Od 7 do 18 marca wnioski na realizację najważniejszych dla lokalnej społeczności zadań będą mogli składać gliwiczanie, których pomysły zyskały aprobatę nie mniej niż 15 osób.
Będą je też mogli składać radni Rady Miasta Gliwice, kluby radnych, komisje stałe Rady Miasta, radni osiedlowi, Rady Osiedli, radni Młodzieżowej Rady Miasta i Młodzieżowa Rada Miasta. Wnioski (maksymalnie 3 od każdego podmiotu) należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego lub za pośrednictwem platformy ePuap/SEKAP.
Zarówno osoby składające wnioski, jak i popierające je, muszą w bieżącym roku ukończyć 16 rok życia. Można osobiście złożyć maksymalnie trzy wnioski i poprzeć dowolną liczbę wniosków. Szczegółowa prezentacja KROK PO KROKU, pokazująca jak należy poprawnie przygotować i złożyć wniosek, dostępna jest na stronie Urzędu Miejskiego.