W Biurze Obsługi Interesantów UM będzie działał punkt, w którym bezpłatnie potwierdzimy Profile Zaufane.

Do tej pory było to możliwe wyłącznie w placówkach Urzędu Skarbowego oraz w biurze terenowym ZUS. Obecnie dzięki pozytywnej opinii Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji będziemy mogli potwierdzić naszą tożsamość również w Urzędzie Miasta.

Profil zaufany to bezpłatny odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Wykorzystując go, obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie.

Warunkiem korzystania z Profilu Zaufanego jest utworzenie konta na ePUAP. W tym celu należy odwiedzić stronę internetową www.epuap.gov.pl, na której Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji udostępniło odpowiednie usługi oraz instrukcje. Po utworzeniu konta trzeba wypełnić elektroniczny wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP, a następnie w ciągu 14 dni udać się do punktu potwierdzającego Profile Zaufane.

Potwierdzenie danych zapisanych na koncie oraz znajdujących się w złożonym wniosku, nastąpi na podstawie przedłożenia przez zainteresowanego dowodu osobistego lub paszportu. Jeżeli dane będą zgodne z tym dokumentem, to po podpisaniu dwóch egzemplarzy wydrukowanego wniosku nastąpi potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP – ważnego przez 3 lata.

(źródło: UM Gliwice)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here