Trzy lata od wprowadzenia modelu SX4 S-CROSS, Suzuki prezentuje jego nową generację. Teraz SX4 S-CROSS dostępny jest z nową gamą silników turbodoładowanych BOOSTERJET i bogatszym wyposażeniem standardowym. Zmieniona stylistyka nadwozia oraz zwiększony prześwit podkreślają tożsamość marki Suzuki związaną z doświadczeniem w produkcji modeli SUV.
16 i 17 sierpnia w salonach w Rybniku i Gliwicach przez cały dzień odbywały się premierowe pokazy nowego modelu. Zaproszeni goście mieli okazję dokładnie zapoznać się z najnowszym samochodem Suzuki dzięki szczegółowej prezentacji znanego dziennikarza motoryzacyjnego, prowadzącego program TVN Turbo „Automaniak”, mowa o Jarosławie Maznas.
Ponadto na wszystkich chętnych czekały również samochody demonstracyjne, którymi można było odbyć jazdy próbne, dostępna była zarówno wersja z silnikiem 1.0 BOOSTERJET oraz manualną skrzynią biegów, jak i wersja 1.4 BOOSTERJET z 6 biegową automatyczną skrzynią biegów. Po jeździe wszyscy, nawet Ci początkowo nastawieni bardzo sceptycznie, zgodnie stwierdzili, że nowy S-Cross zaskoczył ich bardzo pozytywnie.
Dodatkowymi atrakcjami były konkursy z nagrodami, niepowtarzalne oferty cenowe, wyborny poczęstunek przygotowany przez Hotel Spa Laskowo, plażowa sceneria gdzie można było odpocząć na leżakach oraz niesamowity pokaz trialu rowerowego. Każdy znalazł coś dla siebie, nie nudziło się również najmłodszym.
Druga generacja SX4 S-CROSS ma ciekawą, zdecydowaną stylizację przedniej i tylnej części nadwozia, gdzie oprócz zmian kształtów zastosowano również nowe reflektory/lampy w technologii LED. W modelu tym wykorzystano najnowszą gamę silnikową jednostek turbodoładowanych BOOSTERJET oraz nowy rozmiar ogumienia, który pozwolił uzyskać większy prześwit podwozia. Dodatkowo rozszerzono znacznie zakres wyposażenia standardowego.
Model Nowy SX4 S-CROSS będzie oferowany wyłącznie z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi: 1.0 BOOSTERJET (112 KM) oraz 1.4 BOOSTERJET (140 KM) z napędem na 2 koła lub na 4 – ALLGRIP. Silniki współpracują: z 5-stopniową (1.0) lub 6-stopniową (1.4) manualną skrzynią biegów. Dla obu jednostek dostępna jest również automatyczna, 6-stopniowa skrzynia biegów.
W porównaniu do aktualnego modelu wyposażenie standardowe wersji Comfort oraz Premium zostało znacznie wzbogacone. Już pierwsza wersja – Comfort – zawiera zarówno rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa, w tym 7 poduszek powietrznych, oraz rozwiązania podnoszące komfort, jak system Hill Hold Control, dzięki któremu ruszanie pod górę nie sprawi kierowcy problemów. Z kolei system Engine Auto Stop Start zadba o zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji. Wersja Comfort to także manualna klimatyzacja oraz praktycznie rozwiązania typu komunikacja bezprzewodowa Bluetooth® czy tempomat z ograniczeniem prędkości.
Wersja Premium została wzbogacona jeszcze bardziej. To wiele dodatkowych elementów, m.in. światła do jazdy dziennej w technologii LED, 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu i interaktywny system multimedialny ze zintegrowaną tylną kamerą cofania.