Nowoczesny środek komunikacji miejskiej stopniowo zadomowia się w Gliwicach. Ostatnie tygodnie przyniosły wiele pozytywnych zmian w funkcjonowaniu usługi – najważniejsze z nich dotyczą zasięgu oraz ceny przejazdu.

Największym zaskoczeniem związanym z AutoHOP-em w ostatnich dniach była zmiana ceny za przejazd. Z prawie 5 złotych spadła do 2,99. Za drugiego pasażera zapłacimy natomiast 2,25 zł. Zmiana ta może okazać się prawdziwą rewolucją, biorąc pod uwagę, że cena normalnego biletu autobusowego wynosi 3,20 zł.

Po obniżce AutoHOP stał się więc najtańszym środkiem transportu w Gliwicach, a do tego dochodzą jeszcze inne jego zalety, takie jak wysoki komfort podróży, szybkość przejazdu czy sprawność jego zamawiania.

– Chcemy zaproponować mieszkańcom Gliwic najkorzystniejszy pod każdym względem środek transportu, który będzie służyć im nie okazjonalnie, lecz na co dzień: w dojazdach do pracy, szkoły itd. – mówi Joanna Maj, przedstawicielka marki AutoHOP. – Zależy nam, by przekonać jak największą liczbę gliwiczan do tego, że dzięki współdzieleniu przejazdu można przemieszczać się wygodnie, szybko i zarazem ekonomicznie. 

Przy nowej stawce do codziennych podróży AutoHOP-em zaczynają przekonywać się również osoby, które do tej pory jeździły do pracy własnym samochodem. Po dodaniu kosztów eksploatacji do ilości miesięcznego zużycia paliwa cena 2,99 zł za każdy przejazd jawi się naprawdę korzystnie. 

Nowe dzielnice i godziny pracy AutoHOP-a

Od początku działania usługi w jej kanałach społecznościowych zapowiadano, że zasięg przejazdów w przyszłości może się rozszerzyć. Nie skończyło się na słowach – w ciągu ostatnich kilku tygodni strefa AutoHOP-a zwiększyła swoje rozmiary ponad dwukrotnie. Do pierwotnego obszaru dołączono m.in. Stare Gliwice, Łabędy wraz ze strefą ekonomiczną, Obrońców Pokoju oraz technologiczną część Trynku, określaną mianem Nowych Gliwic. 

– Potrzebowaliśmy czasu, by wybadać, gdzie jest największe zapotrzebowanie na tego rodzaju transport. Zarówno w przeprowadzonej ankiecie, komentarzach, jak i prywatnych wiadomościach gliwiczanie najczęściej prosili nas o Stare Gliwice, Łabędy i Obrońców Pokoju, dlatego te dzielnice stały się naszym priorytetem – tłumaczy Łukasz Gmyz, inżynier aplikacji.

Rozszerzony zostały również czas działania AutoHOP-a, głównie ze względu na pracowników zakładów na strefie ekonomicznej, którzy zaczynają pracę wcześnie rano. Obecnie z usługi można korzystać w dni robocze od 5:00 do 20:00, w weekendy natomiast od 8:00 do 20:00.

Zmiany i usprawnienia w aplikacji

Rozwój nie omija również samej aplikacji, która jest podstawą działania AutoHOP-a. Oprócz udoskonaleń algorytmu i zmian w zakresie rozmieszczenia punktów wejściowych i docelowych wprowadzono także usprawnienia, o które prosili użytkownicy. Wśród nich znalazły się np. podpisy pod zdjęciami wskazującymi miejsce spotkania z busem czy oznaczenie zasięgu usługi podczas zamawiania przejazdu. Obecnie trwają natomiast prace nad systemem poleceń oraz możliwością zasilania konta za pomocą karty bankowej. Usługa rozwija się więc w najlepsze, zwiększając tym samym swoją atrakcyjność w oczach gliwiczan i przyciągając nowych pasażerów.

Osoby, które jeszcze nie zdążyły zaznajomić się z nowym środkiem komunikacji miejskiej, znajdą wszystkie potrzebne informacje na stronie internetowej www.autohop.pl. Aplikacja jest natomiast dostępna do pobrania w Google Play i App Store.

103 KOMENTARZE

  1. W jaki sposób można zgłosić zwiększenie zasięgu o ul. Janiny Omańkowskiej lub ul. Szymanowskiego?

  2. Nie będą konkurencją dla taxi. Raz, że nie jeżdzą wszędzie. Na obrzeża Gliwic nie pojadą. A dwa. Do ich autka trzeba kawał drogi podejść. A są osoby starsze, czy niepełnosprawne, dla których chodzenie to problem.

  3. AutoHOP Toszek akurat byłby dla Was kopalnią złota – połączenia miejskich na dojazd do Gliwic to katorga i strata 1/4 życia, a ludzie i tak jeżdżą bo innej opcji niema. Chyba że się chce zapieprzać 20 minut z buta na pociąg. Gdyby weszła wygodniejsza alternatywa to auta byłyby pełne.

  4. W C.H Arena na pasażu stoi jeden autobus AutoHOP, są tam hostessy które pomogą przy użyciu aplikacji i wszystko wyjaśnią 🙂 Dodatkowo dostaje się dwa przejazdy gratis 🙂

  5. Jacek Serafin Prosimy w takim razie o kontakt z biurem obsługi klienta, nr 32 445 70 55 w godz. 8:00 – 16:00. Tam zgłosi się specjalista od aplikacji.

  6. Tak jak napisała Pani powyżej, nasze samochody są wyposażone w jeden fotelik dla mniejszych dzieci oraz podkładkę dla nieco starszych. Z dwójką małych dzieci problem byłby natury czysto logistycznej – dwa na stałe przytwierdzone foteliki to dwa zajęte miejsca w busie. Co zaś tyczy się ceny – za każdego kolejnego pasażera zamawiający płaci 2,25 zł 🙂