jako 4-5 auto i krew Cię zalewa

  19. Już widzę jak policja z tego korzysta jak będzie się spieszyć do domu Pozdrawiam Panów z niebieskiego stingera którzy kończąc służbę zjechali na bombach pod komisariat

  20. Taki inteligentny że pieszy ma na przejście przez pasy 2-5 sekund , ciężko przejść przez szeroką jezdnię . Starsze osoby wgl nie mają szans zmieścić się w czasie .

  21. Propaganda sukcesu jak w TVPiS. Jest to jeden z najgorszych systemów jaki widziałem – w godzinach szczytu na głównej drodze zielone światło pali 3 sekundy, a przy zerowym ruchu nad ranem piesi czekają po kilka minut. Czekanie pełnych dwóch zmian świateł żeby przejść przez przejście nie dziwi już chyba żadnego gliwiczanina. Tak samo czerwone światło dla “uprzywilejowanych” autobusów, gdy przystanek znajduje się bezpośrednio przed skrzyżowaniem (zielone światło zapala się gdy autobus zatrzymuje się na przystanku, a gdy rusza jest już czerwone). O światłach przy DTŚ i dworcowej nawet nie wspominam, bo tylko raz tamtędy szedłem – wolę nadrobić 200-300m i zaoszczędzić kilka minut. Tego typu przykłady można mnożyć bez końca (np. związane z remontem ul. Jagiellońskiej). Ale oczywiście wszyscy politycy mówią o inteligentnym systemie i zrównoważonym transporcie, a opinią gliwiczan nikt się nie przejmuje.

  22. Czy ten inteligentny system obsługuje także przejścia dla pieszych ??
    Już od dłuższego czasu miewam sytuacje w których muszę stać 2 cykle na przejściu bo “za późno” kliknąłem w sygnalizator.

  23. System jest na tyle inteligentny na ile są inteligentni programujący go. Pracownicy ZDM charakteryzują się bezdenną głupotą i nieudacznictwem, więc raczej nic z tego nie będzie.

  24. No, szczególnie jak się jedzie Bojków-Gliwice. Pusto, ale musisz się zatrzymać na światłach do zera, bo choćbyś jechał 20km/h to się na zielone nie zmieni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here