Miasto Gliwice będzie miało nowe logo. Jakie będzie? Zdecydują mieszkańcy, głosując na jedną z trzech przygotowanych propozycji
Dotychczasowe logo miasta ma już 11 lat. Zostało wprowadzone w 2006 r., a w 2010 r. przeszło lifting. Wraz ze zmieniającymi się trendami przyszedł czas na zmianę znaku, który w licznych publikacjach, na plakatach i folderach reprezentuje nasze miasto. Trzy propozycje nowego logo przygotowała firma Rio Creativo ze Słupska, zajmująca się brandingiem i komunikacją wizualną.
– Logo miasta nie odpowiada obecnym trendom i wymaga gruntownej zmiany. O przygotowanie propozycji nowego znaku poprosiliśmy agencję Rio Creativo, która stworzyła m.in. systemy identyfikacji wizualnej miast. Przedstawione projekty korespondują z charakterem naszego miasta – wyjaśnia Krystian Tomala, zastępca prezydenta Gliwic.
Nowe logo ma być znakiem, z którym będą się identyfikowali mieszkańcy, dlatego Prezydent Miasta Gliwice zachęca wszystkich gliwiczan do udziału w konsultacjach społecznych. Głosowanie trwa od 13 września do 6 października i jest prowadzone na stronie www.gliwice.eu.
Aby oddać swój głos należy podać swoje imię, nazwisko oraz adres zamieszkania i kliknąć na wybrane logo. Uwaga! Swój głos na jedną z trzech propozycji można oddać tylko raz.
Charakterystyczne dla Rio Creativo są proste pomysły i śmiałe rozwiązania. Propozycje przygotowane dla Gliwic wpisują się w ten trend, są jednak różnorodne. Warto wziąć udział w konsultacjach, by mieć wpływ na wybór najbardziej odpowiedniego znaku, który będzie promował nasze miasto.
– Logo ma być nośnikiem idei związanych z tożsamością miasta, dlatego jego wybór pozostawiamy gliwiczanom. Nie chcemy wprowadzać takiej zmiany bez opinii mieszkańców – mówi Krystian Tomala.
Nowe logo Gliwic będzie funkcjonowało od 2018 r.
Jaki będzie nowy symbol graficzny Gliwic?
Opisy przygotowała firma Rio Creativo.
Propozycja 1
Logo i identyfikacja wizualna bazuje na najbardziej charakterystycznym obiekcie Gliwic – Radiostacji. W nowym znaku przedstawiona jest ona w nowoczesny, odświeżony sposób, dostosowany do narzędzi komunikacji XXI wieku. Jednocześnie zachowuje ciągłość historyczną. Dzięki temu fundament całej komunikacji można oprzeć o ideę pozytywnych fal, dobrego sprzężenia zwrotnego i konstruktywnej rezonacji miasta z innymi podmiotami np. inwestorami czy turystami. Rolą sygnetu jest podkreślenie innowacyjnego i wysoko zaawansowanego technologicznie charakteru miasta.
Prezentowany układ logo jest tylko jedną z możliwości i może być stosowany w różnych konfiguracjach.
Propozycja 2
Propozycja druga zbudowana jest w oparciu o charakterystyczną, stworzoną na potrzeby logo czcionkę. Jest mocna w swojej prostocie, co czyni ją zapamiętywalną i łatwą do odtworzenia przez odbiorców. W dyskretny sposób nawiązuje do Radiostacji Gliwickiej. Jednocześnie jest to na tyle pojemny koncept, że może wzbudzać wiele skojarzeń dlatego osią komunikacji może tu być również wzrost, strzałka nawigacyjna, progres. Jest to uniwersalny znak rozumiany przez wszystkich podobnie.
Prezentowany układ logo jest tylko jedną z możliwosci i może być stosowany w różnych konfiguracjach.
Propozycja 3
Propozycja trzecia wprost nawiązuje do historii miasta, jest bezpośrednim odniesieniem do herbu, czyli tradycji. Komunikujemy wówczas, że nawet jeśli jesteśmy nowocześni, zaawansowani technologicznie, nie zapominamy o naszych korzeniach i jesteśmy dumni z historii. Zabieg ten niejako przedstawia przeszłość w nowej odsłonie. Typografia została ręcznie zmodyfikowana by nadać jej wyrazistego wydźwięku, a charakterystyczny pattern otwiera drogę do budowy całej identyfikacji.
Prezentowany układ logo jest tylko jedną z możliwości i może być stosowany w różnych konfiguracjach.