Zarząd Dróg Miejskich planuje zmiany na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową oraz na połączeniach „88” z ul. Wyczółkowskiego

Drogowcy przeanalizują możliwość poprawy komunikacji w tych miejscach, tak aby „turbina” przy ul. Portowej i zjazdy z al. Nowaka-Jeziorańskiego na tereny KSSE były bezpieczniejsze i nie korkowały się.

 Ronda turbinowe są coraz częstszym elementem gliwickiego układu drogowego, dlatego zależy nam, aby były one jak najlepiej rozwiązane i czytelne dla kierowców – podkreśla Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. Priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo kierowców i lepsza przepustowość ruchu.

 Po kilkunastu miesiącach od uruchomienia węzła DK 88, czyli alei Nowaka-Jeziorańskiego, z Drogową Trasą Średnicową i ul. Portową wiemy, że sprawia on kierowcom trudności. Chcemy to zmienić. Zamierzamy zlecić opracowanie wariantowej koncepcji poprawy jego funkcjonowania – zapowiada rzecznik prasowy ZDM-u.

Projektant będzie miał do przygotowania trzy warianty rozwiązań

 Pierwszy wariant zakłada korekty, które mogłyby zostać wprowadzone przy jak najmniejszej ingerencji w stan obecny. Drugi opiera się na niewielkiej przebudowie ronda turbinowego, a trzeci – na wprowadzeniu generalnych zmian – wyjaśnia Jadwiga Jagiełło-Stiborska.

Po opracowaniu wariantów zostaną one poddane analizie i weryfikacji zarówno ze względu na rozwiązania techniczne i ekonomiczne, jak i wpływ na środowisko. – Wybór ostatecznej wersji pozwoli na dalsze plany, czyli decyzję, kiedy dojdzie do zmian i za ile – mówi rzecznik ZDM-u.

Oprócz usprawnień na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową drogowcy planują także przebudowę połączeń DK 88 z ul. Wyczółkowskiego. Znalezienie nowych rozwiązań dla tych skrzyżowań ma kosztować prawie 109 tys. zł.

źródło: UM Gliwice
fot. Mosquidron – foto i video z lotu komara

95 KOMENTARZE

  1. to może przy okazji niech pomyślą nad rozwiązaniem tego czegoś co zrobili przy Europie Centralnej i Rabenie. Takiej konstrukcji nie powstydziłby sie twórca nerki w Bendzinie. Wyjazd i wjazd z EC to po prostu jakiś żart. A dojście na piechote czy dojazd na rowerze nie istnieje !!!!

  2. Zjazd z dk 88 na Portową korkuje się bo wielu kierowców uparcie zatrzymuje się bez potrzeby przed wjazdem na rondo. Słaba edukacja kierowców.

  3. Przede wszystkim DK 88 na całej długości (do zjazdów na ronda przy 902) jest czteropasnowa (po dwa w jednym kierunku) , a nagle sie zwęża do jednego pasa w jednym kierunku przez co pracownicy strefy, Którzy próbują wbić sie na DTŚ przez ronda blokują 88 na calej długości od strefy do tego zjazdu… Zamiast rond mogłyby powstać cztery NIEZALEŻNE zjazdy z 88 na 902 tworząc tzw. kokarde (podobną do tej z węzła Sośnica, tylko mniej skomplikowaną) i problem by znikł, gdyż nikt nie musiałby czekać, aż ktoś go łaskawie wpuści, tylko ma swój zjazd i płynnie włącza sie do ruchu.

  4. Ludzie to jest super rondo (najlepsze w Gliwicach), jeżdżę tam tędy codziennie kilka razy. Niestety ale kierowcy nie znają zasad ronda turbinowego i to jest problem, nie potrafią się ani po nim poruszać (nagminnie zmieniają pasy na rondzie) oraz na nie wjeżdżać szczególnie Ci którzy zjeżdżają z 88 od strony strefy i chcą jechać na Katowice – wystarczy przejechać przez prawy pas na Łabędy dosłownie 2 m i jechać swoim, nie należy się bać że ktoś zjeżdża z DTŚ on nie ma hiper napędu i nie wjedzie w nas, a my tylko przejeżdżamy przez jego pas co trwa pół sekundy.

