W tym roku nie będzie Roweru Miejskiego. Jak odzyskać depozyt?

W listopadzie ubiegłego roku zakończył się sezon Gliwickiego Roweru Miejskiego (GRM). W tym roku nie będzie on kontynuowany.

W tym roku nie będzie rowerów. Dlaczego?

W 2023 roku nie wybierzemy się na wycieczkę, nie dojedziemy do pracy ani szkoły rowerem miejskim. Przetarg, który miał wyłonić organizatora Gliwickiego Roweru Miejskiego zakończył się fiaskiem. Miasto zabezpieczyło na ten cel za mało pieniędzy.

– Nie wybrano żadnej oferty, bo wszystkie przekraczają kwotę zabezpieczoną w budżecie miasta na ten cel – tłumaczył w styczniu br. Urząd Miejski w Gliwicach. – W obecnej, wyjątkowo trudnej sytuacji ekonomicznej, miasto musi oszczędzać – dodali urzędnicy.

Nadzieją Rower Metropolitalny? Nieprędko

– Gliwice zamierzają przystąpić do Roweru Metropolitalnego, którego organizacją zajmuje się Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia – czytamy na stronie urzędu. Należy jednak pamiętać, że nie wiadomo kiedy system uda się uruchomić. Wiele wskazuje na to, że w tym roku z wypożyczalni rowerów będziemy mogli skorzystać co najwyżej idąc do prywaciarzy.

Cząstkowych informacji na ten temat można dowiedzieć się ze strony Urzędu Miejskiego w Katowicach, który chwali się, że „od kwietnia w Katowicach startuje największy w regionie system wypożyczalni rowerów miejskich. Ale już w III kwartale tego roku planowane jest uruchomienie systemu roweru metropolitalnego”. To daje nadzieję na uruchomienie systemu już w lipcu, jednak pamiętajmy, że wrzesień również zalicza się do trzeciego kwartału roku, a sezon rowerowy kończy się w listopadzie.

Jak odzyskasz swoje pieniądze?

Miasto wraz operatorem GRM, firmą ROOVEE, przypominają o konieczności wypłat depozytów zgromadzonych na indywidualnych kontach użytkowników roweru miejskiego.

Aby odzyskać pieniądze ze swojego konta GRM, należy wydrukować formularz zwrotu, dostępny na stronie gliwickirowermiejski.pl, wypełnić go i zeskanować, a następnie przesłać na adres bok@roovee.eu. Pod ten sam adres wystarczy też wysłać e-mail zawierający informacje niezbędne do zwrotu depozytu (dane identyfikacyjne klienta, numer konta bankowego oraz kwotę zgromadzonych środków celem weryfikacji). 

Jak informuje ROOVEE, zwrot pieniędzy powinien nastąpić niezwłocznie po pozytywnej weryfikacji, jednak w terminie nie dłuższym niż 14 dni.

Przeczytaj również:

Artykuł o tym, dlaczego miasto rezygnuje z Gliwickiego Roweru Miejskiego (11 stycznia 2023)

client-image
client-image
client-image
client-image

Podobne artykuły

Ulubiony Portal Gliwiczan

102,556FaniLubię
14,739ObserwującyObserwuj
1,138ObserwującyObserwuj

Inne artykuły