  5. tu nie chodzi ze zauwazyli po latach…ale pytam kto to zatwierdził…podac z imienia i mazwiska projektanta i osobe odpowiedzialna z miasta za klepniecie projketu,…bo ci ludzie nie maja wyobrazni…byle kierowca wiedzial ze tak bedzie…a oni…nie ..zatem jak moga piastowac swoje stanowiska? DO WYWALENIA oprocz tej koncepcji planu tych ludzi..by nie bylo ze zarobia na rozbudowie, przebudowie tego co spartaczyli….Mam nadzieje ze kolejny artykul bedzie o tym..partaczach i ludziach bez wiedzy

  6. najprościej i najtaniej, to postawić światła przed rondem od strony DTŚ, które normalnie będą wyłączone, a które w godzinach korków będą na kilka sekund blokowały te kilka pojedynczych samochodów z DTŚki, które teraz non-stop uniemożliwiają autom zjeżdżającym z DK88 wjazd na rondo, i poof, korek magicznie znika.

    ewentualnie zamiast tego zmienić znaki przy rondzie na takie z pierwszeństwem wjazdu, choć przy tej turbinie może to powodować deadlocki

  7. …a moze tak pomyśleć o tym że codziennie od 14 do 16:30 wogole nie da się normalnie jeździć okolica strefy? Mieszkańcy tkwią w gigantycznych korkach. Nigdzie normalnie nie wyjedziesz bo armagedon…pracownicy wychodzą z fabryk…a po dzieci czy na spotkania nie da się z domu wyjechać…byl ktoś o 14 na łabędzkiej? Armagedon…ale Prezydent zdecydował…tu na być Opel…reszta w dupie…od 20lat zero poprawy…

  8. No coś takiego. Węzeł korkuje się codziennie od dnia otwarcia, a oni dopiero teraz zauważyli problem. 2 lata cały węzeł był zamknięty, mogli zrobić wszystko a zrobili megagniota. Kto to wymyślił, żeby 2 drogi czteropasmowe łączyć rondem zamiast skrzyżowaniem bezkolizyjnym.

  9. Wystarczyło wybudować dodatkowy zjazd bezpośrednio z DK88 nad Kłodnicą do Portowej w stronę Centrum i byłoby po kłopocie. Gdzie był inżynier i czy wiedział, co to są symulacje? I jeszcze ta głupia zwężka z dwóch na jeden pas na DK88 do jazdy na wprost. Przenieść wagi w inne miejsca.

  10. 88 dwa pasy plus trzeci do zjazdu na dtś… 88 powinno być dwupasmowe od bramek aż do Bytomia!!! Zamiast rond powinny być rozwiązania typu tunelu pod rzeką i wyjazd w pełnym biegu na pas włączający do ruchu na dtś… rozwiazania jak na węźle Sośnica

  11. Kiedyś usłyszałem na sibi, ze robią tak ponieważ naczepa im zachodzi i łatwo przychaczyc osobówkę, a policja staje po strony kierowcy osobówki.

  12. Tomek Halman otóż to niemal codziennie się z tym zmagam… jak tylko widza włączony kierunkowskaz złośliwie zajeżdżają drogę

  13. Mariusz Niemczyk wystarczy zjeżdżając pojechać w prawo, a na drugim rondzie zawrócić i wracając do pierwszego ronda pojechać prosto.
    Myślenie nie boli.

  14. Jeżdżę tędy codziennie. W miarę możliwości bez rewolucji najlepszym rozwiązaniem byłby prawozjazd z dts na dk 88 w kierunku Bytomia z pominięciem ronda oraz znaki informacyjne jak należy jeździć po tych rondach. Bo wielu nie potrafi na tych rondach jeździć. Zdarzenia typu zajeżdżania na rondzie to codzienność.

  15. Dokładnie, a większość tirow złośliwie staje na środku i nie puści mimo że widzi włączony kierunkowskaz w prawo

  16. Maciek Rybczynski kierowca ogarniają lecz ja nie ogarniam jaki debil zakończył trojpasową drogę rondem. Jeśli nawet tak musiało być ,zjazdu z DTS na 88 i zpowrotem nie dało się zrobić z pominięciem ronda (bezkolizyjnie) ?

  17. Przebudować cały układ komunikacyjny bo po zakończeniu dniówki na strefie janusze kierownicy chcą szybko do domu dojechać a jeszcze część z nich jeździć nie potrafi.

  18. Przebudować cały układ komunikacyjny bo po zakończeniu dniówki na strefie janusze chcą szybko do domu dojechać a jeszcze część z nich jeździć nie potrafi.

  19. Maciek Rybczynski nie chodzi o rondo tylko o korki. Przeciez tam prawie zawsze jest korek. Ciezko bylo to przewidzieć na etapie projektu? Brak prawoskretów. Jeden pas z 88. Male rondo. Wylot DTS. I korek az na 88. To jest skutek. A ze kierowcy slabi? Z tym jest coraz gorzej wszędzie i trzeba to przewidziec przy projektowaniu. Tego sie wymaga od profesjonalistów.

  20. DTŚ nie projektowało miasto ani naukowcy z Politechniki. Więc o co kaman? Rondo w Zabrzu, o którym piszesz to jest dopiero inżynierska porażka.

  21. Nooo Leszek faktycznie w centrum nic tylko ciężarowe jadazaładunek przeladunek doladunek rozładunek i mandarynki na gwiazdkę dojada na Wielkanoc….w formie sadzonki już pewnie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here